X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אפשר, בצורה תיאורטית, להשתמש ברשת הביטקוין כדי לאחסן קבצי טורנט, ולאפשר שיתוף קבצים בצורה שבה הורדה של מחשב אחד, שניים ואפילו אלפיים, לא תשפיע על החוזק של הרשת
▪  ▪  ▪
מה מאפשרת רשת הביטקוין? [צילום: AP]

שלשום, האינטרנט המבוזר ביותר בעולם הוכיח כמה חשוב זה שמידע יאוחסן בצורה שרידה, מבוזרת ושאינה נתונה לשלטון מרכזי. אתר האינטרנט "The Pirate Bay" נסגר זמנית, כאשר משטרת שבדיה פשטה על חברת האחסון אשר החזיקה את האתר. זו אינה הפעם הראשונה שאתר האינטרנט חווה מתקפה שלטונית, ובפעם האחרונה שהם חוו מתקפה כזו, הם שינו כבר את הארכיטקטורה מעט ואיפשרו לכל אחד לארח עותק של השרת.
למי שלא מכיר, ה-Pirate Bay הוא אתר ההורדות המוביל בתחומו ובין הראשונים. האתר אינו מארח את קבצי ההורדה עצמם אלא מארח קישורי "מגנט". קישור מגנט הוא קישור שמאפשר לך רק לדעת שהחתימה האלקטרונית של הקובץ שאתה רוצה להוריד היא X. אתה פונה לכל המחשבים שמחוברים לרשת ושואל אותם "האם יש לכם קובץ ש-X היא החתימה שלו?" ומוריד אותו ממי שכן. שיטה זו מאפשרת ל-Pirate Bay לייצר קונסטרוקציה משפטית שלפיה (לטענתם) אין הפרה בעת העברת הקישור, שכן הקישור הוא בסך-הכל פיסת מידע שמאפשרת למשתמש לדעת היכן למצוא את הקובץ המפר (ויש פרשנות אחרת והפוכה).
עכשיו, סגירת ה-Pirate Bay מתכתבת עם הצעת חוק נוספת שהוגשה גם בישראל (וכרגע ירדה מסדר היום עקב פיזור הכנסת), והיא הצעת החוק לסגירת אתרי אינטרנט; השאלה החשובה היא "האם מדינה כלשהי יכולה לעצור הפצה חופשית של מידע?" בלי קשר לשאלה האם הוא מפר זכויות כלשהן או לא.
הפתרון, לפחות במקרה של ה-Pirate Bay הוא פשוט: כשם שה-Pirate Bay ביצע את הקפיצה הטכנולוגית בפעם הקודמת ועבר לאחסן קישורי "מגנט" בלבד, שחוסכים מקום ומאפשרים שרידות רבה יותר, כך השלב הבא של ה-Pirate Bay צריך להיות בחזית הטכנולוגיה: בעולם האחסנה המבוזרת. הפתרון הוא שימוש ברשת הביטקוין לאחסנת המידע.
לצורך הפתרון אני אחזור לרגע לשאלה "מהו ביטקוין". התשובה למהו ביטקוין היא פשוטה: ביטקוין אינו מטבע אלא רשת מבוססת עמיתים (Peer to Peer) אשר מאפשרת לכל אחד להעביר ערך. בכל רגע נתון מחוברים אלפי מחשבים לרשת הביטקוין ומעבירים ביניהם מידע על העסקות הפיננסיות שבוצעו באותו הרגע. כל אחד מהמשתתפים ברשת מחזיק עותק של כל העסקות, וכל עסקה נחתמת באמצעות מיצוי קריפטוגרפי (Hash) של העסקה.
משהו מדהים במקריותו, וזה שקישורי המגנט מבוססים על מיצוי Hash בשם Sha-1 ושרשת הביטקוין יודעת לטפל בקישורים כאלו.
לדוגמה: קישור המגנט "b415c913643e5ff49fe37d304bbb5e6e11ad5101" הוא כזה אשר מאפשר להוריד את הטורנט החוקי של הפצת הלינוקס אובונטו. אבל, בצורה מפתיעה, הוא גם הקישור לכתובת הביטקוין 1HRCjD8qgvDVdQ5vko6245hZbtZ7t4zFkV. היכולת להמיר בין שני הקישורים האלו מאפשרת לי כתובת לכל אחד מהקבצים שאני רוצה לאחסן.
ומה זה אומר? זה אומר שאפשר, בצורה התיאורטית באמת, להשתמש ברשת הביטקוין כדי לאחסן קבצי טורנט, ולאפשר שיתוף קבצים בצורה שבה הורדה של מחשב אחד, שניים ואפילו אלפיים, לא תשפיע על החוזק של הרשת. מדובר על מצב שבו כל אחד מאיתנו יאחסן את המגנטים של כל הקבצים ב-Pirate Bay ויוכל למנוע הורדה של שירותים חיוניים. הרי, ההורדה של ה-Pirate Bay היא רק ההתחלה, מחר יכולים גם להוריד אתר חדשות שמפרסם את דוח מבקר המדינה על קצא"א.
ואיך זה יעבוד? אפשר להשתמש ברשת הביטקוין המקורית, שכבר עתה גדולה מדי וכבדה להורדה למחשב הביתי. אבל אפשר גם לייצר רשת מבוזרת חדשה. באותה הרשת, כל מי שירצה להעלות סרטון ישלם במטבע; נקרא למטבע Piratecoin, וכל מטבע כזה יאפשר לשלם על האחסון הרב ברשת.
על הרשת יאוחסן מאגר מידע שמכיל שני שדות: החתימה הקריפטוגרפית של הקובץ (מגנט) ושם הקובץ. כל אחד יוכל לחפש במערכת שמאוחסנת אצלו על המחשב, או בעשרות שרתים שונים שיושבים ברשת ומחזיקים עותק מדויק. מצאת את הקובץ שרצית? תוכל להוריד אותו באמצעות המגנט.
העתיד, אגב, יאפשר למטבע הזה גם לשלם לבעלי הזכויות על ההורדות, מה שישנה את המודל העסקי של שיתוף הקבצים מקצה לקצה.
[אפשר לקרוא הצעה תיאורטית גם כאן, ב-Bitcoin Talk]

פורסם במקור: Intellect or Insanity - יהונתן קלינגר (10.12.14)
הכותב הוא בעל תואר שני במשפטים ותארים ראשונים במשפטים וממשל, וסטודנט בתוכנית למדע, טכנולוגיה וחברה בבר-אילן לקראת תואר שלישי. פעיל למען זכויות אדם בעולם הדיגיטלי וחברה חופשית.
תאריך:  11/12/2014   |   עודכן:  11/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שימוש ברשת הביטקוין כאחסון מבוזר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הזדקנתי
אהרון שחר  |  11/12/14 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בני גל
בימים האחרונים נשמעים קולות מודאגים מפי הדרג המדיני והצבאי, סופרים והוגי דעות שחוששים כי הסכסוך הישראלי- פלשתיני ייגרר למלחמת דת. אז כל מי שישן מוזמן להתעורר - שנים רבות שאנו נמצאים בעיצומה של מלחמת דת הנסובה כל כולה סביב פערים בהשקפות עולם ואמונות. לצערנו, הסכסוך מנוהל על-ידי בכירי המדינה, שאינם מבינים לא בהשקפת הדת ולא במלחמתה, וחסרים ידע והבנה המאפשרים להתחקות אחר עומקו של הקונפליקט
יצחק מאיר
בלא אחווה אין "טוֹבִ֥ים הַשְּׁנַ֖יִם מִן-הָאֶחָד", ובלא יריבות אין למעולה יתרון על הכושל, לעורמה על הסח הדעת, לקנאות המרבות קדמה וחוכמה בעולם על שוויון הנפש ועל בטלת הדעת החומדת את השעמום
עמי דור-און
כדי לחזור לחיים דרושים מעשים מתווי דרך ועבודה מרובה ומאומצת בעיקר בגלל משך הזמן הקצר שנותר עד ליום הבחירות בעוד כשלושה חודשים בלבד
עו"ד חיים שטנגר
לפי ועדת קנאי ייקבעו קריטריונים לפיהם יקבע מי זכאי לקבל מידע פלילי. הרעיון המנחה הוא, כי המידע הפלילי נועד להישקל רק בסוגי עיסוקים מסוימים שקבע המחוקק, כך שביתר המקרים ועל-מנת להגן על זכותו של אדם לשיקום, לא יימסר מידע מן המרשם הפלילי לנותני היתרים ורישיונות
ישראל רוזנבלט
25 דקות דיברו הרצוג ולבני וסיפרו לנו נפלאות על השידוך ביניהם, 25 דקות בלי שהמילה המגונה "שמאל" תוזכר אפילו פעם אחת! נשף המסכות בעיצומו    וגם סיפור (שמעולם לא סופר) על גורלו של סקר שלא פורסם ומדוע. ההמלצה: לא תמיד מספרים לכם את כל האמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il