X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המשורר הסורי הגולה אדוניס: "הנקודה העיקרית לאור המלחמה בעזה היא הקמת מדינת פלשתין – הישות החוקית, הריבונית והעצמאית. הניסיון האחרון (המלחמה) אינו אלא הרדמה מחזורית לשם הרג פלשתין ופיזור אבריהָ פה ושם, בספרים, בכלי התקשורת, בתמונות, בשירים, בנאומים, בהפגנות, במחאות, בוועידות ובהודעות"
▪  ▪  ▪
פלשתינים מניפים את דגלם [צילום: פלאש 90]

לא רק בעולם הערבי שואלים רבים מדוע המלחמה הנוכחית של חמאס הפכה למלחמה הארוכה ביותר בתולדות ישראל, מלבד מלחמת השחרור. ישראל הביסה 3 מדיניות ערביות במלחמת ששת הימים וכבשה שטחים הגדולים פי-3 משטחה, בעוד שהמלחמה הנוכחית קרטעה ללא הכרעה.
הסיבה לכך די נהירה: לא הייתה כאן מלחמה בין צבאות סדירים של מדינות הנפגשים בשדה הקרב. המלחמה הייתה של צבא מדינתי סדיר נגד ארגון טרור שנטמע באוכלוסייה אזרחית שהיא בבחינת מים לדגים, אם להשתמש בדימויו של מאו דזה דונג. לפיכך, ההכרעה קשה, ואם היא אומנם אפשרית, הרי שהיא מחייבת סבלנות, אורך רוח וזמן. כזו הייתה מלחמתם של הבריטים נגד ה-IRA בצפון אירלנד, כזו הייתה מלחמתה של ברית-המועצות באפגניסטן, כזו הייתה מלחמתן של ארצות-הברית ובנות בריתה נגד ארגון הטליבאן באפגניסטן, וכזו הייתה מלחמתה של ארה"ב נגד אל-קאעידה.
מלחמה מסוג זה מתארכת שבעתיים כשהיא מתנהלת נגד ארגונים אידיאולוגיים כמו ה-IRA וחמאס, אך גם אם היא דורשת זמן, היא אינה אבודה. חמאס ככוח צבאי המאיים על ישראל לא יתמיד. התהליך היה חייב להוביל לסוף הרצוי. אין לישראל בעיה עם ארגון אידיאולוגי דתי, אלא עם ארגון טרור. מלאי הטילים שלו הלך אזל. חמאס החל את המלחמה כשברשותו תשעת אלפי טילים, ובסוף נותרו לו כאלפיים - מרביתם בעלי טווח קצר. אמצעי ייצור הטילים שלו נפגעו, המצור הלך והתהדק- מכיוון הים, מצידה של ישראל ומצידה של מצרים.
בין אם ירצו ובין אם לאו, הצפי הריאלי הוא של רצועת עזה מפורזת כמו יהודה ושומרון. ואז יחל תהליך של שיקום.
מה יהיה אילו...
אחד ממנהיגי חמאס ששהה בקהיר בשל המשא-ומתן, אמר בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי בין שאר כי "לו מדינה ערבית הקרובה לנו (הכוונה למצרים) הייתה מספקת לחמאס מספר טילי נ"מ, יכולנו להפיל מטוס ישראלי או שניים, ובכך היה מושם קץ להפצצות הישראליות על רצועת עזה".
על דברים אלה הגיב הסופר המצרי עלי סאלים במאמר ב"אל-שרק אל-אווסט" (18.8.2014):
"מי שמדבר כך אינו מביא בחשבון מהו המחיר שעלול לשלם העם המצרי במקרה כזה. לא דרוש דמיון מופלג כדי לנחש מה תהיה תגובת ישראל כשתדע כי מצרים סיפקה טילי נ"מ במטרה להפיל מטוסים ישראלים.
"במצב כזה, הדעת נותנת שחזית המלחמה תבער בין המצרים לישראלים. מטוסי ישראל יחצו את גבול מצרים ומטוסי מצרים יזנקו כדי להתגונן. שריון ישראלי יחדור לסיני ויחל קרב שי"ן בשי"ן. יהיה הרס וחורבן, הרוגים ופצועים, ואז יחלו מגעים להפסקת אש. הצדדים יסכימו להפסקת אש. חוגים בינלאומיים יתערבו כדי לכונן הסכם שלום חדש שלהשגתו יידרשו כעשר שנים.
"הטרגדיה של תושבי עזה היא העדר השלום. כי הארגונים הג'יהאדיסטיים אינם מסוגלים להגיע לתוצאות כלשהן. השכנת שלום מחייבת את הימצאותם של אנשים המעוניינים בשלום, והבטחת שלום כזה מחייבת שתנועת חמאס תמסור את השלטון לממשלת שלום, משמע שתמסור את השלטון חזרה לממשלת רמאללה.
"כל שאר המאמצים לא יובילו לשום דבר.
"אלוהים ירחם על הנשיא סאדאת".
דרוש לחמאס נשק מדויק יותר כדי להרוג טוב יותר
ח'אלד משעל אמר כי "אין לחמאס כוונה להרוג אזרחים, ולו היה לחמאס נשק מתוחכם יותר, הם היו יורים רק על מטרות צבאיות".
האומנם?
האומנם הוא באמת חושב שנאמין כי חטיפה ורצח, פיגועי התאבדות במסעדות, באוטובוסים, בבתי ספר, במועדונים ובשווקים בוצעו רק משום שאין נשק מדויק, ולא משום שהטרוריסטים התכוונו לבצע מעשים אלה?
ההבדל שאינו קיים
שליטי קטר הכחישו כי הם מממנים את ארגון הח'ליפות האיסלאמית - דאעש.
שליטי קטר - וזה ודאי - מממנים את חמאס ואת "האחים המוסלמים", ומשתמשים בערוץ "אלג'זירה" ככלי להפצת תעמולה שחורה המצדדת בארגונים הנ"ל. את זה שליטי קטר אינם יכולים להכחיש, היות שהם עושים זאת קבל עם ועדה.
השאלה הנשאלת היא מהו באמת ההבדל בין שני הארגונים הראשונים ובין דאעש. הרי שלושת הארגונים חותרים תחת המדינות האיסלאמיות, רוצחים אזרחים, מפוצצים מוסדות מדינה, רוקמים מזימות שמגמתן לייסד ח'ליפות איסלאמית קנאית רצחנית.
למי נועד המקלט בבית חולים
ידוע כי בית החולים הגדול ברצועת עזה, "אלשיפא", תוכנן ונבנה על-ידי מהנדסים ישראלים בעת הנוכחות הישראלית ברצועה. בוני בית-החולים דאגו לבניית מקלט שבו יוכלו לשהות החולים המאושפזים בעת חרום.
אך מתברר במלחמה הנוכחית כי במקום חולים, הסתתרו במקלט מנהיגי חמאס. בראשית ימי המלחמה פורסם בישראל כי אחד ממנהיגי חמאס, אסמאעיל הנייה, מסתתר שם, והוא חיש מהר החליף מקום מסתור. אי-אפשר לומר כי הוא אינו קשוב...
מצד שמאל ערבים נועצים סכין בגבם של העזתים ואילו מימין ערבים תומכים בהם.
(עיתון "אלווטן" - קטר)
מה רוצים להשיג בירי הטילים?
האם בכך תקום מדינת פלשתין? שואל המשורר הסורי הגולה אדוניס בעיתון "אל-חיאת" (21.8.2014):
"הנקודה העיקרית לאור המלחמה בעזה היא הקמת מדינת פלשתין - הישות החוקית, הריבונית והעצמאית. הניסיון האחרון (המלחמה, מ"ש) אינו אלא הרדמה מחזורית לשם הרג פלשתין ופיזור אבריהָ פה ושם, בספרים, בכלי התקשורת, בתמונות, בשירים, בנאומים, בהפגנות, במחאות, בוועידות ובהודעות".
במאית מרוקנית מתייצבת לימין ישראל
הבמאית המרוקנית סנא תמרי חתמה על עצומה דרך האינטרנט המביעה סולידריות עם ישראל.
החותמים על העצומה הם קבוצה של כוכבי קולנוע אמריקניים המותחים ביקורת נגד "פשע השנאה והטבח שמבצע חמאס" ומגנה את הפסקה השביעית של אמנת חמאס האומרת: "אחריך מסתתר יהודי, בוא נהרוג אותו". מוסיפה העצומה:
"אין להרשות לחמאס לשגר טילים על ערי ישראל או להפוך את תושביה לבני ערובה. בתי החולים נועדו לרפא פצועים ולא להסתרת נשק, בתי ספר נועדו ללימודים ולא לשיגור טילים, והילדים הם תקוותנו ולא מגן אנושי".

מגזין מראה
פורסם במגזין מראה
כותב המאמר הוא פרשן לענייני המזרח התיכון
תאריך:  31/08/2014   |   עודכן:  31/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסוף ברור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ירי הטילים לא נועד לנצח (עדיין
אהרון שחר  |  1/09/14 20:04
2
למה לא הורידו את השייח הקטארי? ל"ת
ספוילר  |  2/09/14 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
איציק וולף
החל מהשעה 18:30 לפנות ערב חזרה מדינת ישראל כולה לשגרת חיים רגילה    ניתן לסגור את המקלטים בין עוטף עזה לטווח של 80 קילומטרים מהרצועה
איתן קלינסקי
לצערי, לא מדובר במשחקי כדור בהם מכדררים לעבר הסל או בועטים לעבר השער. במשחק שלנו השתתפו אזרחים רבים כולל נשים וילדים. זה לא ייגמר עד שנדבר. ואם לא נדבר נמצא עצמנו בעוד פרק זמן בסבב של משחק קוטף חיים
צ'לו רוזנברג
מדברים על תמונת הניצחון, ולא על הניצחון עצמו. מקבעים בתודעה אחדות ובפועל מפלים בין דם לדם. מהללים ומשבחים את כושר העמידה, ובה בעת תושבי הדרום הוזנחו
עופר וולפסון
אומר כי העימות מול ישראל, שהוביל לאלפי הרוגים ולהרס חלקים נכבדים מעזה - היה יכול להימנע על-ידי חמאס, שהאריך לדבריו את הקרב שלא לצורך    מטיל ספק בהמשך כינון ממשלת אחדות עם חמאס
אריה גל
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "החמאס הוכה מכה קשה"? ומה נהיה עם המנהרות? אופס? שכחת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il