X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל. על חיילי וקציני 8200 ויתר היחידות - המודיעין והשטח, אלה שבעורף ואלה שבחזית - להבין, להפנים ולהקרין, שאנחנו נמצאים במלחמה יום יומית על ביטחון ישראל, קיומה ושרידותה - ובעיקר מלחמה בטרור.
אין מלחמות יפות - אין מלחמות נקיות, אין מלחמות ללא טעויות ואין מלחמות ללא ירי על כוחותינו
▪  ▪  ▪
עיתוי תמוה ומתוזמן [צילום: אלביט מערכות]
"הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל". (תהלים קרא 4).
אהבת העם, כאהבת אשה, הוא כוח של אינסטינקט יוצר אצל אנשים בריאים בגופם ובנפשם". (יוסף חיים ברנר).

מכתב יוצאי יחידה 8200 כי אינם יכולים להמשיך לשרת במילואים ביחידה, כתוצאה ממה שהם עשו בזמן השירות - מדאיג, מביך, אך בעיקר מרגיז בשל תפיסה ילדותית לא בשלה של האירועים, של החיים, של מטרת השירות בצה"ל ומטרות מלחמות צה"ל לשמירה על בטחונה וקיומה של המדינה.
מיטב הנוער נמצא ביחידה וללא ספק גם כותבי המכתב נמנים על הטובים והמוכשרים של הצעירים שנתקבלו לשרת ביחידה.
כל המדינות, גם אלה שלא מאוימות, לא נלחמות, לא נמצאות בסכנה, יש להם יחידות מסוג 8200, בשמות אחרים, בהרכבים שונים, ואולי חלק למשימות שונות, אך לכולם מטרה אחת, לשמור על בטחון המדינה. גם דמוקרטיות קלאסיות, חייבות וצריכות להתגונן ואחת הדרכים המרכזיות הן מודיעין, מידע אסוף, עיבודו ושימוש נכון בידע על-פי חוק.
מסמכי סנודן
הגילויים המפתיעים של מסמכי סנודן, שהודלפו, ע"י יוצא יחידת מודיעין מיוחדת (נניח נוסח 8200) - הביאו לזעזוע בעולם. לא מעצם קיום יחידה מעין זו, אלא מהחומרים שהגיעו אליהם כתוצאה מהאזנות סתר. ואנו מדברים על דמוקרטיה קלאסית עם מסורת. ארה"ב - האזינה לכולם - לאזרחיה, למנהיגיה וגם למנהיגות האירופית וצמרת השלטונית של גרמניה, אנגליה, צרפת וישראל ואחרים.
מטרות ההאזנות - ריגול ומידע ביטחוני וגם פוליטי. אפשר לנחש שהאזנות לא נעשו כדי לדעת מה גובה הכולסטרול או לחץ דם של מנהיגי אירופה, אבל בדרך גם שמעו סיפורי רכילות, תככים וקומבינות.
ולמרות ההאזנות, ארה"ב ואירופה, לא צפו ולא היו מוכנות לתמורות מהירות פוליטיות וביטחוניות שקרו ועדיין ממשיכים בעולם בעיקר במזרח התיכון.
האביב הערבי, ההתקוממות בסוריה והופעת דאעש - הזרם הקיצוני, הברברי והאכזרי של האיסלאם הקיצוני הסוני, לא נבלם באיבו כי לא ידעו עליו, למרות כל ההאזנות והמידע המודיעיני. מסקנה - למרות המודיעין, יש אירועים לא צפויים ולא מבוקרים מראש, ועכשיו תתארו לכם מה היה קורה, אם בכלל היו מוותרים על מידע.
אפשר להבין את יוצאי היחידה ואת לבטיהם, את הבעיות וחוסר הנוחות והשקט ואולי שאלות מוסריות, שהחומר שהם נחשפים אליו, מעורר אצל אנשים צעירים חושבים מחפשי פתרונות. אי-אפשר לשלול גם את המבט הפוליטי שבו מחזיקים אותם צעירים, בתוצאות פיענוח מעשיהם והתוצאות שהם רואים בנוסח המכתב ותוכנו ועיתויו התמוה והמתוזמן.
אחד הפורשים ראה את הסרט "חיים של אחרים", סרט מעולה על התקופה בגרמניה המזרחית בשלטון קומוניסטי בו קצין משטרה מאזין ועוקב אחרי שחקני תיאטרון, הנראים כחשודים פוטנציאליים של רעיונות המערב. כמובן שהוא נכנס לחיים פרטיים וכו... וכו... אבל האזנות בסרט זה מצביעות על האזנות פוליטיות, ובעיקרם שליטה על מעשים וחשיבה.
כאשר האזנות ב-8200 הן למטרות ביטחוניות, ההבדל מהותי וברור, למרות שגם כאן יש חומרים פוליטיים ולפעמים אינטימיים מאד, אך אין בהם כוונה לשליטה בעם אחר - זו תיאוריה של האגף השמאלי הפוליטי.
הפתרון - יש להוציא את המוץ מהתבן
על המאזין להתעלם ו/או למחוק, לפי הנוהלים, את כל החומרים הלא רלוונטיים, כדי להתמקד בעיקר.
האזנות של המשטרה- גם המשטרה מבצעת האזנות ומעקבים, כדי לעצור סוחרי סמים, מבצעי שוד ובעיקר אחר פעולותיהם של משפחות פשע. גם שם - יש שפע של חומרים פרטיים אישיים, שחובה להתעלם מהם. בפרשיות רבות בהן חקרה המשטרה התברר שהיו חומרים אישים, פרטיים שלא קשורים לפרשיות שבנדון, והחובה הוא להתעלם מהן או למחוק אותם, על-פי הדין והנוהלים.
יחידה בנוסח 8200 על אגפיה ותפקודיה הוא חלק ממערך המודיעין וחומת המגן של ישראל. מי שמשרת ביחידה מקדיש את שירותו לבטחון המדינה ומניעת פיגועים ואירועים שעלולים לעלות בחיי אדם - ובמלחמה יום יומית בטרור. השירות ביחידה צריך להיות מתוך חובה ואתגר ולא מתוך ביקורת הרסנית מבפנים או מבחוץ.
אם יש ביקורת חיובית, יש ייעול, יש המצאות שיכולות לצמצם הסיכון בחיי אדם, יש לברך על כך ולא לברוח מהיחידה בשל טעמים בוסריים.
ולידיעת חותמי המכתב: מי שנלחם בשטח, מי שמסכן את חיו, מי שנפגע, נפצע או נופל בקרב, זה לא אתם - זה חיילי גולני, גבעתי, צנחנים, תותחנים, הנדסה, שריון וכל היתר, הם הם שבגופם ממש נותנים לנו ביטחון בשטח, בקרקע וחיל האוויר נותן לנו ביטחון מלמעלה כששומר על שמים נקיים וחיסול מטרות מאיימות וחיל הם המגן על הגבול הימי.
הטעות בחשיבה של נוטשי 8200 נובעת גם מהביטחון והיתרון שסיפקו לנו יחידות "כיפת הברזל" וחיל האוויר. תתארו לכם ש-4,000-3,000 רקטות היו נופלות על ערי ומושבי ישראל, איזה הרס, איזה כמות נפגעים ולחמאס באמת לא היה אכפת מי נפגע או איך נפגע ואם מדובר בילדים, זקנים וטף - כי כולם חפים מפשע. כמובן שיש טעויות. ילדים ותושבים לא מעורבים נפגעים בשל אשמת חמאס, המסתתר בתוכם ומתחתם. אבל אלו ספיחי המלחמה, אלו קטעים ומראות לא נעימים וכואבים שעלינו לחיות אותם, למען ביטחוננו. השירות ביחידה הוא אות כבוד ומי שמוותר על כך, הוא נוטש שחייב לעצמו דין וחשבון.
הרהורים והערות לפרשה:
1. מאחר שחותמי המכתב פנו בלעדית לתקשורת המקומית והזרה ודבריהם כבר מצוטטים בעיתונות זרה בעולם, יש במעשיהם משום פגיעה חמורה בבטחון המדינה ויש להעמידם לדין.
2. מעשיהם חמורים יותר ומסוכנים יותר, מאשר ההדלפה של מסמכי ענת קם, ולכן גם הטיפול והעונש צריך להיות בהתאם.
3. כל אלה שמזדהים עם חותמי המכתב, חיים כנראה במציאות אחרת או בפלנטה אחרת, והם לא רבים, הם מתוסכלים ומאמינים שהפלשתינים עם הסכם או נסיגה ל-67, יהפכו לשכנים אוהבי ישראל, ונחייה פה כמו בקנטון של שוויץ. האמת המרה, כנראה רחוקה מליבם וממוחם, ומעשיהם מעידים על כך, אבל בדרך הם גורמים נזק בלתי הפיך לביטחון ישראל ויחסי החוץ שלה.
4. דינם של החותמים - להיות מורשעים ומוקעים מצה"ל.

תאריך:  16/09/2014   |   עודכן:  16/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ענת קם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרבני 8200 - פרשנות שגויה של המציאות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
משוא פנים
העצמאית  |  16/09/14 21:55
2
הם חיים במציאות כהוויתה
ספוילר  |  17/09/14 09:44
3
בצהל משרתים גם שמאלנים הזויים
מקס פאואר  |  17/09/14 12:18
4
לבדוק מי העומד [ומשלם] מאחור
שפכטל  |  18/09/14 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המלאכית של גרמניה - מי אמר שהעולם כולו נגדנו?    דַברו עברית    הדתיים בראש מצעד בתי הספר המצויינים, מה הפלא?    אבו-מאזן - האיש והחזות    ולקינוח פסוקו
עמי דור-און
גאולה אבן-סער, כמו כל עובדי רשות השידור החדשה, חייבת להבין שהימים "הטובים" שבהם איש הישר בעיניו יעשה - נגמרו ואינם עוד. בתור מנהלת-עורכת חייבת אילה להמשיך להפעיל את סמכויותיה
מרדכי ליפמן
דין ה-43 מ-8200 כדין עריקים. וכך צריך להיות דינם של כותבי ומפיצי פאשקווילים ספוגי עלילות דם למיניהם כמותם. אלא שכנראה לא יעשו להם כלום. יוזמי האירוע מבינים כי תשומת הלב הציבורית והבינלאומית תושג תוך כדי פגיעה חמורה (שוב), בקרנה של המדינה השנואה עליהם
עו"ד חיים שטנגר
בית משפט המחוזי הכלכלי, קבע, בהחלטתו, כי חיסיון בנקאי איננו חיסיון מוחלט וחרף חשיבותו הרבה, ניתן לסייגו, כל איימת שהגילוי נדרש לבירור האמת ועולה בחשיבתו על זכותו של הלקוח, לשמירה על פרטיותו
מתי דוד
הובטח שקט, הובטחה הפסקת הכיבוש הנבואות בעניין ההינתקות היו אשליות ויש לזכור זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il