X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנגשה לשאר מפעילי התחבורה הציבורית בחיפה ובקריות חשוב שתיעשה בצורה המיטבית ולא כפי שהיא היום
▪  ▪  ▪
[צילום: שמואל וולף]

מעל שנה פועלים בחיפה רבתי (כך אני מכנה את חיפה והקריות בהן פועלת המטרונית), ושנה בה הקווים מופעלים בתשלום מלא בשיטת התשלום בתחנה לפני העלייה למטרונית.
בחיפה נבנו מסלולים (נתיבים) מיוחדים למטרונית, הנמצאים לרוב במרכז הכביש. המטרונית נעה בנתיב המיוחד (נתיב המטרונית) בצד השמאלי של הכביש, לעומת יתר קווי התחבורה הציבורית השונים של מפעילים שונים כגון: אגד, נתיב אקספרס, קווים, סופרבוס, חברת נסיעות והתיירות נצרת, G.B.T ואגד הסעים, הנעים לאורך הנתיב הימני בדרך כפי שמקובל בכל הארץ. לכן לתחנות המטרונית הוקצו תחנות יחודיות שנבנו במיוחד למטרה זו, עם קווי תקשורת להפעלת צג מידע להגעת המטרונית, ותקשורת אלחוטית למסופים בהם ניתן לרכוש בכל האמצעים הקיימים בשוק כרטיסיות וחוזי נסיעה למטרונית וכן לתַּקף את כרטיס הרב-קו בתחנה.
התחנות נבנו בקרבת הצמתים, בדרך כלל לאחר הצומת ולפעמים לפני הצומת. התחנות מוספרו במספרי תחנה מיוחדים בסדרה הכללית הקיימת המתחילה ב-475XX בניגוד לתחנות הרגילות שמספריהן ומיקומם לא השתנה. בכל תחנת מטרונית הוקצה רמזור לאפשר השתלבות של המטרונית בתנועה וכן חצייה בטוחה של הכביש למעשה תחנת המטרונית היא "אי-תנועה" מלאכותי. כאשר נוסע מבקש להמשיך נסיעה מהמטרונית לקו אחר - קו הזנה הוא נאלץ לחצות את הכביש, אך צריך להמתין לירוק ברמזור, לא תמיד ממתין האוטובוס בקו ההזנה לנוסעים המעוניינים להמשיך איתו, וכן להפך. אבל כאן הבעיה פשוטה יותר, מאחר שתדירות המטרונית, במיוחד בקו 1, גבוהה - המתנה של עד 4 דקות בשעות היום המרכזיות, הציבור קץ להבין שהמתנה והפסד של מטרונית זה לא נורא... במיוחד שיש צג המראה זמן משוער להגעת המטרונית. אך לנוסע המבקש לעבור לקווי ההזנה אין תצוגת מידע על הקווים הבאים לתחנה, כפי שמקובל בערים ובתחנות במקומות רבים. גם תדירות הקווים נמוכה בהרבה מזו של קווי המטרונית.
חוץ מהמקומות הבאים, בהם יש שיתוף נסיעה על נתיב המטרונית, אך הצגים הקיימים בתחנות אינם נותנים מידע על קווי ההזנה העוצרים בתחנה:
1. חיפה - הדר רחוב הרצל, רחוב החלוץ, רחוב הגיבורים דרך בר יהודה בכיוון חיפה בגשר פז, שדרות ההגנה מצומת דולפין עד צומת מת"מ ורחוב אנדרי סחרוב עד מרכזית חוף הכרמל שם התנועה מתבצעת על הכביש הרגיל, רחוב שנקר (במפרץ חיפה).
2. קריית אתא - רחוב יוספטל בקטע בין רחוב איינשטיין לסירקין.
3. קריית ים - שדרות ירושלים בקטע שבין צומת רחוב גלעד עד מרכזית הקריות.
בחיפה הייתה מחלוקת על מתן אפשרות לנסיעת קווי אגד על נתיב המטרונית בדרך העצמאות, הדבר גרם לאיחורים, דבר שהביא בתחילת אפריל 2014 לקיצור קווים רבים שאינם עוברים בדרך העצמאות.
גם בשדרות המגינים בחיפה אין נסיעה משותפת, ובמיוחד ליד המרכז הרפואי "לין" בו יש עשרות נוסעים הנאלצים לחצות את שדרות רוטשילד.
בקריות, המטרונית עוברת בדרך עכו - הכביש הראשי. קו 1 בקריית חיים/קרית ים בשדרות וורבורג/שדרות ירושלים, ובקרית אתא בדרך יצחק רבין הנמצאת רחוב ממקומות המגורים המרכזיים בקריית אתא. לכן הנגשת המטרונית לקווי ההזנה הכרחית למעבר חלקם בין האוטובוסים, וזאת ע"י מתן אפשרות לנסיעה על נתיב המטרונית לכל הקווים העוברים במקטע הדרך הקשור למסלול הקו. הכללת המידע בתחנות הנ"ל לכל קווי השירות העוצרים בתחנה. למשל בחיפה קו 111 נוסע בשדרות ההגנה בתחנות מסוימות מקביל לקו המטרונית מס' 1, בדרך לטירת הכרמל. כך ניתן לעבור בין קו 111 למטרונית ולהפך. נוח מאוד לגרים באזור עין הים.
גם הוספת צגי מידע בתחנות ששודרגו בחיפה, ובקרית חיים סככות חדשות עם חיבור לחשמל ושלטים חדשים לא הותקנו צגים למידע, וגם ניתן להוסיף קריינות בצגים (בכל התחנות לכבדי ראייה).
בתחנת המטרונית "גשר פז" בכיוון הנסיעה למרכזית המפרץ נפרצה דרך מיוחדת עבור המטרונית, קווי אגד לא עוצרים בתחנה זו מאחר שלא מאפשרים נסיעה ישירה בכיוון דרך בר יהודה בכיוון צומת הצ'ק פוסט, הוספת מקטע זה עם מתן אפשרות להשתלבות חזרה בדרך בר יהודה תאפשר הנגשה של קווי השירות העוצרים בתחנה זו והבאים מנווה שאנן או ממרכז הכרמל למעבר קליל למטרונית לאחד הקווים 1,2,3 העוצרים בתחנה.במקום המצב כיום המצריך הליכה של כ-220 מטר ומעבר 2 כבישים המתנה פעמיים...
למעשה תחנת גשר פז היא תחנת צומת דרכים חשובה בה עוצרים כל קווי המטרונית בשני הכיוונים, ומאפשרים מעבר לקווי אגד בכיוון הדר, עיר, כרמל, טירת הכרמל.

תאריך:  14/12/2014   |   עודכן:  15/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
ביטל את המכרז לתפקיד סגן מנהל מתחם אחזקה ותפעול קישון והורה לרכבת לפצות ב-150,000 שקל את המתמודד שהפסיד; הרכבת מערערת
עידן יוסף
עיריית ירושלים ומשרד התחבורה למפעילת הרכבת הקלה: אם לא יתוקנו כל הליקויים בציר הרכבת באזור שועפט בתוך 14 יום יחולטו ערבויות בסך מיליון שקלים על-ידי העירייה והמדינה
עידן יוסף
תחל להפעיל קווים באזור קריית טבעון, יקנעם, מגידו ועוד    קו 300 הוותיק יקצר מסלולו    קו חדש מיקנעם לרכבת בנימינה
עידן יוסף
השביתה המלאה צפויה להימשך 24 שעות בכל הסניפים, למעט עפולה ששם תהיה ללא הגבלה    הערים שצפויות להיפגע בעיקר: ביתר עילית, מודיעין, מודיעין עילית, פתח תקוה, חדרה, נתניה, קריית אונו, לוד ורמלה
עידן יוסף
במכתב ששלח לשרי התחבורה והכלכלה, מוחה הרב לאו על כך שמאות קווי תחבורה ציבורית "גולשים" לשבת שלא כחוק בניגוד להנחיית המפקח על התעבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il