X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל נפרצו כל מחסומי המחקר. מספר התלמידים הזכאים להקלות כאלו או אחרות הוא פי שלושה מהקביעה המקסימליסטית של המחקר המדעי. תלמיד זכאי להקלה רק לאחר, שיש לו אישור ממוסד, שערך את האבחנות הדרושות. כאן אנחנו נכנסים לשדה מוקשים של כסף. עוד כסף
▪  ▪  ▪
אינפלציה באישורים לקבלת הקלות [צילום: AP]

יש חילוקי דעות במחקרים המדעיים בכל הקשור לשיעור התלמידים, שיש להם צרכים מיוחדים, ויש להקל עליהם כדי שיצליחו להביע את הידע שלהם בעת מבחן. חילוקי הדעות נעים בין מינימליסטים, הקובעים שפחות מ-10% מהתלמידים זקוקים להקלות בעת מבחן, כדי שיביעו את הידע שלהם באופן המיטבי ביותר. המקסימליסטים מצביעים על כ-15% של תלמידים, שיש צורך להעניק להם הקלות כאלו או אחרות.
ההקלות יכולות להתבטא בעיקר בתוספת זמן בעת המבחן. כן ישנם מקרים, בהם זכאי התלמיד להקראת השאלה על-ידי הבוחן או המשגיח מטעם משרד החינוך. כן, ישנה אפשרות של הכנסת עזרים מסוימים בעת המבחן, או בחינה בעל פה ולא בכתב ועוד שורה ארוכה של הקלות.
בישראל נפרצו כל מחסומי המחקר. מספר התלמידים הזכאים להקלות כאלו או אחרות הוא פי שלושה מהקביעה המקסימליסטית של המחקר המדעי. תלמיד זכאי להקלה רק לאחר, שיש לו אישור ממוסד, שערך את האבחנות הדרושות. כאן אנחנו נכנסים לשדה מוקשים של כסף. עוד כסף!!! רק לא חינוך. רק לא חינוך!!!
רוב המוסדות העורכים את האבחנות לתלמידים גובים כ-3,000 שקל עבור האבחנה. כך שתלמיד - שבאמת זכאי להקלה, ומשפחתו אינה יכולה לשלם אלפי שקלים - אינו נהנה מההקלות בבחינות להן הוא זכאי.
לצערי, בג"ץ טעה בשעתו, כשהוא ביטל את יוזמתה של מי שהייתה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, לא לאפשר לכל מכון להנפיק אישור. בשם חופש העיסוק דחה בג"ץ את התביעה המוצדקת להפקיע את האבחנות מהמכונים הפרטיים. וכך הכשיר בג"ץ את השרץ, שתמורת שלמונים כל מכון עושה קופה. לצערי, יש קשר הדוק בין המספר הגבוה בישראל של תלמידים הזכאים להקלות ובין העובדה, שמדובר במכונים שהם בבעלות פרטית.
מצערת התופעה של אינפלציה באישורים לקבלת הקלות. עוצמת הפער בין המספר המופרז של אישורי ההקלות לתלמידים ובין המספרים הנמוכים שמצויים במחקר חייבת להדליק נורה אדומה במשרד החינוך.
יותר מכל חייב להדליק נורה אדומה הקשר בין הון ובין קבלת אישור לתלמיד לזכאות בהקלות בעת מבחן. כיום, אין למשרד החינוך מענה לתלמיד שבאמת זכאי לאישור ואין באפשרות הוריו לשלם אלפי שקלים. לתופעה, שקיימת כיום, יש שם, והשם הוא - ספסרות בחינוך.
האבחנות לתלמידים, הזכאים להקלות במבחנים, חייבות להתבצע אך ורק על-ידי משרד החינוך. אך ורק על-ידי רשות ציבורית, הפתוחה בפני כל תלמיד.

תאריך:  21/10/2014   |   עודכן:  21/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספסרות בחינוך
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הצלחה במגזר האהוב שלך
אידאית  |  21/10/14 08:43
 
- תגובה טיפשית של ״אידאית״
תגובה מכובדת   |  21/10/14 09:24
 
- בעיקר גזענית ומלאת שנאה.
לא רק טפשית  |  21/10/14 09:31
 
- מה עניים שמיטה להר סיני
לאידאות הטיפשה   |  22/10/14 10:04
2
להפסיק את עבודת מכונים פרטיים
איצי   |  21/10/14 10:59
3
הפרטה בחינוך זה אסון
צבי 5   |  22/10/14 09:26
4
מכונים פרטיים חייבים להיסגר
לסגור  |  22/10/14 09:34
5
אני בהלם ,אני בשוק
יולו  |  22/10/14 19:34
6
החינוך ברחוב הערבי
ضثقف غعه خحج  |  23/10/14 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אנא, אדוני הנשיא ריבלין, האר את עינינו. האם המדובר בחולי השנאה המתבסס על דעות קדומות ותיעוב הזר? ואם כן, השמע את דברך בקול צלול וברור ואמור לנו מה המרפא?
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
יצירת מאגרי מומחים מטעם בית המשפט רק ינציח ויחמיר את הבעיה הקיימת    הדרך הנכונה היא לפסול לחלוטין את מי שמתיימרים להציג מומחיות שאינה קיימת
עמי דור-און
הצהרתו של שר החוץ, שלהערכתי יצאה אל אוויר העולם ללא תיאום מראש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואולי אפילו בניגוד לדעתו, היא חומר מודיעני מן המעלה הראשונה, והחומר כבר "טס" בדרך אל הבית הלבן
צ'לו רוזנברג
שעצם ההנחה שמשכילים הם מחוץ למעגל התנועות המהפכניות או טרוריסטיות היא מוטעית מיסודה. נהפוך הוא: רוב מכריע של מנהיגי התנועות המהפכניות או הטרוריסטיות היו אינטלקטואלים, בעלי השכלה מן המעמד הבינוני ולא סתם פשוטי עם, בורים ועמי ארצות
ד"ר מהרן פרהדיאן
לישיבתנו בארץ יש ערך שלא נמדד בכסף, בגודל הבית או במחיר גבינת הקוטג', ומזה מתעלמים הצעירים הישראלים שלא טעמו את טעם הגלות, ויורדים היום בגאווה מהארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il