X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברגע שהפכה להיות אמו של הרמטכ"ל, זוכה אמו של אייזנקוט למעמד של "אישיות מבוקשת" וכל אמצעי תקשורת יוכל להשתמש בדבריה כדי לשרת את עמדותיו ולהתייחס אליהם כאילו הם גם עמדתו של הרמטכ"ל
▪  ▪  ▪
גדי אייזנקוט. להסביר לאמו על התקשורת [צילום: פלאש 90]

אסתר אייזנקוט, אמו של הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, שמחה בשמחת בנה למרות שבעצם רצתה שיהיה רב. אבל כיוון שבתור אישה דתית-חרדית היא מאמינה שהכול בידי שמים, היא מבינה שאם זה רצון האל - "אז שיהיה". עם זאת היא בטוחה שלאחר מינויו של בנה לתפקיד חייל מספר אחד, "לחרדים ולדתיים יהיה יותר טוב בצבא במהלך כהונתו" היא אומרת ומסבירה כך: "אנחנו משפחה של רבנים.
גדי מאוד מעריך את הדת ואפילו הוא מתייעץ מעת לעת עם רב המתגורר בירושלים. והרב מאוד אוהב אותו". את כול הדברים המרתקים האלה חושפת האם הגאה בשיחה עם "כיכר השבת", אתר החדשות והאקטואליה של החרדים.
אני משוכנע שאייזנקוט אוהב את אמו ומעריך אותה אבל כדי להסיר מכשול מלפניה כדאי מאוד שיסביר לה, כי ברגע שהפכה להיות אמו של הרמטכ"ל, היא זוכה למעמד של "אישיות מבוקשת" וכל אמצעי תקשורת יוכל להשתמש בדבריה כדי לשרת את עמדותיו ולהתייחס אליהם כאילו הם גם עמדתו של הרמטכ"ל. ומן הטעם הזה חייבת האם המאושרת לעשות אחת משתיים - או לא להתראיין או להתראיין, אבל בזהירות. כדי שלא תהפוך, בלי כוונה, להיות כלי שרת למטרות תקשורתיות-פוליטיות שאין לה שליטה עליהן ואולי כלל אינן לטעמה ועוד פחות מזה לטעמו של בנה. כמו, למשל, חשיפת הנוהג של בנה להתייעץ עם "הרב שלו".
האמת היא שאין כל צורך שלחיילים דתיים תוענק הבטחה מיוחדת שיהיה להם יותר טוב בעת שירותם הצבאי. הם מזמן כבר הפכו למעמד מוביל. השינוי הזה לא התרחש ביום אחד. הוא התפתח אט אט עד שבא לידי ביטוי מובהק בשטח. עובדה: שדרת הפיקוד הקרבי בצה"ל - מ"פים, מג"דים, מח"טים ואף אוגדונרים - חובשים כיפות.
עם כל הכבוד לאמו של הרמטכ"ל, בנקודה זו בחייה נכנסת לסיפור התקשורת שחלקים נרחבים ממנה, בעיקר התקשורת השמאלנית, מחפשים סיפורים המנסים להציג את המאמינים היהודים באור מגוחך. בעניין הזה יכול אייזנקוט למנוע מאמו עוגמת נפש עתידית. מסתבר כי בהיותו בהשתלמות בארה"ב השתתף אייזנקוט בקורס על יחסי צבא-תקשורת ואז נפתחו עיניו לחשיבות קיומה של התקשורת וכפי שהוא מספר: "היום התקשורת נכנסת אצלי להערכת המצב מיד אחרי הערכים של קרקע, אויב, זמן ומרחב".
אם זה המצב, כדאי מאוד שיבהיר אייזנקוט לאמו איזה נזקים מסוגלת התקשורת לגרום למי שאינו מבין אותה ואת שיטות פעולתה. וכמי שבא ממשפחת רבנים אולי כדאי שייזכר במצווה החכמה "בפני עיוור לא תיתן מכשול".

תאריך:  01/12/2014   |   עודכן:  01/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב של הרמטכ"ל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תשמח כל אם יהודיה
אידאית  |  1/12/14 13:16
2
אמא מצוינת, בעלת יושרה וכנות!!
וינטר הניה  |  1/12/14 15:05
3
העדה המרוקית היא השטופה ביותר
הבאבה באבו  |  1/12/14 15:42
4
מה השטויות האלו אימא שלו ....
HARTKHI  |  1/12/14 16:31
5
הערה נכונה של עמי דור-און
צודק  |  1/12/14 17:54
 
- לא צודק
סתם אחד  |  2/12/14 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל ייחדה ערב מרגש למשורר מרדכי טמקין זכרונו לברכה. הנה דברים שנשאתי באותו ערב על שירתו של מרדכי טמקין. את ההשקה המרשימה הנחה דן כנר - וניתן היה לחוש את משק הרוח השבה, שבה להחיות שירים ישנים
רות דיין
שישה מפתחות להצלחה, אשר מתאימים לא רק לגירושים, אלא להתמודדות מול כל משבר בעולם האישי, כמו גם בעולם העסקי
עו"ד חיים שטנגר
אין סיכוי למימוש תקנות נשגבות, שמטרתן שינוי סדרי עולם, שעה שמציאות חיים יומיומית ואפרורית, מטיחה תקנות אלה ארצה ומרסקת אותן לרסיסים. דומה עלינו, כי תחת שתעסוק טיוטת התקנות החדשות בנשגב וברצוי, טוב לה שתעסוק בשחוק ובמצוי ואז - אז אולי ניתן יהיה להביא לשינוי מה ביעילות מתן השירות המשפטי
עמוס גלבוע
ההצעות הפרטיות ל"חוק יסוד הלאום" הבאות לשלול את מעמדה הרשמי של השפה הערבית, ובכך לפגוע במיטוט הערבי, הן שגויות ורעות
יצחק מאיר
בטעות קוראים לגילויי הכשרת הפסילה של הדו-קיום האזרחי יהודי ערבי גיזענות. זאת לא אופציה הבנויה על עליונות אדם אחד על רעהו. זאת אופציה הבנויה על האמונה בזכותה הבלבדית של אומה אחת להרחיק ממרחב תחום שליטתה אומה אחרת. לא אדם לאדם זאב. אומה לאומה זאב. אין כבש. גם הכבש הוא זאב באבולוציה. הזאב הוא כבר זאב.'זאב עכשיו'. הכבש יהיה זאב. זאב שאינו מוכן בסכלותו לשלם את המחיר של הדרה שידירו אותו כל זאבי הערבות האחרות בעולם המתנאים כאילו הם כבשים, ייטרף ככבש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il