X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בוגרת המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה התקבלה לעבודה באוניברסיטת סטנפורד, אחרי שעשתה מסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת רוטצ'סטר
▪  ▪  ▪
"אפעל לחיבור סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה למעבדות מחקר בארה"ב". ד"ר מיטל גבאי [צילום: באדיבות דוברות המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה]

זהו סיפורה של מיטל גבאי, שקיבלה מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שבכרמיאל את הזדמנות חייה: לעשות את ההתמחות שלה בהנדסת ביוטכנולוגיה באוניברסיטת רוטצ'סטר היוקרתית שבארצות הברית. מיטל לקחה את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, עשתה חיל במעבדת מחקר נחשבת והצליחה להרשים כל כך את הממונים עליה, עד שקיבלה מהם, מיד בתום ההתמחות שלה, עוד הצעה שקשה לסרב לה: לעשות אצלם מסלול ישיר לדוקטורט.
לאחרונה חזרה מיטל לחופשת מולדת קצרה, שבמהלכה הספיקה להתחתן עם בחיר ליבה, לבקר ביקור קצר ונוסטלגי במחלקה שבה הכל התחיל, וגם לשתף אותנו בסיפורה המרתק. אגב, בימים אלה היא כבר שוב מעבר לים, הפעם בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, משלימה את הפוסט-דוקטורט שלה באחת המעבדות הנחשבות ביותר לחקר סרטן הכבד, ועדיין זוכרת היטב את המקום שהיה הראשון לפתוח בפניה את הדלת לעולם, ומלאה ברצון טוב להשיב לו טובה ברגע שרק תוכל.
ספרי על המפגש הראשון שלך עם המכללה.
ידעתי שאני רוצה ללמוד ביוטכנולוגיה והשאלה תמיד הייתה איפה לעשות את זה. כתושבת חיפה הגשתי מועמדות ללימודים גם לבראודה וגם לטכניון, אבל בטכניון אמרו לי לשוב בעוד שנה, אז הלכתי לבראודה, ואני לא מצטערת על זה. אומנם השנה הראשונה הייתה מאוד קשה, אבל מצאתי חברים, למדתי הרבה ובסך-הכל היה כיף גדול.
מתי הבנת שהמכללה יכולה לתת לך הזדמנות לפרוץ לעולם הגדול?
כבר בהתחלה, ולשם כיוונתי כל הזמן. בהתחלה זה אומנם נראה רחוק, כי יוצאים להתמחות רק בסמסטר השביעי, אבל הידיעה שזאת אופציה דרבנה אותי להשיג ציונים יותר טובים ולהתבלט. למעשה די החלטתי שאני אהיה בין השלושה שיוצאים לשם. לשמחתי הצלחתי להשיג את המטרה הנכספת הזאת. אני זוכרת שקיבלתי את ההודעה, ולא היססתי לבטל את הסטאז' שאליו התקבלתי, בחברת טבע בכפר סבא.
מה פגשת שם ברוטצ'סטר?
התקבלתי למעבדה של פרופ' פטרישה הניקל, במחלקה לפרמקולוגיה ולפיזיולוגיה, והמחקר שבו השתלבתי ניסה להשיב על השאלה: איך חלבונים זזים בתוך התא. זה היה מחקר מאוד מעניין, אבל מעבר למחקר, החשיפה למעבדה כל כך מתקדמת הייתה חוויה בפני עצמה, אין דברים כאלה, גם לא בטכניון. התוכנית המקורית שלי הייתה לחזור לארץ אחרי חצי שנת התמחות ולחפש עבודה, אבל המציאות הלכה קצת אחרת. זמן קצר אחרי שהתחלתי את ההתמחות כבר שמעתי על האופציה של מסלול ישיר לתואר שני ולדוקטורט, ואחרי תהליך לא פשוט, ובסיוע הפרופסורית שלי שכתבה לי מכתב המלצה, הצלחתי לעבור בשלום את כל סדרת הראיונות ולהתקבל למסלול הזה.
ובזה תם הרומן שלך עם המכללה?
ממש לא. הרומן לא תם, ואולי יש לו גם עתיד, אבל באותו שלב הבנתי שכדי להתקדם מהר יותר מבחינת ידע ומעמד, עדיף שאהיה שם, במקומות שמובילים את המחקר העולמי בתחום. אז חזרתי למכללה, להשלים את חובותיי להשלמת תואר 'בוגר במדעים', ומיד חזרתי לארצות הברית למסלול הישיר למאסטר ולדוקטורט. היום אני אחרי השלב הזה, עושה את הפוסט דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד, אחת משלוש האוניברסיטאות הגדולות והחשובות בארצות הברית.
ואיך נראים הדברים משם, ממרומי האולימפוס המדעי?
אני אף פעם לא מרגישה בעמדה גבוהה ביחס למכללה. התחושה היא של רצון להודות, להחזיר טובה, כי אלמלא בחרתי ללמוד במכללה לא הייתי מגיעה למקום שאני נמצאת בו היום. המכללה העניקה לי גם את הכלים המקצועיים, וגם את ההזדמנות לעשות קריירה בינלאומית. אומנם ההצלחה דורשת עבודה קשה והתמדה, אבל המכללה בהחלט קיצרה לי את הדרך.
מה את חוקרת במסגרת הפוסט דוקטורט?
המעבדה שבה אני עובדת חוקרת סרטן כבד. אנחנו עובדים עם חברות ביוטכנולוגיה וסטארט-אפים לייצור תרופות ניסיוניות, ובודקים את יעילותן על עכברים. בנוסף, אנחנו מנסים לברר מה גורם לסרטן הכבד להחמיר ולעבור לשלב הפולשני, זה שיוצר גרורות ומוביל למוות מהיר.
איך את מסכמת את ביקורך במכללה והפגישה עם ד"ר שרית סיון, ראש המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה בבראודה?
מרגש מאוד, ואולי גם יעיל. שמחתי להיפגש גם עם המזכירות, שזכרו אותי והתחבקנו והתנשקנו. אגב, הצעתי לראש המחלקה להיות 'השגרירה שלה' בארצות הברית, לנסות ולחבר סטודנטים עם מעבדות מחקר בחוף המערבי של ארצות הברית, בסטנפורד ובברקלי, כי היום יש לי קשרים שיכולים לפשט את התהליכים. אני מתכוונת לשכנע את הבוס שלי לקבל לפחות סטודנט אחד למעבדה שלנו. בנוסף, הבעתי נכונות להגיע למכללה בחופשות שלי בארץ, כדי להיפגש עם סטודנטים ולספר להם את הסיפור שלי, במטרה להגביר אצלם המוטיבציה, ולגרום להם לרצות להשקיע בלימודים, על-אף הקשיים והלחצים. אני יודעת מה הם עוברים, הייתי שם.
את מתכוונת לעסוק במחקר כל חייך?
סטנפורד זה מקום עם המון אפשרויות. במקביל אני שוקלת להתפתח גם בתחום הייעוץ. עם הידע והקשרים שיש לי כיום אני יכולה לייעץ לבתי חולים ולקשר ביניהם לבין חברות פרמצבטיקה או ביוטכנולוגיה בנוגע לתרופות שהן מייצרות ורוצות שיחדרו לשוק. אחרי כמעט שנתיים במעבדה יש לי עניין לצאת החוצה ולגעת בעוד תחומים, אבל מה אעשה בסוף אני עדיין לא יודעת.
יש סיכוי שתחזרי לישראל, או שתהפכי לעוד חוקרת ישראלית שחיה בחו"ל?
תראה, הכל תלוי בהזדמנויות שיהיו לי פה בארץ. אשמח לחזור, להיות קרובה למשפחתי ולגדל בארץ את ילדיי לעתיד, אבל אני צריכה שיהיה לי לאן לחזור מבחינה כלכלית ותעסוקתית. כרגע אני צריכה להשלים את הפוסט דוקטורט וזה אומר שאני שם לפחות לעוד שנה, אחר כך נראה.

פורסם במקור: בר-דעת - ידיעון המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה כרמיאל
תאריך:  19/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
20 דקות בדיוק התנוסס דגל ישראל על כיפת הזהב של המסגד, שנבנה על חורבות כנסייה נוצרית ומערת אבן השתייה, ובפקודתו הישירה של משה דיין הורד הדגל, והריבונות על הר-הבית נמסרה מאז לידי הוואקף המוסלמי, העושה במקום הקדוש והחשוב הזה למורשת התרבות העולמית, כבתוך שלו
מיטל עזר
מומלץ לשלב בארוחות פחמימות מורכבות ובנוסף חשוב לשלב חלבונים בארוחה    בחורף עוד יותר חשוב להקפיד על "משמעת מים", ולשתות לפחות ליטר וחצי מים בפיזור לאורך היום
אלי אלון
רפאל בן-נתן כונה "האיש החזק במפד"ל" ונמנה במשך שנים רבות על צמרת הנהגת המפלגה הדתית לאומית. על אף שלא נשא בתפקיד ממלכתי כמו שר או חבר כנסת, היה בעל השפעה רבה במפלגה זו, "ממליך מלכים" והמושך בחוטים מאחורי הקלעים. פרקי ועלילות חייו של בן-נתן מרתקים ויכולים למלא כרכים רבים. סיפור חייו האישי הוא במידה רבה גם סיפור תולדות תנועות המזרחי והפועל המזרחי שלימים התאחדו לגוף אחד - המפד"ל
בלפור חקק
המספר הטווֶה לנו את סיפורו של משה, גיבור הרומן, ואת העימות בינו לבין חמדן, מספר את זכרון הדברים של ההתרחשויות בהווה, תוך שהוא הולך שבי אחר המיתוסים מן העבר
חיים נוי
הבמאי רוני פינקוביץ' הצליח ללהטט עם צמד השחקנים המוכשר בהצגה "לחנך את ריטה" העולה בבית לסין - והתוצאה הניבה הצגה שנונה ומענגת שאין בה רגע דל, המעניקה לנו תובנות חשובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il