X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביום א' (7.12) פינה מד"א גבר כבן 87 לסורוקה במצב קשה לאחר שנחנק מסופגנייה, מאוחר יותר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו במד"א מזהירים מהסכנות האורבות בחנוכה ומגישים מדריך להימנעות מסכנות החג וטיפול בהן במידת הצורך
▪  ▪  ▪
הציבו את החנוכייה על משטח יציב [צילום: פלאש 90]

ביום א' (7.12.14) בשעה 17:31 נתקבל דיווח במוקד מד"א על גבר כבן 87 אשר נמצא מחוסר הכרה בביתו בבאר שבע. חובשים ופאראמדיקים של מד"א אשר הגיעו למקום, החלו לבצע בו פעולות החייאה, במהלכן הוצאה חתיכת סופגנייה מקנה הנשימה. לאחר החייאה מתקדמת, פינו אותו הצוותים לבית-החולים סורוקה במצב קשה ומאוחר יותר נאלצו הרופאים בבית-החולים לקבוע את מותו.
אירועים קשים, מתרחשים מדי שנה בתקופת חג החנוכה, במהלכו מטפלים צוותי מד"א בפגיעות המתרחשות בחג. במד"א מדווחים על עלייה במקרי פגיעה במהלך ימי חג החנוכה, בעיקר בילדים הנפגעים מכוויות שמן רותח, כוויות בעקבות התלקחות נרות החנוכה, שאיפת גופים זרים וחנק כתוצאה מאכילת מטבעות שוקולד וממשחק בסביבונים. לקראת החג, מפרסם מד"א את המדריך המלא לשמירה על ביטחון בני המשפחה במהלך ימי החג:

חנוכייה והדלקת נרות

הנחיות זהירות:
  • אין לעשות שימוש בחנוכייה לא יציבה, מאולתרת או העשויה מחומרים דליקים;
  • הדלקת הנרות תתבצע בחנוכייה המיועדת לנרות חנוכה כשהיא יציבה ושלמה בלבד;
  • אין להניח את החנוכייה על או בקרבת חומרים דליקים כגון: מפת שולחן, וילונות, ניירות, עיתונים וכדומה;
  • החנוכייה תוצב על משטח יציב ובלתי דליק כגון שיש. יש להימנע מהצבת החנוכייה על משטח שאינו מבודד מחום ודליק, דוגמת מפה;
  • חל איסור להתהלך עם חנוכייה דולקת;
  • יש להימנע מלהשאיר את החנוכייה חשופה לרוח, שעלולה להפיל את הנרות ולגרום לשריפה. כמו-כן, יש למנוע מצב בו רוח תעיף חומר דליק לכיוון הנרות או החנוכייה כגון: וילונות, ניירות, מפת שולחן וכדומה;
  • יש להרחיק חנוכיות וגפרורים מהישג ידם של ילדים;
  • חל איסור מוחלט להשאיר נרות דולקים ללא השגחת מבוגר;
  • ילדים מתחת לגיל 14 ידליקו נרות בהשגחת מבוגר בלבד;
  • על-מנת למנוע כווית בפנים, יש לשים לב להקפיד ולהרחיק את ראשם של ילדים וילדות בעלי שיער ארוך מהחנוכיות בזמן ההדלקה ולאחריה.
איך נטפל:
במקרה של כוויות נרחבות - מסכנות חיים, בייחוד אם מדובר באזור הפנים, הצוואר וכפות הידיים, יש להזעיק את מד"א מיידית בטלפון החרום - 101, להפשיט את בגדיו ולשטוף בהרבה מים זורמים (ניתן להחזיק את האזור הנפגע מתחת למי הברז בכיור ולשטוף במים פושרים).

מאכלים מטוגנים

בזמן השימוש בשמן חם, יש להשתמש בלהבות האחוריות (הרחוקות יותר) של הכיריים. יש להפנות את ידית המחבת פנימה, כדי שילד לא יוכל לתפוס בה ועל-מנת להימנע מהיתקלות בידית המחבת והפיכתה. מומלץ שלא לחמם סופגניות במיקרוגל מכיוון שהריבה מתלהטת ויכולה לגרום לכוויות. אם מחממים, יש לשים לב לטמפרטורה של הריבה.
איך נטפל:
במקרה של כוויה מקומית - יש לשטוף במים זורמים. אין למרוח חומרים מסוגים שונים המחריפים את סכנת הזיהום ואין לפוצץ שלפוחיות, מאותה סיבה.

מניעת חנק

הרחיקו מילדים עד גיל חמש סביבונים קטנים, מטבעות וכן מטבעות שוקולד הנפוצים בחנוכה.
איך נטפל?
במידה והנפגע מסוגל לדבר או להשתעל: יש לעודד אותו להשתעל בלבד ובמקביל לחייג למוקד החרום של מד"א בטלפון 101 ולהזמין אמבולנס. במידה והנפגע אינו מסוגל לדבר / אינו משתעל / לא נושם: בהכרה: - חייג 101 והזמן אמבולנס. בדוק את חלל הפה, ובצע לחיצות ברום הבטן, לא בהכרה - חייג 101 והזמן אמבולנס. החל בפעולות החייאה, בצע לחיצות (עיסויים) במרכז החזה.
דגש: בילדים ובתינוקות - במידה ניתן להפוך את הילד ולטפוח על השכמות, עשה זאת, בנוסף לדברים המפורטים לעיל.
אזהרה והצהרה
בשום אופן אין בהנחיות הנ"ל להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לרמת ידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה. הנחיות אלו אינן באות במקום קורס עזרה ראשונה. כדי לבצע פעולות הצלה באופן מקצועי, יש לעבור קורס עזרה ראשונה והחייאה במסגרת מגן דוד אדום.

תאריך:  10/12/2014   |   עודכן:  10/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ד"ר שמואל גור
חג חנוכה הוא חג שמח, טעים, מתוק (ומשמין), אבל הוא גם חג שטומן בתוכו לא מעט סכנות    טקס הדלקת נרות החנוכיה והכנת הלביבות והסופגניות, חושפים את הילדים ללהבות ואש ומהווים סכנה אמיתית לבית ולילדים הקטנים שנמצאים בסביבה
איילת נדיב
אקדים ואומר שתמיד עדיף לא לטגן    הימנעות מאוכל מטוגן מפחיתה את הסיכון למחלות, ומעלה את רמת השומן הרווי מהסוג המסוכן ביותר    הוסיפו גזר לשמן הטיגון, הוא מסייע לשמן לא להתחמצן וייצר רדיקלים והקפידו שטמפרטורת הטיגון לא תעלה על 180 מעלות
אתי אייכלר
תחום היודאיקה כולו הפך לטרנדי ומבוקש הרבה יותר בשנים האחרונות, בין היתר בזכות העיסוק הגובר בדת ורוחניות בישראל. אם בעבר רכשו מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה בעיקר דתיים וחרדים, כיום יותר ויותר יהודים מסורתיים ואפילו חילונים מתעניינים במוצרי יהדות, והדבר מתבטא בין היתר בפתיחת חנויות חדשות בתחום היודאיקה, ותחרות גוברת בין אתרי אינטרנט
עידן יוסף
בציבור הדתי-לאומי מתנגדים מסיבות הלכתיות להצעת החוק שאושרה בוועדת השרים לחקיקה המבקשת לקבוע שיום העצמאות יחול כל שנה ביום חמישי    האם הבית היהודי יגיש ערר?
עופר וולפסון
מאות גברים ונשים התכנסו במקסיקו סיטי ביום שבת (1.11) כדי לקבוע שיא עולם בכינוס "נשות שלדים" - סמל מסורתי של יום המתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il