X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלוש שנים עברו ממחאת קיץ 2011, שאפשר לכנות אותה, בהשאלה, גם "האביב העברי". אחרי המחאה היו בחירות שנתנו ממשלה חדשה ואחר כך מלחמת עזה, צוק איתן. מה בעצם היה לנו, אם בכלל?
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. העתיד נראה עגום בייחוד למעמד הביניים [צילום: פלאש 90]

הדבר העיקרי ש"יצא", למדינת ישראל מהאביב העברי, זה שהתרחש כאן, לפני שלוש שנים, בקיץ 2011, זה שזעק: "העם דורש צדק חברתי" הוא ההצבעה המסיבית למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד. לפיד השקיע לפחות שנה, לפני הבחירות, כדי להציג את עצמו ואת חזונו, לפני הציבור הישראלי, טען שיהיה נציגו הנאמן והלוחם של מעמד הביניים בישראל. מעמד הביניים הוא המעמד הדפוק בישראל, הממלא את כל החובות האזרחיות וסופג חדשים לבקרים עוד ועוד מכות בכיסו, כדי לכסות את גירעונות מחדלי השלטון. מעמד זה משלם מיסים במקום האלפיון העליון של המרוויחים הגדולים בישראל, בעלי החברות של הון -שלטון, בעלי זכויות היתר שמשלמים הכי פחות מיסים, בחסות התירוץ שהם מספקים מקומות עבודה למעמד הפועלים והעובדים בישראל.
למרות שיאיר לפיד טען כי אין לו מושג בכלכלה או בניהול מדינה, זכה לפיד בתפקיד שר האוצר. איך קרה שאדם שאין לו מושג בענייני כלכלה וניהול כספים קיבל תפקיד כל כך גורלי? התפקיד ניתן ללפיד מידיו של ראש הממשלה, רה"מ, שמעיד על עצמו בכול הזדמנות כי הוא בעל אחריות ושיקול דעת. הענקת התפקיד ללפיד נשמעת כמו ההפך המדויק מאחריות ושיקול דעת.....אבל עובדה שזה התפקיד שנתניהו הפקיד בידיו של הטירון יאיר לפיד. לפיד כמו שכל תינוק יודע לא דאג, עד עכשיו למעמד הבינים. שום דבר לא קרה.
"הפתרון" שדופק את האזרחים חסרי הדיור
מזה חמישה חודשים שלפיד, שזיהה מלכתחילה את הבעיה הכלכלית מספר אחד בישראל: בעיית מחירי הדיור, המציא "פתרון " שנקרא מע"מ אפס, שאמור להוזיל את מחירי הדירות שהמדינה תבנה עבור הציבור. לפיד, הציע בחוסר אחריות משווע, לאזרחים מחוסרי הדירות, לא לקנות דירות אלא "לחכות" (למשיח?)מאז שהציע את ההמצאה הזו שהיא בגדר שום דבר, השתבש שוק הנדלן בישראל. כל אזרח שעיכב קניית דירה לעצמו בשל תוכניות שר האוצר, כבר הפסיד, עד לרגע זה, 30 אלף שח. המדינה כבר הפסידה 6 מיליארד שח ממיסים שלא שולמו על דירות שלא נמכרו. חברות קבלניות מתמוטטות וההמשך הולך ונעשה גרוע יותר ויותר.
רעב למנהיג אחר
הבחירה ביאיר לפיד שקיבל בבחירות 19 מנדטים מוכיחה את הרעב הענקי של הישראלים למנהיג חדש והריצה המטורפת לכיוונו של איש צעיר יחסית, שהציע לקהל "פוליטיקה חדשה". במקביל ל-19 המנדטים שקיבל יאיר לפיד מצעירים חילוניים, בעלי אוריינטציה פוליטית של מרכז ושמאלה, התברר כי מספר הבוחרים שנוטים לימין ולמנהיגיו, בכל המפלגות גדל בשיעור משמעותי. הממשלה הנוכחית הפועלת בישראל מאז 2013, מעדיפה מעל לכל ספק את רווחתם של המצביעים הימניים על רווחתם, שלומם וביטחונם של מצביעים של המרכז ושמאלה, ראו עניין המנהרות וישובי עוטף עזה שהוזנחו, משך שנים וגם עכשיו, רק אלוהים יודע מי מטפל בביטחונם, ברווחתם ובעתידם.
מה שבולט במציאות הישראלית של ספטמבר 2014, שהממשלה שבראשה עומד מזה שנים, בנימין נתניהו, התחילה להכתיב לאזרחי ישראל מה לחשוב. סוג של תכנות - המחשבות של האזרח לסגנון סובייטי של חשיבה "אחידה", לכולם. מוחו של רוב העם כבר נשטף ב"ניצחנו", על-ידי הופעות טלוויזיוניות של השליט הכול -יכול, ראש הממשלה וגם עוזרו, שר הביטחון שהסבירו לנו כמה ניצחנו ואיזה נזק גרמנו לחמאס ולעזה. שטיפת המוח של "ניצחנו" עובדת שעות נוספות ביומון החינמי ישראל היום, שמי שקורא בו יכול לחשוב כי החיים בישראל יפים. לא רק שניצחנו, אלא גם מצבנו הביטחוני העתידי, אין כמוהו וכך מצבנו הכלכלי, ("יותר טוב מיוון וספרד"- סיסמה ישנה וחוזרת על עצמה). אני מציעה לכל אחד שרוצה לא לחשוב ולא להתרגש מהמצב הנוכחי בישראל להמשיך לקרוא את ישראל היום ולא להקשיב למשל לעיתונאי רביב דרוקר או לכתבים שונים בערוץ עשר או/ו ערוץ 2, המסבירים לנו בפשטות, כי, למשל יש אינתיפאדה בירושלים ואף אחד לא מדווח על זה בטלוויזיה..... שהמתנחלים מקבלים מיליונים,, לחינוך לתשתיות ומה לא, על-אף שכל משרדי הממשלה מקצצים בתקציביהם. שממשלה מחויבת לחלק מהאזרחים במאה אחוז ולחלק אחר של האזרחים, בכלל לא.
האביב העברי והאביב הערבי
למרות שהאביב הערבי שהוציא לרחובות ולכיכרות מיליוני מפגינים בארצות ערב שדרשו שינוי, נראה יותר כחורף מאשר כאביב, הוא היה בעל חשיבות מוכחת למדינה ענקית וחשובה כמו מצרים ש"זרקה" בהמשך להתקוממויות בכיכר תחריר שהחלו ב-2011, את מוברק, שליט מצרים מזה 30 שנה ואת מורסי שהיה שליט ששלט שנה אחת. עכשיו מנסה מצרים לשפר את מצבה החברתי והכלכלי עם שליט שלישי, א- סיסי. שליט שעליו עוד להוכיח את עצמו .חוץ ממצרים, התקוממו נגד משטרים קיימים, רוב מדינות האיסלאם במזרח התיכון ובאפריקה: תוניסיה, תימן, כווית, ירדן, אלג'יריה ועוד.
שינויי משטר התרחשו בתוניסיה, אבל מה שבולט ב"אביב" הזה הוא התגברות הארגונים הימניים הקיצוניים, אלה בעלי אוריינטציה אנטי מערבית ואנטי ארה"ב ואנטי ישראל ואנטי ליברליזם כלשהו. מה שבולט הוא גם מלחמה של שלוש שנים בסוריה שלא רואים את סופה, בה שליט סוריה, קוצר למוות את האזרחים האומללים, שהם נגד שלטונו והורס את סוריה שהפכה לארץ עיי חורבות, שפליטיה מחפשים מקלט בארצות שכנות וחיים באהלים או תחת כיפת השמיים, נתמכים על-ידי האו"ם.
האביב הערבי בכללותו נראה כטרגדיה, שהתחילה בכוונות לשינוי המשטרים והסתיימה לעת עתה בהקצנה של המשטרים לכיוון האיסלאם הפרימיטיבי. "העולם" נדהם להכיר את דע"ש, שהייתה קיימת מתחת לפני השטח כאל-קאעידה החדשה, כגורם שלא נלקח בחשבון על-ידי הפסימיים ביותר מבין הפרשנים של האביב הערבי, ושל: "האיסלאם לאן".
מצבו של האביב העברי בשלהי קיץ 2014
חוץ מכניסתה של "יש עתיד" מפלגה שלא מחוללת שינוי משמעותי במדינת ישראל, המשטר בישראל לא השתנה בעקבות האביב העברי של קיץ 2011, לכיוון צדק אזרחי. כאמור הנפשות בעלי האוריינטציה הימנית הולכות ומתחזקות. ראש הממשלה הוא אותו ראש ממשלה, המצליח לשגר, ללא הפסק, למוחם של חלק גדול מהאזרחים מסרים של פרופגנדה שאינם תואמים את המציאות. ככול שניתן לנחש, יהיו בעתיד לישראל שליטים חדשים, ראשי מפלגות ימניות הזקוקות להצבעה של מצביעים ימניים. מעמד הביניים שלא זכה להיעזר על-ידי יאיר לפיד- האיש שהתיימר לייצג אותו, נשאר לבד. כל הסיכויים - לפי דוגמת העבר הלא רחוק-שמעמד הביניים, ייאלץ לכסות את גירעונות הממשלה הנוכחית. גירעונות שנוצרו במהלך א. מלחמת עזה ב. במהלך ניהול כלכלי כושל של ראש הממשלה והשר לפיד, עושה דברו.
העתיד נראה עגום, בפרט למי ששיך למעמד הביניים.

תאריך:  08/09/2014   |   עודכן:  08/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קרה מאז האביב העברי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שקר המחאה החברתית
רב  |  17/10/14 00:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
צ'לו רוזנברג
ההתעלמות מזעקת הצעירים, המתקפה הרבתי עליהם והיחס המחפיר כלפי דרישותיהם, כל אלה לא סייעו, וגם לא יסייעו להחזרתם ארצה. צעירים אינם מתביישים יותר לומר שהמצב הכלכלי, יוקר המחיה, העתיד הלוט בערפל באשר לתעסוקה, כל אלה מטריפים את הצעירים
איתמר לוין
וינשטיין הורה למדינה לחזור בה מעשרה כתבי אישום נגד מפגינים באירועי המחאה החברתית ולהסכים להקפאת הליכים נגד ארבעה מפגינים אחרים
איתמר לוין
וינשטיין: יש לבחון מחדש כל תיק לגופו בשל הזמן שעבר, ואין בכך כדי ללמד שהגשת כתבי האישום הייתה שגויה    התיק העיקרי בו מדובר - נגד דפני ליף
איתמר לוין
כתב אישום נגד מפגין בזמן המחאה החברתית הוגש למחרת ההפגנה - והמשטרה ביקשה לקבל כראיה תקליטורים שאינם עומדים בכללי הראיות    השופטת שריזלי: זו הגשה במועד המסכנת את שלטון החוק
עו"ד חיים שטנגר
העתקת חסרי הדיור על אוהליהם ומיעוט מיטלטליהם לפינה שולית וזנוחה, לא תשתיק המחאה ובעיית חוסר הדיור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il