X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ראה ניסים. זירת הפיגוע [צילום: פלאש 90]
שליח הציבור מהפיגוע:
"ראינו ניסים בתוך הטבח"
הרב רון אילן, מי ששימש כשליח ציבור בעת הטבח הנורא שבוצע בבית הכנסת בהר נוף, בעדות מצמררת: "ראיתי את המחבל עובר בין המתפללים ויורה בהם"
ערבים ברגיל
"הלכתי לרגע לנטול את ידיי במטבח הסמוך. כשנכנסתי, ראיתי שם בחור ערבי, שעמד במרחק של 'חיבוק' ממני, והיה לי חשש קטן בלב, אבל כיוון שזה די מצוי שערבים נכנסים אלינו לבית הכנסת מדי פעם כדי להכניס סחורה למטבח, כמו קפה ותה למתפללים, אז לא ייחסתי חשיבות יתרה לחשד שלי"

עופר וולפסון
4 רבנים ושוטר נרצחו בפיגוע ב"קהילת יעקב"

   רשימות קודמות
  לינור אברג´יל מתחזקת

כבכל יום רגיל בשנה האחרונה, גם בבוקרו של יום שלישי האחרון התייצב הרב רון אילן לתפילת השחרית בבית הכנסת קהילת התורה, בשכונת מגוריו, הר נוף. שם, התכוון הרב לשמש כשליח ציבור. אבל למה שהתרחש שם באמת בפועל - שום דבר לא הכין אותו. בראיון מיוחד הוא מספר להידברות על רגעי האימה, על הכאב העצום, וגם על הניסים הגלויים שזכו לראות בתוך הטבח הנורא.
"אנוכי הקטן, מאז שאימי נפטרה השנה, קיבלתי על עצמי להיות שליח ציבור לעילוי נשמתה", מתאר הרב את נסיבות הצלתו בהתרגשות. "בדיוק הייתי אמור להתחיל את החזרה שלי כשליח לאחר תפילת שמונה-עשרה, ולכן הלכתי לרגע לנטול את ידיי במטבח הסמוך. כשנכנסתי, ראיתי שם בחור ערבי, שעמד במרחק של 'חיבוק' ממני, והיה לי חשש קטן בלב, אבל כיוון שזה די מצוי שערבים נכנסים אלינו לבית הכנסת מדי פעם כדי להכניס סחורה למטבח, כמו קפה ותה למתפללים, אז לא ייחסתי חשיבות יתרה לחשד שלי. כשהוא התעכב שם, חשבתי שהוא מכין לעצמו קפה, אבל אז הוא יצא משם בידיים ריקות, וזה היה נראה לי מוזר. אבל ראיתי שבאמת נגמרו הכוסות במטבח, אז חשבתי שהוא בטח רצה להכין לעצמו קפה וראה שנגמרו הכוסות אז הוא יצא.
"בפועל, הסתבר שהוא נכנס לתצפת על המתפללים כדי לקבוע מתי לבצע את זממו, ואז יצא לקרוא למחבל השני, השותף שלו בטבח, שחיכה לו במכונית. הוא אמר לו שזה בדיוק הרגע המתאים, כי רוב המתפללים עוד היו באמצע תפילת שמונה-עשרה, ובדיוק היו עם הגב לכניסה, כך שהם בעמדה הכי טובה כדי לתקוף אותם מבלי שיתנגדו. מספר דקות מאוחר יותר, כשהוא חזר עם השותף שלו, אני כבר הייתי בתחילת החזרה שלי כשליח ציבור. בדיוק אמרתי את המילים 'ומביא גואל לבני בניהם', כשלפתע שמעתי רעש אדיר. מיד הסתובבתי וראיתי מולי את אחד מהם, חמוש באקדח, עם רשפי אש בעיניים, עובר אחד-אחד בין המתפללים ויורה בהם. הם נכנסו מהכניסה הראשית, אבל לא ידעו שיש עוד כניסה אחורית. מיד רצתי החוצה מהכניסה האחורית מבלי שהם הספיקו לשים לב, והתחלתי לצעוק שיקראו למשטרה.
"בדיעבד, כשחזרתי לשם מאוחר יותר, גיליתי שמי שעמד במקומי סמוך לבימה, במקום הקבוע שבו התפללתי בקביעות לפני שאימא שלי נפטרה ונהייתי שליח הציבור - הקבורה שלו הייתה לא פשוטה, כי הוא נהרג בנסיבות קשות מאוד. הוא אדם חזק וניסה להתעמת עם המחבלים, אבל בסוף היריות הכריעו אותו. אני מרגיש שאימא שלי שמרה עליי משמיים. שהיא התחננה עליי בדמעות שאזכה לחיות, וריחמו עליה ולכן נענו לתפילה שלה. אימא שלי הייתה אישה גדולה וצדיקה, שבמשך קרוב לחמישים שנה הייתה גם אלמנה, וזעקתן של אלמנות תמיד נשמעת בשמיים".
בנוסף, מוסיף הרב אילן לתאר, שמלבד אחד המחבלים שהיה חמוש באקדח, המחבל השני היה חמוש בסכין קצבים ענקית, ויחד הם ביצעו את הטבח הנורא. "המחבל שהיה עם הסכין התקרב לעבר מתפלל נוסף שהיה במניין, והלה הרים שולחן כדי להגן על עצמו, אבל אז הבחין שמאחוריו עומד המחבל השני, שבדיוק מילא מחסנית נוספת באקדח. המתפלל זרק את השולחן לכיוונו, וברח. וברוך השם זה הצליח והוא ניצל".

"פגשתי כבר פעמיים את מלאך המוות בחיים"

הכוח שבקושי
"כשהייתי בקורס טיס, היינו במכינה, שזה שלב מאוד קשה בקורס. עברנו מסעות של 80 וגם 120 ק"מ בהליכה רגלית ובתנאים קשים מאוד. אני זוכר שבאחת הפעמים, שאלתי את אחד מחבריי למסע, למה אנחנו טורחים ועושים את כל זה בעצם. והוא ענה לי: 'אם לא תעשה את זה - לעולם לא תדע כמה כוח יש לך לעשות דברים'"

עבור הרב אילן, מי שהיה טייס בצה"ל בעברו וחזר בתשובה, לא הייתה זו הפעם הראשונה שפגש במוות. "בפעמים הראשונות שפגשתי במלאך המוות, זה היה כשהייתי צעיר, במהלך השירות הצבאי שלי כטייס. באחת הפעמים, הצטרפתי לטיסה במטוס שחבר שלי הטיס, ובעוד הייתי ישוב לידו - המטוס כמעט התרסק ובנס ניצלנו. אז הבנתי לראשונה שהשם מנסה לומר לי: 'תשנה כיוון ודרך בחיים'. בפעם הזאת, בבית הכנסת, כבר הרגשתי שהוא מבקש ממני להעמיק קצת את הדרך, לקחת את הדברים קצת יותר ברצינות, קצת יותר במסירות נפש. כתוב במפורש ש'לא דומה מי ששונה מאה פעמים, למי ששונה מאה ואחת פעמים'".
סיפור מצמרר נוסף שמספר הרב אילן, קשור דווקא לאחד החתנים שלו, שמתברר שחזה את הפיגוע יום לפני שהתרחש. הלה, כאמור, הוא סופר סת"ם במקצועו, שיום לפני כן החליט להתאמן על כתיבתן של אותיות מסוימות, לרגל הזמנה מיוחדת שקיבל. לצורך כך, כתב החתן מילים מסוימות על קלף, וכאשר הביט לאחר הפיגוע על הצירוף שנוצר מהמילים הללו, הזדעזע לגלות אותן מתארות בדיוק את מה שהתרחש. וכך הוא כתב: "חץ שחוט ישועה תהיה מחר".
איך מתמודדים עם אסון כזה?
"כשהייתי בקורס טיס, היינו במכינה, שזה שלב מאוד קשה בקורס, שעד היום אני נזכר בו בחלחלה. עברנו מסעות של 80 וגם 120 ק"מ בהליכה רגלית ובתנאים קשים מאוד. בשלב כלשהו, אתה כבר לא יודע איך קוראים לך מרוב קושי ומאמץ. אני זוכר שבאחת הפעמים, שאלתי את אחד מחבריי למסע, למה אנחנו טורחים ועושים את כל זה בעצם. והוא ענה לי: 'אם לא תעשה את זה - לעולם לא תדע כמה כוח יש לך לעשות דברים'. ועם המשפט הזה אני הולך מאז. צריך לדעת שלכל אחד מאיתנו יש כוחות עצומים גלומים בתוכנו, שאנחנו לא יודעים עליהם, ורק דרך קשיים ואתגרים אנחנו מגלים אותם.
"מלבד זאת, בדיוק היום בבוקר, חיכו לי ליד הבית כתבים של ערוצים שונים, שביקשו לראיין אותי. אחד מהם שאל אותי איך אנחנו בתור אנשים מאמינים מקבלים את הטבח הזה, ואמרתי לו: 'שתדע לך, שלא ערבי, ולא פולני, ולא שום גוי יכול לפגוע בשערה משערות ראשו של יהודי. אנחנו נחשבים 'בני בכורי ישראל', והשם אוהב אותנו יותר מכל דבר אחר, אבל גם לאבא לפעמים אין ברירה, ויש לו את החשבונות שלו שאולי לא נבין לעולם. אבל כל מה שהיה שם - קרה בהשגחה פרטית מדויקת.
"ראינו שהיו כאלה ששנים מתפללים במניין הזה, ובאורח פלא, באותו בוקר נעדרו ממנו. אחד המתפללים למשל התעורר פתאום עם רגל נפוחה, ואחרי שאשתו הפצירה בו - החליט שלא ללכת לתפילה. היה גם מתפלל אחר, שהוא אדם בריא בדרך כלל, ובמשך כל הלילה שקדם לפיגוע סבל מחום גבוה, ולכן לא הצליח להתעורר בזמן כדי להתפלל איתנו.
"מנגד, היו גם כאלה שאף פעם לא מתפללים שם, ודווקא באותו הבוקר היה להם איזשהו סידור באזור, אז הם באו להתפלל שם, ולא תיארו לעצמם שהם הולכים למסור את נפשם על קידוש השם, במעלות קדושים וטהורים. היה גם חבר שלי, שאיך שהוא שמע את כל המהומה, הוא ירד במדרגות לכיוון בית הכנסת, והמחבל כיוון כלפיו את האקדח וניסה לירות בו פעמיים, ומשום מה - האקדח פשוט לא ירה. וזה בדיוק אותו אקדח שרגעים ספורים מאוחר יותר הרג את המתפללים האחרים.
"אני חושב שמן הראוי, שבזמן כזה לא נתעסק במחדלים ביטחוניים ובניסיונות להבין מה היינו יכולים לעשות אחרת, כי זה רק יסיט אותנו מהמטרה האמיתית שהשם מכוון אותנו אליה - שהוא מבקש מאיתנו להתעורר, להתקרב אליו. חשוב שכל אחד מאיתנו יעשה חשבון נפש אישי. לא צריך להסתובב בחדר עם גופות מתבוססות בריח של דם כדי להבין את ערך החיים. אין ספק שהכאב גדול, והוא צועק עד השמיים. את כל ההרוגים הכרתי באופן אישי. לחשוב שמהיום 24 יתומים יגדלו בלי אבא זה לא פשוט. אחת האלמנות גם סיפרה שבדיוק היא תכננה לצאת לפנסיה, כדי שיהיה לה קצת יותר זמן להיות עם בעלה, ועכשיו היא תצטרך לחזור לבית ריק בכל פעם מחדש. הכאב עצום, אבל צריך לזכור שהיהודים זה עם חזק. אנחנו קוברים את המתים - וממשיכים הלאה. וצריך לדעת, שלמרות הכל, יש מי שזה כואב לו יותר מאיתנו - וזה בורא עולם".

פורסם במקור: הידברות - אתר היהדות הגדול בעולם
תאריך:  09/12/2014   |   עודכן:  10/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ראינו ניסים בתוך הטבח"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שהכל נהיה בדברו
אהרון שחר  |  9/12/14 21:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף כהן-אלרן
בספר שיריה הראשון, "מלכודת", העמוס רגשית, מעיק, חי ובועט של שירה כהן, נראים החיים כמלכוד שצריך להילחם בו, לקרוע את דפנותיו ולמצוא בו את אותן פרצות שאולי יהיה אפשר להיחלץ דרכן אל מקום אחר - אלא שלא בטוח אם אכן המקום האחר יהיה טוב יותר
פרופ' מרדכי קרמר
מדובר במחלה נדירה וקטלנית, שעד לאחרונה לא היה עבורה טיפול תרופתי, ומאופיינת בהתפתחות צלקות ברקמת הריאה    הצטלקות הריאה, יכולה להיגרם על-ידי גזים רעילים, טיפולים רפואיים, הקרנות, מתכות, אזבסט ועוד
ד"ר שמואל גור
חג חנוכה הוא חג שמח, טעים, מתוק (ומשמין), אבל הוא גם חג שטומן בתוכו לא מעט סכנות    טקס הדלקת נרות החנוכיה והכנת הלביבות והסופגניות, חושפים את הילדים ללהבות ואש ומהווים סכנה אמיתית לבית ולילדים הקטנים שנמצאים בסביבה
איילת נדיב
אקדים ואומר שתמיד עדיף לא לטגן    הימנעות מאוכל מטוגן מפחיתה את הסיכון למחלות, ומעלה את רמת השומן הרווי מהסוג המסוכן ביותר    הוסיפו גזר לשמן הטיגון, הוא מסייע לשמן לא להתחמצן וייצר רדיקלים והקפידו שטמפרטורת הטיגון לא תעלה על 180 מעלות
מכון ויצמן למדע
מדעני מכון ויצמן למדע חישבו את המשאבים הסביבתיים הנדרשים לייצור מוצרי חלב, ביצים, בשר בקר, עוף, ועוד. כך התברר שהעלות הסביבתית של בשר הבקר גבוהה פי 10...
רשימות נוספות
יהודה ונינט כמשל  /  דודו כהן
גבירותיי ורבותיי, מהפך! (2)  /  דודו כהן
לינור אברג´יל מתחזקת  /  אפרת כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il