X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבעיות המחמירות בפלנטה שהן בבחינת "חורים שחורים" ו"בולענים" (כמו דאעש, אבולה, יחסי גומלין אדם-סביבה ו"הר-הבית") - מחייבות שינוי חזוני-אבולוציוני-פרדיגמלי. זה מתייחס להקמת "ממשלה, מועצה ושיפוט עולמיים" שיהוו "ממשל עולמי" דמוקרטי-פדרלי ב"ריבונות-על" רב-שכבתית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מאמצע המאה ה-19 החל המין האנושי לחשוב בכיוון יצירת מסגרות "ממשל עולמי" דמוקרטיות לפלנטה באופן אבולוציוני ותהליכי. זה בא לידי ביטוי, בין היתר, בהופעת הדת הבהאית, שמרכזה העולמי בחיפה ובעכו שבישראל. דת זאת גורסת "אחדות אלוהית" ואחדות המין האנושי, שימוש בשפה עולמית כמו ה"אספרנטו" שיצר אליעזר לודוויג זמנהוף היהודי, חתירה לשלום עולמי תחת ממשלה בינלאומית, שתקבל חלק מסמכויותיהן של מדינות, ודגש על סביבתיות.
דת זאת מיוצגת ב-247 מדינות וטריטוריות, ומיוצגת במעל 2,100 קבוצות אתניות שונות. כתבי הקודש שלה תורגמו לכ-800 שפות והמצטרפים אליה יכולים להחזיק בעת ובעונה אחת בדתם המקורית ובדת הבהאית האוניברסלית.
אישים כעמנואל קאנט (עוד במאה ה-18), וינסטון צ'רצ'יל, אלברט איינשטיין, ברטרנד ראסל, המהטמה גאנדי ובזיל לידל הארט, צידדו ביצירה הדרגתית אך עקבית של ממשלה פדרלית עולמית.
הרעיון התחיל לקרום עור וגידים במאה העשרים, לאחר שתי מלחמות העולם. "חבר הלאומים" הוקם לאחר מלחמת העולם הראשונה כחלק מלקחיה ובעקבות הסכמי ורסאי. הרעיון שודרג לאחר מלחמת העולם השנייה בהנהגת ארה"ב, שהובילה את הקמת האו"ם, הבנק העולמי, קרן המטבע הבינלאומית וסוכנויות האו"ם. בתקופה שחלפה מאז, השתחררו כמעט כל הטריטוריות בעולם מעול הקולוניאליזם, והעמים שאכלסו אותן קיבלו "הגדרה עצמית", ריבונות לאומית, עצמאות מדינית וזה כולל את מדינת ישראל, אך עדיין לא את הפלשתינים (אלה זכאים לכך לפי תוכנית החלוקה מ-1947, ששודרגה בהמשך, לטובת ישראל).
כיום יש 173 מדינות ריבוניות החברות באו"ם. בימינו קיים חשש מתהליך פיצולי מדינות שיגדיל את מספרן. מאידך-גיסא, האו"ם לא מצליח להתגבר על קונפליקטים חוזרים ונשנים שפורצים בין מדינות ובתוכן על-רקע גישות לאומיות אגואיסטיות. לאו"ם אין שיניים לפעולות מנע מקדימות בסכסוכים בין ובתוך מדינות, עקב היותו ארגון "אמורפי" חסר יכולות חדות ואפקטיביות בשלב זה מבחינת יכולותיו לפי מסמכי היסוד שהקימו אותו. זה יוצר תופעה של "חברה עולמית אנרכיסטית".
כל זאת, בהעדר ריבונות-על של "ממשל עולמי", שיש לו סמכויות-על של נציגות-על בתחומים אופרטיביים אפקטיביים. יכולת משילות עולמית צריכה לכלול: חקיקה, יכולת ביצוע, שליטה, אוטוריטה, ניהול ומנהיגות. חסרה גם אכיפה משטרתית וצבאית משמעותית, כמו גם מערכות שיפוט ובקרה וכן יכולות משמעותיות של איזונים ובלמים.
ה"ממשל העולמי" צריך לכלול "ממשלה עולמית" בדרג "רשות מבצעת", וכן "מועצה עולמית" בדרג ייצוג של כל המדינות והקנטונים. יינתן ייצוג לקבוצות הלאומיות, האתניות, התרבותיות, הלשוניות וה"ילידיות" (האינדיאנים, המאורים והאבוריג'ינים). כן יכלול ה"ממשל העולמי" "דרג שיפוטי", שהולך ומתהווה עם הקמת בית המשפט הפלילי העולמי בהאג. בנוסף קיים בית הדין הבינלאומי האזרחי-מינהלי-מדיני, וטריבונל שיפוט מינהלי. כן יתוספו מערכות בקרה, ביקורת ואכיפה נוספים. כל זה יגביר את יכולת הטיפול המשמעותי בכל סוגי המשברים בפלנטה ומניעתם.
חלק מהתהליך האבולוציוני האינקרמנטלי ליצירת "ממשל עולמי אפקטיבי" כולל גם הקמת מסגרות אזוריות של מדינות ריבוניות שילכו ויתהדקו, כגון: "האיחוד האירופי", נפט"א (צפון אמריקה) - שאיתם יש לישראל אמנות אזורי סחר חופשי, וכן "מקרסור" (דרום אמריקה ומרכזה), "אסיאן" בדרום-מזרח אסיה, ארגון מדינות אפריקה והליגה הערבית.
מתחת לרובד ה"ממשל העולמי" הריבוני הדמוקרטי החדש, שיהיה פדרלי ורב-שכבתי, יתקיימו בהיררכיה ברמות ריבוניות הולכות ופוחתות: התארגנויות איזוריות של מדינות, "מדינות לאום דמוקרטיות", קנטונים אוטונומיים (סקוטלנד, קטלוניה). כן יתקיימו מוניציפליות שכוללות "ערי עולם" ענקיות. יתקיימו רובדים קהילתיים פלורליסטיים-סינרגטיים. המבנה הגלובלי ההיררכי הרב-שכבתי והפדרלי החדש - יכבד פלורליזם, הטרוגניות ורב-תרבותיות משולבים, כל זאת על בסיס קהילתי-מקומי, דמוקרטי וסובלני בדרגות מגוונות. זה יכלול את התחומים: הלאומי, האתני, הלשוני, הדתי, האמונתי, הקהילתי, הפולקלוריסטי והמורשתי.

תאריך:  02/11/2014   |   עודכן:  02/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגלובליזציה ל"ממשל עולמי"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות סופר.
ידען  |  2/11/14 13:44
2
המענה שלי - מרד הנפילים
פ.ר.  |  2/11/14 16:22
3
רמת חיים תרד
באום  |  2/11/14 16:59
4
סלח לי עו"ד אתה לא מבין כלום !
מסעודה משדרות  |  2/11/14 19:12
5
מצחיק
מגיב ותיק  |  2/11/14 21:05
6
בקיצור משיח עכשיו....
ירון זכאי 1  |  2/11/14 21:29
7
1984.... הגיהנום כבר כאן
ashco  |  2/11/14 21:49
8
שקר: הצעת החלוקה היא שדרוג
לערבים אחרי שקבלו  |  3/11/14 01:09
9
במקרה הכינותי
אהרון שחר  |  3/11/14 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
יאיר לפיד/פולישוק יצא במקביל בהצהרות מעודדות בדבר מלחמת החורמה שהוא יאסור על המחירים ועל מצב העשירונים 1-9. מעניין אם הוא עצמו מאמין למוצא פיו
אביתר בן-צדף
הנשיא אובמה הולך לקראת תבוסה נוספת בבחירות-המשנה, שבהן יאבד את הרוב הקטן שיש לו בסנאט    כנראה, יסומן כנשיא הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה - למרות הצבעה אדירה (ודי מוזרה, למען האמת) של יהודים עבורו
איתן קלינסקי
מצער, שחברי כנסת ושרי ממשלה מביעים תמיכה במטרה האמיתית של תנועת הר-הבית לסלק את הנוכחות המוסלמית מהמתחם ולהסיר את כיפת הסלע רק כדי לבנות את בית המקדש השלישי
מרדכי ניסן
האומנם אנו מצויים בתקופה בעלת משמעות היסטורית כבירה ביותר, שתהיינה לה תוצאות נלוות שיכולות לשנות את המפה המדינית והדתית של העולם?
זאב בן-יוסף
ביטול האיסור על יהודים לעלות ולהתפלל בהר-הבית יביא דווקא לירידה באלימות הערבית בעוד שוויתורים רק יגבירו את התבערה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il