X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אנדרה לייסט, יהודי-ברזילאי בן 28, סטודנט לתואר שני במרכז הבינתחומי הרצליה, על האמונה החזקה בישראל, האנטישמיות בארץ מוצאו והמלחמה של חייו על תדמית מדינת ישראל: "העבודה למען ארץ ישראל היא קודש"
▪  ▪  ▪
"יש לי הרבה אנרגיה,
אני לא מסוגל לא לעשות כלום". לייסט [צילום: באדיבות דוברות המרכז הבינתחומי הרצליה]

אנדרה לייסט (28), הוא סטודנט לתואר שני ללוחמה בטרור וביטחון פנים בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. לייסט, שהוא דור שלישי לניצולי שואה, נולד למשפחה יהודית בברזיל וגדל בסאו פאולו. לפני שמונה שנים הוא עלה לארץ כשהשפה היחידה בה דיבר היא פורטוגזית. מאז, החל ללמוד אנדרה את השפה העברית ובמהרה החל להתנסח בה ברהיטות ובכישרון רב. יכולת התנסחות זו היא שאפשרה ללייסט לצלול אל תוך עולם ההסברה הישראלי. גילוי האהבה לתהליכי הסברת מדינת ישראל גרם ללייסט לצלוח את המשימות בהן הוא מתמקד כיום ובהן הוא מעוניין להמשיך להתמקד גם בעתיד, ביניהן - משימות ההסברה מעבר לים.
את לייסט פגשתי עם שובו ממסע הסברה בברזיל, שמקורו בהתנדבות יומיומית בחמ"ל ההסברה של הבינתחומי, במהלך מבצע "צוק איתן". "יש לי הרבה אנרגיה, אני לא מסוגל לא לעשות כלום", הוא מציין בחיוך, "אפילו בסופי שבוע אני בכלל לא בבית".

תחילת הדרך

"הלמידה לא מילאה אותי", הוא מספר, "אני לא רואה שום סיבה לקום בבוקר לעבודה במפעל או בחברה - גם אם יש לך הרבה כסף, אם אתה לא עושה משהו גדול יותר - בעל משמעות"

התקופה היא תקופת האינתיפאדה השנייה בישראל. לייסט, ילד בן 14, לומד בשעות אחר-הצהריים בבית ספר פרטי לאנגלית בסאו פאולו. בסיום כל שיעור נהג לייסט לדבר על המצב בישראל בעזרת כתבות שהציג לחבריו לכיתה. בגיל 17, ביקר בישראל לראשונה בחייו במסגרת תוכנית לחילופי סטודנטים, ובמשך זמן של תשעה חודשים בלבד, למד להכיר ולאהוב את מדינת ישראל. ביקור זה, הוא שהיווה את תחילתו של מסע מלא בנתינה ואהבה לישראל. עם שובו לברזיל, סיים את בית הספר התיכון והקים חברה, אשר מכרה חולצות שעליהן הודפסו סמלי יהדות וציונות.
ב-2006 התחיל לייסט ללמוד מנהל עסקים בברזיל. "הרגשתי שאין חיבור, הלמידה לא מילאה אותי", הוא מספר, "אני לא רואה שום סיבה לקום בבוקר לעבודה במפעל או בחברה - גם אם יש לך הרבה כסף, אם אתה לא עושה משהו גדול יותר - בעל משמעות". לייסט מסביר שלכל אדם יש כישרון מולד, "הבנתי שכשרוני הוא בהסברה, בלדבר ובלמכור. אפשר להשתמש בכישרון הזה כדי למכור רכב או רעיון, ואפשר לשבור איתו סטריאוטיפים".

עולה חדש

כשעלה ארצה בגיל 20, החל לייסט לעבוד במגוון עבודות שונות ומזדמנות, הוא עבד בחברה פיננסית ובמקביל החל ללמוד תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה בבית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי במרכז הבינתחומי הרצליה.
עם סיום לימודיו בשנת 2011, התגייס לצה"ל ושירת במשך שנתיים בחיל-האוויר. כשסיים את הפרק הצבאי של חייו, המשיך ללימודי תואר שני, גם הם בבינתחומי. אנדרה ידע תמיד שירצה לעבוד למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי בכלל והישראלי בפרט בכל דרך שהיא; "אני חושב שהשירות הציבורי והעבודה למען הארץ היא קודש. אנחנו צריכים לשמור ולטפח את האנשים שיכולים ורוצים לעשות כך", הוא מתאר.

על "צוק איתן" ומסע ההסברה בברזיל
מבצע "צוק איתן" [צילום: פלאש 90]

"ניהלתי משא-ומתן עם עיתון ברזילאי כדי שיוריד מהאינטרנט קריקטורה שפורסמה. לא רק שמערכת העיתון הורידה את הקריקטורה, אלא גם התנצלה, ומעבר לכך, ניתנה לי הבמה באותו העיתון, לצורך פרסום מאמר תגובה"

החל מיומו השני של מבצע "צוק איתן", התנדב לייסט לסייע בתמיכה בישראל במסגרת חמ"ל ההסברה שהוקם על-ידי אגודת הסטודנטים בבינתחומי. אנדרה הפעיל את דף הפייסבוק של "Israel Under Fire" (ישראל תחת אש) בשפה הפורטוגזית אשר צבר למעלה מ-7,000 עוקבים, ושאליו נחשפו למעלה משני מיליון קוראים. "בשבוע הראשון למבצע, הגבתי בפייסבוק לאנשים שהיו משמיצים את מדינת ישראל והפצתי מכתב שבעקבותיו אנשים התחילו לעקוב ולקרוא את עמוד הפייסבוק", הוא מסביר.
אהדתו כלפי ישראל השפיעה במהירות גם על חייו הפרטיים. בעקבותיה הפך דף הפייסבוק האישי של לייסט לפופולרי, זאת לאחר שבמהלך המבצע, התעמת לייסט עם מספר כלי תקשורת ברזילאיים על הפצת תוכן מטעה. "ניהלתי משא-ומתן עם עיתון ברזילאי כדי שיוריד מהאינטרנט קריקטורה שפורסמה. לא רק שמערכת העיתון הורידה את הקריקטורה, אלא גם התנצלה, ומעבר לכך, ניתנה לי הבמה באותו העיתון, לצורך פרסום מאמר תגובה".
"בסוף חודש יולי, פנו אליי ראשי ארגונים מתוך הקהילה היהודית, שאותם הכרתי במסגרת פעולותיי במהלך מבצע 'צוק איתן', ושאלו אותי האם הייתי מוכן להגיע לברזיל ולדבר בפני קהלים שונים". לייסט מסביר שבמקור הוזמן כדי להרצות בפני 200 צעירים יהודים אשר מצאו עצמם מבולבלים והמומים בעקבות שטף דיווחים חדשותיים אנטי-ישראלים. בעיניו, הנסיעה לברזיל הייתה צריכה להיות מוקדשת כולה למתן הרצאות. הרבה מעבר להרצאה הספציפית שאליה הוזמן, ובערים נוספות, כמו למשל בסאו פאולו, עיר הולדתו.
"היו לי חמישה ימים בלבד לבנות ולתכנן את האג'נדה שלי. במהירות רבה התמלאו כל 32 הימים שתוכננו לי בברזיל בפגישות, מעל 20 ראיונות בטלוויזיה וברדיו, כתבות לעיתונים בכל רחבי ברזיל, וכמובן 25 הרצאות שאותן העברתי בפני יהודים ולא-יהודים, באוניברסיטאות ציבוריות ופרטיות, במשטרה, שירות הביטחון החשאי הברזילאי ועוד".
לייסט מספר שבשל תפוצת הרצאותיו הרחבה, הכין עצמו כך שיהיה מסוגל להשיב על כל שאלה שתישאל ותופנה אליו מהקהל. "כל הרצאה היא למעשה בפני 15 מיליון אנשים, כי מי שיגיע לשמוע, יעביר הלאה בעצמו את ששמע", הוא מסביר. בהרצאות הוא מספר על הגאוגרפיה של עזה, על הסכסוך כולו החל מתוכנית החלוקה, על הקמת מדינת ישראל ועל ארגון החמאס, כל זאת תוך שימוש במיצגים ויזואליים. "נתתי הרצאה בבית ספר שבו עלו שאלות קשות ונוקבות מצד תלמידים בני 15-14. מדובר באנשים ללא ידע רחב בנושא ועם סטריאוטיפ על ישראל, על המלחמה ועל הפוליטיקה. בהתאם לכך סיננו הילדים דברים ששמעו לפי מה שמתאים להם", מתאר לייסט.

על קשרי ישראל-ברזיל

"אחת משמונה השגרירויות החשובות שיש למדינת ישראל היא בברזיל", טוען לייסט ומסביר: "השגרירות עוסקת בהרבה סחר, אשר התעצם מאוד בשנים האחרונות ועוד עשוי להמשיך ולגדול, לכן יש לישראל אינטרס וסיבה להתקרב לברזיל בכל דרך אפשרית". לייסט גורס שדרך קשרי המסחר מול ברזיל, ניתן יהיה ליצור קשרים נוספים מול ברזיל בתחומים רבים אחרים.

התוכניות העתידיות

גם בעוד עשר שנים מהיום, לייסט רואה את עצמו ממשיך לפעול מתוך שליחות למען ישראל, אך מוסיף בחיוך, שאז זה יהיה מהכנסת. עד אז, לייסט ממשיך בהגשמת תוכניותיו ושאיפותיו על-מנת לקדם את משימת ההסברה שלקח על עצמו. מלבד הרצאות ומפגשים, בכוונתו לייסד ולנהל בברזיל מכון אשר מטרתו היא לקדם הסברה נכונה. מרכז מתוכנן זה, בהקמתו, יהיה הראשון מסוגו בברזיל; "המכון יעסוק בהסברה, יספר את העובדות ויציג את הנתונים - ללא פוליטיקה. בנוסף, המכון יפרסם מאמרים ויקיים הרצאות", הוא מתאר בעיניים נוצצות מהתרגשות, "מטרת המכון היא להשפיע על המנטליות הברזילאית בטווח הארוך, להפוך להיות מקור מידע מרכזי שאליו יפנו התקשורת והאקדמיה הברזילאית בכל מקרה של התייחסות לישראל". לייסט מציין שכבר כעת ישנם אנשים שהביעו רצון לעזור ולתרום, ועתה הוא מקיים פגישות עם אנשים וגורמים בממשלת ישראל ובמשק הישראלי בכלל בנושא זה.
לצד קידום המיזם, לייסט מתכנן להוציא לאור ספר בשפה הפורטוגזית על האסטרטגיה בנושא הביטחון הלאומי של ישראל - תחום ההתמחות האקדמי שלו. במקביל להתחייבויותיו בברזיל, לייסט כותב למגזינים ישראלים שונים, למספר עיתונים באמריקה הלטינית, וכן נפגש עם אנשים מתחום הדיפלומטיה הציבורית בישראל, זאת על-מנת להמשיך ולפעול למען המאבק האישי שלו - להגן על דמותה של ארץ ישראל.

פורסם במקור: אוונגרד - מגזין המרכז הבינתחומי הרצליה
הכותבת היא סטודנטית שנה ב' למשפטים וממשל במרכז הבינתחומי הרצליה.
תאריך:  24/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה על הבית הגיעה לברזיל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הלוואי שיחליף את ליברמן
דן ה  |  25/11/14 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יוני בוכדרוקר
מאז סיום מבצע צוק איתן עברו כבר מספר חודשים, אך נראה כי המערכה המדינית עדיין בשיאה    גורמים ישראלים ופלשתינים ממשיכים במשא-ומתן בקהיר על-רקע המתיחות הרבה    ד"ר לסלי טריס: "בסופו של דבר אמון הוא מה שיקבע את הצלחת המו"מ"
עו"ד אברהם פכטר
"צוק איתן" זה עתה הסתיים וכבר יש לנו סימפטומים של פוסט-טראומה, ולחלק מגופי מערכת הביטחון יש אפילו "הלם קרב". עוד לא יבשו הדמעות והכאב עדיין חד וחזק על הנופלים והפצועים, והנה פורצת מלחמת אגו או קרדיטים על כבוד לשב"כ או על פאשלה לצה"ל ואולי בדיוק ההפך. בכל מקרה, מכל זווית זה עצוב, מכוער ובמיוחד מיותר
יעל ארצי
מן הראוי שהשר עמיר פרץ יצהיר בכנות וביושרה, 'הטעו אותי!' במקום להתהדר בהילה מגומגמת על הצלחותיה של כיפת ברזל שלא היו ולא נבראו בעוטף עזה, אלא ב'מדינת תל אביב'
עו"ד חיים שטנגר
השתן מתחיל לעלות לאנשי צה"ל, השב"כ ושאר ארגוני המודיעין והביטחון לראש. כדאי שמישהו יבוא ויזכיר לאנשי צה"ל והשב"כ, שהמידע המודיעיני והביטחוני הנאסף הוא רכושו של הציבור ואינו רכושו הפרטי של צה"ל וגם/או אינו רכושו הפרטי של השב"כ
יצחק דנון
הטענה: החברה הותירה נוסעים ברבת-עמון לאחר שביטלה את טיסותיה לישראל במהלך מבצע "צוק איתן" והם נאלצו להגיע ארצה בכוחות עצמם
רשימות נוספות
אוונגרד  / מי ומי    | 
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il