X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלושה שבועות עברו מסיום מבצע "צוק איתן" ועד לירי הראשון - בדיוק ממוצע בין הזמן המקביל שחלף אחרי מבצעי "עמוד ענן" ו"עופרת יצוקה"
▪  ▪  ▪
נשק אמריקני, נשק רוסי [צילום: AP]

תלוי בחמאס

21 ימים בדיוק עברו מסוף מבצע "צוק איתן", עד לירי רקטה מרצועת עזה. מסוף מבצע "עופרת יצוקה" ועד חידוש הירי עברו פחות משבועיים, ומסוף מבצע "עמוד ענן" ועד חידוש הירי עבר למעלה מחודש. למרות שהחמאס עצר את מבצעי הירי ואמר, כי הוא מחויב לשיחות מול ישראל, צריך לעקוב ולבחון שהירי הבא לא יבוצע על-ידי החמאס בעצמו. בישראל הדרג המדיני הבליג על הירי, כנראה גם מתוך מחויבות לשיחות בקהיר.
שני הצדדים צריכים להתנהל עכשיו בזהירות ובאיטיות כדי למנוע הסלמה נוספת. החמאס שנחלש לאחר המבצע האחרון, לא רוצה לצאת לסבב נוסף נגד ישראל. אולם, אי-יכולת החמאס לשמור על השקט בגזרתו, יחייב את ישראל לפעול שוב נגד רצועת עזה.

האויב של אויבי

אירן דוחה את הצעתה של ארה"ב להילחם ביחד נגד דאעש, אמר השבוע המנהיג העליון שלה, אייתולה עלי חמינאי. דבר זה נראה תמוה ממבט ראשון, שהרי דאעש הוא אויב של אירן. אבל במחשבה מעמיקה יותר אפשר להבין את הכוונה האירנית: אירן לא רוצה שארה"ב תגדיל את השפעתה על עירק.
אירן ועירק הפכו לידידות קרובות מאז הפלתו של סדאם חוסיין ב-2003, כאשר ממשלות עירק היו ממשלות שיעיות שנתמכו על-ידי אירן. גם הממשלה החדשה של חיידר אל-עבאדי מקבלת תמיכה מאירן. התערבות אמריקנית תביא לכך שעירק תחויב להתייחס בצורה שוויונית לאזרחיה הסונים, ובכך ייחלש כוחה של אירן במדינה. בעוד שארה"ב באה ברצון טוב להילחם ביחד נגד אויב משותף, אירן דואגת להשפעתה האיזורית ומעדיפה שידידתה עירק תיפגע ותיחלש, מאשר שהשפעתה שלה תפחת.

בורחים ומרוויחים

לאחר שכוח האו"ם שהיה ברמת הגולן נסוג מעמדותיו, לוחמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה השתלטו על הציוד שהושאר, כולל רכבים, נשק ומדים. מדובר בתופעה מדאיגה שיש לה מקבילה גם בצפון סוריה ובעירק.
בצפון סוריה השתלט דאעש על אחד מבסיסי חיל-האוויר והשיג נשק רב. בעירק, חיילים שברחו מאיזורי הקרבות השאירו מאחוריהם נשק אמריקני. למעשה, הארגון מחזיק כעת בנשק רוסי מתקדם וגם בנשק אמריקני מתקדם. דבר זה, בשילוב האכזריות של הארגון ודרכי הפעולה שלו, יקשו על הכוחות הקרקעיים בעירק ובסוריה להילחם נגדו בצורה אופטימלית.

זוכרים ומזהירים

במהלך מבצע "צוק איתן" התראיין מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ואמר שהחשבון מול ישראל עדיין פתוח. נסראללה הזכיר את עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של הארגון שלפי פרסומים זרים חוסל על-ידי ישראל.
למרות שעברו שש שנים מחיסולו של מורנייה, וחיזבאללה בעיקר רק מדבר, אין לקחת בקלות ראש את הארגון. כבר הרבה זמן הארגון אומר הוא ינקום את מותו של מורנייה, אך שום דבר לא קרה. חיזבאללה נמצא בבוץ העירקי, לאחר שכבר שקע בבוץ הסורי. לארגון יש יכולת לפתוח חזית מול ישראל, אך הוא לא מעוניין בזאת. מה שנשאר הוא לדבר, כדי שתומכי הארגון לא ישכחו מיהו מבחינתם האויב האמיתי.

מחבלים מתחילים

השבוע נעצרו מספר קטינים במזרח ירושלים בעקבות השלכת אבנים וזריקת בקבוקי תבערה. הצעיר שבהם היה בן תשע. כמה מאותם קטינים צעירים מגיל האחריות הפלילית, דבר שמקשה על המשטרה לפעול במקרים אלו. בעיה יותר רצינית היא שאותם ילדים מתחילים כבר עכשיו את דרכם החבלנית, ולא נראה כי הם יעצרו אותה. מדובר בילדים שברבות הימים יהפכו למשגרי רקטות ומתכנני פיגועים.
כדי למנוע מאותם ילדים להפוך למחבלים יש לפעול במישור עיקרי, מישור החינוך. האחריות על כך נמצאת בידי הרשות הפלשתינית, שצריכה להראות נכונות לשינוי ויכולת מנהיגות. אם תצליח בכך, הדבר יחזק את מעמדה בעולם. אבל לאור ניסיון העבר, לא נראה שזה יקרה.

תאריך:  18/09/2014   |   עודכן:  18/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקט, יורים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב יורים מעזה. יש להוריד את
ספוילר  |  18/09/14 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
רפי לאופרט
ההתארגנות להגנה על המולדת לאחר אירועי ה-11 בספטמבר כוונה בעיקר נגד פעילות עויינת מבחוץ, והיא אינה יודעת עדיין להתמודד עם חדירה "פסיבית" שמתפתחת לאיום מבפנים רק לאחר השלמת החדירה
עידן יוסף
יחידת עילית פגעה בציר האסטרטגי המשמש את לוחמי המדינה האיסלאמית המשמש להעברת ציוד לחימה ומזון    לוחמי דאעש עדיין מנסים להשתלט על שדה התעופה באזור הגובל עם עירק
מירב ארד
המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה פרסם אזהרת מסע לקראת החגים    החשש: ניסיונות של ארגוני ג'יהאד, ובהם תומכי המדינה האיסלאמית, לפגוע ביהודים ובישראלים באירופה
איציק וולף
אי אמון מופגן של האמריקנים בתוכנית שהציג הנשיא ברק אובמה למלחמה נגד ארגון המדינה האיסלאמית    קרי ייפגש היום בפריס עם עשרות שרי חוץ בניסיון לגיבוש קואליציה רחבה נגד דאעש
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - לשון כפולה, למידה, חוכמת ותיק, נוח וחותמת גומי
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
דאעש ערפו את ראשו של אזרח בריטי  /  יפעת גדות
קרי ינסה לגייס את ארדואן למאבק בדאעש  /  עופר וולפסון
ריבלין על דאעש: "חובתנו לעצור אותם"  /  עופר וולפסון
במצח נחושה  /  מנשה שאול
הרפובליקה האיסלאמית של סקוטלנד  /  יובל ברנדשטטר
במבחן המציאות  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il