X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בישראל הדטרמיניזם מהווה תופעה קבועה, תקועה עמוק בתודעה הציבורית והפוליטית, המניע כוחות פוליטיים המגיחים ממעמקי המדמנה כדי להשחיר ולפסול, לרמוס ולא לפרגן, ללעוג ולהשמיץ
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. מבקשים את ראשו [צילום: פלאש 90]

מתברר שכל השמועות הזדוניות על היותו של אהוד ברק חולה אלצהיימר או השד יודע מה, הן עוד פרי באושים מתוצרת ישראל האוכלת את יושביה. לא זו בלבד שהאיש בריא אלא הוא נותר אדם, פחות כמה קילוגרמים, משכיל מאוד, חכם מאוד, חריף מוח וצלול בצורה מדהימה. מי ששוחח עמו בתקופת היעדרותו התקשורתית ידע את האמת.
צפוי היה שחורשי מזימות, נוברים בפחי האשפה האנושית, ירימו ראש, יצאו מחוריהם כעכברים המחפשים את אור היום, ויתחילו לתקוף את אוהד ברק בהזדמנות הראשונה ששמו יועלה בתקשורת.
בישראל הדטרמיניזם מהווה תופעה קבועה, תקועה עמוק בתודעה הציבורית והפוליטית, המניע כוחות פוליטיים המגיחים ממעמקי המדמנה כדי להשחיר ולפסול, לרמוס ולא לפרגן, ללעוג ולהשמיץ. גם התרחקות ממוקדי האש המכוונת אינה משביעה שובע את דיירי הביבים המחפשים כל בדל זוהמה כדי להחיות בו ריב ומדון.
מה לא אמרו על ברק? מה לא העלילו? עד היכן צרות העין הגיעה! יושב אדם בביתו ועושה למענו והחטוטרת המלאכותית אשר הועמסה על גבו מסרבת לנטוש. פרקינסון, דמנציה מתקדמת, כיסא גלגלים, ומה שספרי הריסון המיועדים ללומדי רפואה לא הצליחו להכיל. הכל מכל. והאמת היא רחוקה כמזרח ממערב, והכל הבל הבלים מפיהם של מיטב הורגי הנשמות בישראל המערפלים את חושיהם של האזרחים, ומתקרבים עוד ועוד להתבהמות מוחלטת. וכעת לפרשת הרפז ורעש ההקלטות מלשכת שר הביטחון שנתגלו לאחרונה.
כתבתי גם כתבתי, ושוב אחזור עד שיתברר אחרת: לפי כל המידע הגלוי שהובא בפני כל אזרח בישראל, מישהו בלשכת הרמטכ"ל אשכנזי החליט לבצע פוטש לכאורה כנגד שר הביטחון, אהוד ברק.
כך במאמר מערכת של עיתון גלובס מיום 23.10.2014: "בתחילת חודש ספטמבר, המליצה המשטרה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בגין עבירה של הפרת אמונים. במשטרה הוסיפו כי התגבשה תשתית ראייתית נגד הפרקליט הצבאי דאז ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט, בגין ביצוע עבירות של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. בנוסף, ממליצה המשטרה להעמיד לדין את אל"ם במיל' גבי סיבוני ואת עוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר, החשודים בעבירות של שיבוש הליכי משפט.
מהחקירה עלה כי הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, עוזרו לשעבר וינר, דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, ובועז הרפז עסקו באיסוף חומר - שיש בו בכדי להטיל דופי בהתנהלותו שר הביטחון דאז אהוד ברק ואנשי לשכתו. בין היתר, לפי החשד הפעילו הארבעה אחרים - זאת במסגרת היחסים המתוחים ששררו אז בין לשכת הרמטכ"ל ללשכת שר הביטחון".
מציאת הקלטות השייכות לשכת שר הביטחון לא תביא לניקוי האשמות לכאורה שהמשטרה מייחסת לאנשים המוזכרים לעיל. מובנת לחלוטין השמחה לאיד של אלה אשר מבקשים את ראשו של ברק, אך לפי כל פרמטר הניתן לבדיקה לא ניתן יהיה להגיע למסקנה שברק רצה להדיח את עצמו. גם אם יהפכו ויהפכו, ירדו למעמקים ויעלו שמימה, לא ניתן להעלות על הדעת שכל התסריט הזה נכתב על-ידי ברק, והוא גם היה המלהק של "הטלנטים" המוזכרים בפרשה. סביר להניח שמה שנמצא בהקלטות אינו אלא חומר רכילותי זה או אחר, ותו לא.
גם אם יתגלה שברק חתר להחליף את אשכנזי מסיבות אישיות לכאורה, אין כך כל עבירה פלילית היות שאשכנזי מילא 4 שנים כרמטכ"ל ואין כל חובה להאריך שוב את כהונתו. ברק גם לא הסתיר את כוונתו לא לאפשר לאשכנזי להמשיך שנה נוספת כרמטכ"ל. שר הביטחון וממשלת ישראל כולה הצביעו ואישרו את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל הבא. אז מה היה לברק להסתיר מפני אשכנזי כשהכל היה גלוי?
הדרמה מובנת, הסקרנות ברורה. מה שנותר הוא מבחן התוצאה. נמתין בסבלנות וניווכח. אלא שהתקשורת בחלקה מגלה חוסר סבלנות.
שני "מחנות" העיתונאים הנלחמים זה בזה בעוז רוח איבדו מזמן את אמונו של הציבור. ראוי מאוד שגם העיתונאים יעשו בדק בית רציני במה שהם כותבים ומספרים. אינני תמים. אני מבין היטב שלא רק האמת הצרופה מנחה את העיתונאים המעורבים הפרשה הזו אלא אינטרסים מאוד אישיים, לכן כתיבתם מגמתית למדי. ברם, במצב בו רשויות אכיפת החוק מתנהלות בצורה כה מעוררת תמיהה, בלשון המעטה, ברור שלא יוותר ואקום והאינטרסנטים יתכבדו בעוד ליטרת בשר. מן הראוי שרשויות החוק לא יהפכו לרשויות הצחוק. הנושא יותר מידי רציני כדי להותירו בידי ליצנים.
שמעתי את דבריהם של מקורבים ומקורבי מקורבים לברק לשעבר אשר הביעו את דעתם לגבי תפקודו כראש ממשלה ושר ביטחון. כל ההכפשות לא יועילו. ברק הוציא את ישראל מן הבוץ הלבנוני במבצע מבריק שראוי שיילמד בלימודי ביטחון לאומי ואסטרטגיה. שנית, לאור הצלחתו המפוקפקת של יעלון בביקורו בארה"ב והיחסים העכורים מאוד, ימי ברק כשר ביטחון וכמי שדלתות הבכירים האמריקנים היו פתוחות בפניו, המפגשים המאוד אינטימיים ושיתוף הפעולה הצבאי-מודיעיני, הם ימים שיש להתגעגע אליהם.
יאמרו הקוראים שיש כאן כתב הגנה על ברק, ושעיתונאי נוסף המקורב לחצרו בא להגן על פטרונו. אז יגידו. וגם אם יעשו זאת אלפי פעמים, לא תהיה זו אמת. חורשי המזימות ודיירי המדמנה הפוליטית לא ייוושעו.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  26/10/2014   |   עודכן:  26/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבוחשים במדמנה קמים על ברק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצ'לו במיטבו
האידאית  |  26/10/14 12:30
 
- למה
הוא   |  26/10/14 14:06
2
מאיפוא אתה בטוח? ל"ת
אידאית  |  27/10/14 12:17
 
- במה?
בטוח   |  27/10/14 17:10
3
חכה לפרסום הקלטות שפתאום נמצאו ל"ת
אידאית  |  29/10/14 17:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ארתור בלאייר, עו"ד יצחק פרנלדס
בהחלטה נדירה פסק בית המשפט פיצוי לפי כללי הסתברות - לאחר שהגיע למסקנה שלתובעת יש קושי מובנה להוכיח מי משתי הנתבעות גרם לה את הנזק
משה חסדאי
הדרישה הבלתי מוסרית להשבת פליטים ערבים לארץ ישראל, היא גם דרישה מרושעת ואכזרית, כי פירושה להחזיר אנשים שניזונו משנאה במשך עשרות שנים, אנשים אשר חונכו לשנאה ולנקמה ולהרס - והחזרתם פירושה הכנסת אויב אכזרי אל תוכנו, כדי שיוכלו לבוא ולשסף אותנו לגזרים
עמי דור-און
גרמן משבחת את לפיד כמי שבשל להיות ר"מ    יהיו מי שירצו להבין את השבח כמחמאת-אמת ויהיו כאלה שיבהירו לשרה שהתפוח "הבשל" שלה כבר מזמן נפל מהעץ הגדול שבצמרתו צמח
עמי דור-און
ההצטרפות של ברביבאי לשורות ויצ"ו משדרת מסר הפוך לפיו נשים צריכות לעסוק בעניינים של פעילות נשית מסורתית, ולא להתמודד נגד תפיסת העולם הקובעת כי הגברים הם המובילים
ארי בוסל
ישראל מזרימה מים לעזה בשני צינורות שמזרימים מים    צינור נוסף מתעכב בשל התנהלות כושלת במסגרת תאום ישראלי-פלשתיני    האלטרנטיבה היא נקיטת יוזמות עצמאיות, בלתי מתואמות ובלתי אחראיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il