X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אירן משפרת את יחסיה עם תנועת החמאס ותעביר לה אמצעי לחימה, מימון וסיוע טכנולוגי לקראת הסיבוב הבא מול ישראל. ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אמור לבקר בקרוב באירן
▪  ▪  ▪
חאלד משעל. בקרוב בביקור באירן [צילום: AP]

גורמים שונים בתנועת חמאס ובארגון הג'האד האיסלאמי המקורב לאירן חשפו ביממה האחרונה את השיפור ביחסים בין אירן לחמאס בעקבות ביקורה האחרון של משלחת חמאס לטהרן ובקרוב גם יבקר באירן ח'אלד משעל יו"ר הלשכה המדינית של חמאס.
אבו עמאד אל-רפאעי, נציג ארגון הג'האד האיסלאמי בלבנון, התראיין ב-14 דצמבר לרדיו "אלרסאלה-נט" של תנועת חמאס ושיבח את "ההתקרבות בין אירן לתנועת חמאס". הוא הדגיש כי "העניינים מתקדמים בקצב חיובי ומשתפרים במהירות".
בהתייחסו לביקור משלחת חמאס בטהרן אמר אל רפאעי כי "הביקור היה חיובי ופורה למרות המחלוקות הרבות שהיו בנושא ", והעריך כי הדבר יביא ל"הקלה בתמיכה הכספית של אירן לחמאס".
ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, הודה בראיון שהעניק ב-14 בדצמבר לביטאון התנועה "אלרסאלה" לרגל יום השנה ה-27 להקמת הארגון, כי הבעיה בקשר של חמאס עם אירן הייתה בגלל מלחמת האזרחים בסוריה, הוא אמר:
"אין לנו נתק עם אירן, יש לנו היסטוריה ארוכה בקשר עמה בכל הקשור להתנגדות לאויב. ידוע שקיבלנו תמיכה ממנה במשך שנים ארוכות, היו חילוקי דעות עמה בנושא הסורי, למרות שזה השפיע על כמה היבטים זה לא הגיע לרמה של נתק".
מבחינתה של תנועת חמאס, המצוקה הקשה שבה היא נמצאת היא שגרמה לה לשוב לחיקה של אירן בציפייה לסיוע מידי בכסף ובנשק כדי שתוכל לשפר את יכולותיה הצבאיות שנשחקו במהלך מבצע "צוק איתן". אירן קיצצה את התמיכה הכספית לחמאס בעקבות המשבר ביחסים ביניהן.
ב-28 בפברואר 2014 פרסמה סוכנות הידיעות הצרפתית ידיעה כי הואטה הפקת סרט אודות חטיפתו של גלעד שליט מטעם משרד התרבות של ממשל חמאס ברצועה בגלל הפסקת התמיכה האירנית לחמאס על-רקע המתיחות ביניהן.
עם זאת שר התרבות בממשל חמאס טען כי קשרי משרדו עם אירן לא נותקו וכי מתקיים פרויקט משותף להפיק סרט אודת מבצע "עופרת יצוקה".
בחמאס ראו את הסיוע שמקבל ארגון הג'האד האיסלאמי ברצועה מאירן והבינו שעליהם לשוב ולשפר את היחסים עמה. בניגוד לחמאס, ארגון הג'האד האיסלאמי הקפיד לשמור לאורך כל השנים על יחסים טובים וקשר הדוק עם אירן ומקבל ממנה נשק ומימון.
מקורות בחמאס אומרים כי חמאס נאלצה להגביר את הפיתוח והייצור העצמי של ארסנל הנשק שלה בעקבות חסימת ציר ההברחות מסיני על-ידי מצרים והיא זקוקה עכשיו, יותר מאשר בעבר, לסיוע טכני ועזרה בתחום הפיתוח של אמצעי לחימה מאירן כדי שתוכל להגדיל את טווח הטילים שלה מייצור עצמי ואת רמת דיוקם.
אחד הדוגמאות לכך הוא המזל"ט המכונה "אבאביל" שהוצג במהלך העצרת לציון 27 שנים להקמת הארגון בעזה. בחמאס מאשרים כי מדובר בייצור ופיתוח עצמי של מהנדסי הזרוע הצבאית בסיוע אירני.
בשבועות האחרונים עסוקים מהנדסי הזרוע הצבאית של חמאס בניסויי טילים באמצעות ירי לעבר הים כדי לשפר את יכולותיהם הצבאיות לקראת הסיבוב הבא מול ישראל.
פרשנים פלשתינים מעריכים כי גם לאירן היה אינטרס לשקם את יחסיה עם חמאס כדי לחזק את השפעתה ברצועת עזה ולא לאפשר לקטר וטורקיה למשוך בחוטים בעקבות מבצע "צוק איתן". לכך יש להוסיף את העובדה שהמשא-ומתן בין אירן למעצמות על יכולותיה הגרעיניות לא הסתיים והאופציה של פעולה צבאית נגד מתקני הגרעין של אירן עדיין לא ירדה מן הפרק.
אירן עדיין זקוקה לכוח ב"בסיס קדמי" שיוכל להגיב נגד ישראל במקרה שתותקף דהיינו ארגוני החיזבאללה, החמאס והג'האד האיסלאמי.

תאריך:  16/12/2014   |   עודכן:  16/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
שר החוץ הצהיר כי ישראל לא תקבל תכתיבים מן הפלשתינים המתכוונים להעלות מחר במועצת הביטחון הצעת החלטה להכרה במדינה פלשתינית    האשים את מדינות אירופה המכירות במדינה פלשתינית כי הן 'מקרבות גפרור לחבית חומר נפץ' ומאיימות על יציבות האזור
איתן הרשקו
במנהיגות של הפלשתינים לא קם עד כה אדם עם ביצים, שיקבל החלטות אמיתיות, ויוותר על הדרישה של זכות השיבה, הכרה בישראל כמדינה יהודית היחידה בעולם וקבלת החלטות אמיתיות למען עמו
עמוס גלבוע
הממצאים הפתולוגיים הראו שהבכיר הפלשתיני מת מהתקף לב. את הרשות הפלשתינית זה לא מעניין בכלל. האמת האוביקטיבית ממנה והלאה. לגבי דידה הוא נרצח. זאת המציאות עבורה; זאת התרבות של שקר ובריחה דרכו ממציאות ואחריות. מה שמצער הוא שגם בתוכנו קיימים גורמים שוליים, אך קולניים, שהשקר הוא נשקם נגד המדינה
עידן יוסף
ארה"ב לא תטיל וטו על הצעה צרפתית למועצת הביטחון להקים מדינה פלשתינית בגבולות 67' בתוך שנתיים    נתניהו יוצא לרומא לנסות לרכך את נוסח ההצעה
איציק וולף
חמאס ביצע בשלושת הימים האחרונים ניסויי שיגור רקטות לעבר הים התיכון    מוסא אבו מרזוק: אין בכך הפרה של ההבנות    תושבים בדרום חוששים: בקלות עם יכולים לסובב את המשגרים לעברנו
רשימות נוספות
גם הפרלמנט הפורטוגזי בעד הכרה בפלשתין  /  עופר וולפסון
פיגוע: מחבל שפך חומצה על ישראלים  /  עופר וולפסון, עידן יוסף
הרשות מאשימה: ישראל אחראית למות הבכיר  /  עופר וולפסון
בחרם כמו במלחמה  /  מנפרד גרסטנפלד
אנחנו בורחים מהאמת  /  איתן קלינסקי
לוקחים את החוק לידיים  /  שמואל פישר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il