X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעילות החתרנית בתוככי מערכת הביטחון אינה יכולה להמשך. החבורה הנגועה הזאת חייבת לעמוד לדין ויש למצות עימה את הדין כדי שגבולות המותר והאסור לחייל שקרא במסדר סיום הטירונות שלו "אני נשבע!" (או אני מצהיר) יהיו חדים וברורים ולא יהיה צל של ספק לגבי המותר והאסור וכן ידע כל מתגייס מהן זכויות ובעיקר מהן החובות שלו כחייל וכאזרח בהמשך דרכו.
▪  ▪  ▪
מידע חסוי

כאשר חברו קבוצת "סרבני" יחידה 8200 לפרסם הצהרה שכותרתה סירוב להשתתף "בפעולות המכוונות נגד פלשתינים", הם נימקו את סירובם בסיבות הבאות:
  • "מטרת הפעולות (ב-8200) היא חיזוק השלטון הצבאי בשטחים ולא הגנה על בטחון המדינה.
  • מידע שנאסף ונאגר פוגע בחפים מפשע ומשמש לרדיפה פוליטית וליצירת פירוד בחברה הפלשתינית באמצעות גיוס משתפי פעולה והפניית חלקים מהחברה הפלשתינית נגד עצמה".
לפני שאתייחס לאמינות הנכתב אקבע גם אני כמותם קביעה נחרצת כדלקמן – פרסום פרטים על אופי פעילות של יחידה צבאית והמטרות שלה מהווה עבירה פלילית על הסעיף החמור ביותר בחוק העונשין התשל"ז – 1977:
  • סעיף 99 – סיוע לאויב במלחמה.
  • סעיף 91 – מגדיר: "אויב" - מי שהוא צד לוחם או מקיים מצב מלחמה נגד ישראל או מכריז על עצמו כאחד מאלה, בין שהוכרזה מלחמה ובין שלא הוכרזה, בין שיש פעולות איבה צבאיות ובין שאינן וכן ארגון מחבלים;
  • מגדיר: "ארגון מחבלים" - ארגון שמטרותיו או פעולותיו מכוונות למיגור המדינה או לפגיעה בביטחונה של המדינה או בביטחון תושביה או ביהודים במדינות אחרות;
  • מגדיר: "ידיעה" - לרבות ידיעה שאינה נכונה, וכל תיאור, תוכנית, סיסמה, סמל, נוסחה, חפץ או חלק מהם המכילים ידיעה או העשויים לשמש מקור לידיעה;
  • מגדיר: "מסירה" - לרבות מסירה על-ידי סימון ואיתות ולרבות גרם מסירה; מקום שמדובר על עשיית מעשה בכוונה מסוימת, פירושו עשייה או מחדל באותה כוונה ללא סמכות כדין.
ומאחר שכך, ולפני שנפתח דיון פילוסופי על "היסוד הנפשי" ושאר הכוונות הגלויות והנסתרות של הנ"ל, יש להעמידם לדין פלילי כעברייני ביטחון לכל דבר.
לכלל ההיבטים של הפרשה
מי הסרבנים? בכללי, כך פורסם בתקשורת - "43 נשות ואנשי מילואים בהווה ובעבר מיחידת המודיעין 8200 הודיעו הבוקר כי יסרבו להשתתף בפעולות המכוונות נגד פלשתינים, שכן מטרתן העיקרית לדבריהם היא חיזוק השלטון הצבאי בשטחים, ולא הגנה על בטחון המדינה. בין חותמי המכתב יש גם חיילים וגם קצינים".
וזו תגובת שר הביטחון: "רק בודדים מהם (מהחותמים) עוסקים בהאזנות בזירה הפלשתינית, ורק אחד מהם שירת ב'צוק איתן'. אם כך, ברור שהמניעים הם פוליטיים. לא ארשה שימוש באמצעים צבאיים לצרכים פוליטיים, ולפיכך הנחיתי את הרמטכ"ל להתייחס לסרבנים הללו כאל עבריינים".
מדוע הסרבנים אנונימיים? אם הם אמיצים מספיק לעמוד מאחרי המעשה שלהם שיתמודדו מול דעת הקהל במדינה. לירוק ולברוח זו שיטה המעידה על מבצעיה. מותר לחשוד כי "החיסיון" נועד למנוע הקשרים מסוימים בין החותמים לגופים מסוימים.
טענות הסרבנים:
קובעים "הסרבנים" כי "מטרת הפעולות היא חיזוק השלטון הצבאי בשטחים ולא הגנה על בטחון המדינה. מי הם שיקבעו כי אלו המטרות שהמדינה קבעה? הם יושבים בדיוני מטכ"ל? אולי בקבינט? זוטרים שמילאו תפקיד כזה או אחר מתיימרים לקבוע את מטרת הפעילות.
הצנזורה הצבאית
כשלה הצנזורה כשהותירה את פרסום המכתב. הצנזורה נועדה למנוע נזק ביטחוני מהמדינה והנזק בפרסום הוא כפול, עצם אישוש לכאורה של הצורך לקיים חקירה נגד צה"ל בחשד ל "פשעי מלחמה" כפי שהאו"ם רוצה וחיזוק דעת הקהל בעולם הנוטה לכך תוך ה/חבת הנזק המדיני-תדמיתי וכן הנזק מחשיפת אופי הפעולות המסווגות שנעשות ב-8200.
הצנזורית היא מסגרת של אמ"ן כמוה יחידה 8200, מה הסיבות לכשל הזה? ומדוע יש איפול על פרטי הסרבנים ותמונותיהם (חוץ מהתמונה "ההרואית" שפורסמה, בה הם מנסים להקרין תום נעורים ומפנים את גבם למתבונן).
מערכת הסינון הביטחוני – מחב"ם.
ביטחון השדה והמידע בצה"ל הינו מחלקה באמ"ן, מחב"ם הוא "תומך לחימה" ל-8200 כמו לצה"ל כולו. באחריותם לאבטח את המידע הרגיש ובתוקף כך לוודא שהנגישות למידע זה תינתן לגורמים מהימנים בלבד. לצורך כך מתקיימים תהליכים שלא כאן המקום לפרטם, שמטרתם לקבוע אם גורם זה או אחר מהימן מספיק כדי לקבל סווג ביטחוני תואם לחומרים בהם יעסקו.
ה"מהימנות" בעיקרה מושת,ת על אמינות, נאמנות למסגרת שבה הגורם יפעל, ההתחייבות הבלתי מפשרת לשמירת הסודיות והווידוא המוחלט שהגורם אינו מהווה סיכון ביטחוני מכל היבט שהוא.
המחב"ם כשל לגבי החבורה הזאת, כפי שכשל במקרה של ענת קם, כפי שכשל במקרים קודמים של סרבנים שבקעו מהשמאל הקיצוני והשאלה אם מדובר בכשל מקצועי או כשל הנובע מקונספציה שהתגבשה או קונספציה מוכתבת.
לסיכום
הפעילות החתרנית בתוככי מערכת הביטחון אינה יכולה להמשך. החבורה הנגועה הזאת חייבת לעמוד לדין ויש למצות עימה את הדין כדי שגבולות המותר והאסור לחייל שקרא במסדר סיום הטירונות שלו "אני נשבע!" (או אני מצהיר) יהיו חדים וברורים ולא יהיה צל של ספק לגבי המותר והאסור וכן ידע כל מתגייס מהן זכויות ובעיקר מהן החובות שלו כחייל וכאזרח בהמשך דרכו.
צה"ל מצידו מחויב בבדק בית רציני. צה"ל בכלל ואמ"ן בפרט. להגדיר מחדש מהו סיכון ביטחוני, להנפיק נהלים והנחיות ברורות ליחידות הסמך כמו הצנזורה והמחב"מ ולהגביר את הבקרה על הפעילות התקינה של אלו שבטחון המדינה נתון בידיהם.

בעל טור ב News1
תאריך:  15/09/2014   |   עודכן:  15/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ענת קם  פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרבני 8200 - עברייני ביטחון לכל דבר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון וחבל שזה נכון :( ל"ת
:):):):)  |  15/09/14 15:10
2
מדינה בה כל ממזר מלך
ג'פרי  |  15/09/14 19:58
3
מצב ביש - המסרבים לדין! ל"ת
אקבולבול  |  15/09/14 23:38
4
הפגנת הזדהות עם צ.ה.ל
האידאית  |  16/09/14 13:16
5
חבורת פלצנים צפונבוניים.
גליל - רמות  |  19/09/14 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נגד, כוונות, דרך עוועים וליקויי תרגום
איתמר לוין
ההחלטה על עיכוב ריצוי המאסרים הייתה צפויה ויש בה היגיון. אגב כך, מתייחס סולברג לסיכויי הערעורים ומסמן את מה שלדעתו יהיו המחלוקות העיקריות בין הצדדים. שופטי ההרכב עשויים לחשוב אחרת, לכל כיוון
שולמית קיסרי
מזמור אהבה לתל אביב בין שנות ה-30 וה-70 של המאה ה-20 ולתל אביבים, אוהבי החיים והאמנות, הספרות והתיאטרון - שזה בעצם, כל תושביה של העיר
עמוס גלבוע
יח"צ לאובמה: גיוס העולם מול עוצמה צבאית של "המדינה האיסלאמית", חסרת יכולת להשתלט אפילו על בגדד. עשרות מדינות בקואליציה, ורק גורם אחד צריך להילחם: הצבא העירקי    "המדינה האיסלאמית" מקרינה איומים שוני, אך אין להפוך את ה"כלב הנובח" לנמר אימתני
אליהו קאופמן
לא פלא שכ-48 ח"כים, שחלקם הם אפילו אנשי שלום, משודרגים לרצון מנהיגיהם הנעים בין ימין קיצוני לתאוותנות שלטונית - פוליטית ואופורטוניסטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il