X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
דנציגר - לא יעלה על הדעת ששופט עליון ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט זינגר - המשטרה ערכה חקירה סמויה בעיריית ר"ג כדי לאסוף ראיות בנושא הקשרים של מולנר עם העירייה. מה שהביא למעצר זינגר הייתה כנראה שיחת טלפון של מולנר מתאילנד ששמו של זינגר עלה בה אולמרט - נראה שאין מנוס מהגשת כתב אישום גם בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. להגיש כתב אישום נוסף [צילום: פלאש 90]

השופט העליון

עד היום אני לא מבין כיצד הצליח השופט העליון, יורם דנציגר להיחלץ יבש מפרשה מביכה שבה נחשפו קשריו האישיים והמסחריים הבעייתיים עם ראש עיריית בת- ים העבריין שלומי לחיאני בתקופה שהוא היה פרקליטו הפרטי. אחרי שהתברר שדנציגר חשוד בכמה עבירות הוא יצא ביזמתו לחופשה וההכרעה עברה לידיו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.
תנועת אומ"ץ פנתה בעיתו אל וינשטיין בבקשה להורות על חקירת משטרה על מערכת הקשרים בין דנציגר ולחיאני בעקבות גילויים שפורסמו ב-News1 שמהם עלה חשד לביצוע עבירות של הפרת אמונים.
דנציגר שימש כפרקליטו ובא-כוחו של לחיאני בשורה של הליכים משפטיים כאשר זה היה איש עסקים. מאוחר יותר הפך דנציגר לשותפו לעסקים של לחיאני תוך ניגוד עניינים בולט לכאורה. על-פי הפרסום נוצר ניגוד העניינים אחרי שלחיאני נבחר כראש עיריית בת ים ודאג לשכור את שרותיו של עו"ד דנציגר ע"י העירייה מבלי שנחתם עמו חוזה כדין ומבלי שטרח לגלות כי מדובר בפרקליט המייצג אותו באופן פרטי ויש ביניהם שותפות עסקית.
אומ"ץ ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה שיפעל בנושא רגיש זה ללא משוא פנים מאחר שעיניהם של אזרחי המדינה נשואות להכרעתו שעשויה לקבוע אם כולם שווים בפני החוק לרבות שופטים. ההר של היועץ המשפטי הוליד עכבר והוא קבע שאין אשמה בהתנהלותו של דנציגר. הכרעתו של וינשטיין שזכה לתואר הרועץ המשפטי למשלה זכתה להרמת גבות בקרב משפטנים בכירים.
המציאות העגומה מלמדת שמאז שוינשטיין מכהן בתפקידו הגבות אינן מורדות. כך נסללה דרכו של דנציגר לחזור בחזרה לכס בית המשפט העליון ולחרוץ את גורלם של אחרים. אלא שלפני זמן קצר חשף העיתונאי החוקר רביב דרוקר בערוץ 10 עובדות חמורות חדשות בפרשה שמעלות ספק אם וינשטיין יכול להמשיך בתפקידו.
בעקבות זאת פנתה אומ"ץ אל השופטת בדימוס הילה גרסטל נציבת הביקורת במערך התביעה שהוכיחה בתקופת כהונתה הקצרה אומץ לב ואי תלות: "תוכנית "המקור" ששודרה בערוץ 10 בתאריך 3.12.14 כללה גילויים מפתיעים על פרשת חקירתו של השופט העליון יורם דנציגר במסגרת מערכת יחסיו העסקיים והאישיים (כאשר היה פרקליט פרטי) עם ראש עיריית בת ים לשעבר, שלמה לחיאני.
בעבר קבע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי אין אשמה בהתנהלותו של השופט דנציגר ומשום כך הוא רשאי לסיים את חופשתו ולחזור לכס השיפוט בבהמ"ש העליון.
בתוכנית נחשף במפתיע כי הפרקליטה שטיפלה בתיק, עו"ד דנה נאמן, התכוונה לכתוב במסקנתה שיש לסגור את התיק מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה והמשמעות היא במקרה זה שהשופט דנציגר לא יכול היה לחזור לביהמ"ש העליון. עו"ד דנה שינתה את מסקנתה, כפי ששודר בתוכנית, וקבעה מחוסר אשמה וזאת בעקבות פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה.
התגובות של משרד המשפטים ושל הפרקליטה, בתשובה לפניית עורכי תוכנית המקור הייתה מגומגמת ובלתי משכנעת. נודה לך על בדיקה של פרשה זו".
בשלב זה לא ברור עדיין כיצד ואם תרים גרסטל את הכפפה ותתעמת עם היועץ המשפטי לממשלה.
במקביל פנינו אל נשיא בית המשפט העליון עו"ד גרוניס שעומד לסיים בעוד זמן קצר את תפקידו, הפנינו את תשומת לבו לגילויים מפתיעים חדשים בפרשה ואמרנו לו שלעניות דעתנו נראה לנו שהשופט דנציגר צריך להשעות את עצמו לאלתר מתפקידו, עד לברור נוסף של נסיבות השינוי בהחלטת הפרקליטות בעניינו.
"לא יעלה על הדעת ששופט עליון ימשיך בתפקידו אחרי שדבק בו מחדש רבב, שעלול להכתים את מערכת המשפט" נאמר בסיכום פנייתה של אומ"ץ.
דרישת אומ"ץ לא התקבלה.
במכתב ששיגר עורך הדין רון גולדשטיין, עוזרו הבכיר של נשיא בית המשפט העליון, נכתב כי מכתבה של אומ"ץ שנחתם על-ידי אריה אבנרי הובא לעיונו של נשיא בית המשפט העליון השופט גרוניס שהסמיך את גולדשטיין להשיב בשמו כדלקמן "כפי שוודאי ידוע לך היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיק בעניינו של כבוד השופט יורם דנציגר בעילה של חוסר אשמה. אין ספק שהחלטתו של היועץ המשפטי לממשה נתקבלה לאחר שכל החומר הרלוונטי היה בפניו. אין בידיעה העיתונאית אליה התייחסת כדי לשנות מכך. בנסיבות אלה אין מקום לנקוט צעד כלשהו בעניינו של השופט דנציגר".
חד וחלק.

ראש העיר

למען האמת העובדתית לא הייתי מופתע מכך שראש עיריית רמת גןף ישראל זינגר נעצר בימים אלה ע"י המשטרה כחשוד בשורה של עבירות בהן: מרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, תיווך בשוחד, שוחד בחירות, עבירות לפי החוק לאיסור הלבנת הון, עבירה של חוק מימון בחירות, העלמת מס ועבירות לפי חוק מס ערך מוסף. הוא נשלח למעצר בית של שבעה ימים והורחק מהעירייה למשך 15 ימים.
תנועת אומ"ץ זיהתה סימנים מדאיגים בתקופה הקצרה שזינגר מכהן כראש העירייה תפקיד שהיה במשך תריסר שנים משאת חייו. למרבה הצער התברר שמרבית חברי מטה הבחירות של זינגר לא עשו זאת לשם שמים ועל-מנת לנקות את העיר שהושחתה ע"י קודמו בתפקיד צבי בר הזכור לשמצה אלא ציפו לתגמול בצורת תפקידים הולמים.
רוחב ליבו של זינגר, רכותו, תמימותו ורצונו לרצות את אלה שהחזיקו בידיהם הבטחות שצבאו על לשכתו הפכו לו לרועץ. כך נולדו שורה ארוכה של מינויים בעירייה ובשילוחיה לאנשים שחלקם לא היו ראויים לכך, נוצרו משרות מיותרות ונתפרו לכאורה מכרזים לאלה שהוא חפץ ביקרם. כל זאת נעשה בדרכים ישירות ועקיפות על חשבון הקופה הציבורית.
יושרו האישי של זינגר החל להישחק למרבה הצער אבל אני מאמין שהבסיס עדיין קיים. אומ"ץ התריעה על כך בכתב בפניות חוזרות ונשנות אל זינגר שנענו בתשובות לא משכנעות ע"י אחד מעוזריו. לא הרפינו מהנושא ופנינו אל מבקר המדינה בבקשה שיערוך בדיקה מקיפה בנושא המינויים.
במקביל הגיע לאומ"ץ לפני כמה שבועות מידע מדאיג יותר בעניין מעורבותו לכאורה של אמיר מולנר ראש משפחת פשע בתחומים שונים בעיר. בשיחות בעל פה שניהלתי עם זינגר הוא הכחיש באוזני באורח גורף את נושא מולנר שעלה כמה ימים לפני מעצרו ע"י אחד מאנשי האופוזיציה. מי שחכך את ידיו בהנאה בימים האחרונים הוא שגריר ישראל ב-OECD כרמל שאמה הכהן ששימש עד לפני כמה חודשים ראש האופוזיציה ברמת גן אחרי שכשל בבחירות מול זינגר.
כרמל שאמה בעל קופת שרצים פרטית משל עצמו נשף בעורפו של זינגר החל מרגע בחירתו. בדומה לכלב דוברמן שאינו מניח לקורבנו הוא הגיש נגדו תביעה משפטית לבית הדין לעבודה כדי לסכל את המינוי של זינגר.
במקביל התלונן כרמל שאמה נגד זינגר במשטרה והעביר חומרים מחשידים נגדו. לקינוח החל כרמל שאמה לטפטף בפייסבוק ובאתרי האינטרנט קטעי מידע לא מחמיאים נוספים על זינגר. "צחקו עלי ואמרו שאני בודה דברים מליבי", אמר השבוע כרמל שמה בראיון עיתונאי ממקום מושבו בפריס. למרבה האירוניה זינגר וכרמל שאמה שיתפו פעולה בעבר ביניהם ועם אומ"ץ באיסוף ראיות מפלילות נגד צבי בר ובהעברתם לרשויות החוק.
בחודשים האחרונים ערכה המשטרה חקירה סמויה בעירייה ובמקומות אחרים בעיר כדי לאסוף, "בין השאר" ראיות בנושא הקשרים של מולנר עם העירייה . נושא המינויים היה בעדיפות שנייה. מה שהביא למעצרו של זינגר הייתה כנראה שיחת טלפון שמולנר ניהל מתאילנד עם אחד מחייליו בארץ ובה הוזכר שמה של עיריית רמת גן.
לפרשה זו יש ספיח עצוב שעורר צהלה אצל כמה כלי תקשורת שאומ"ץ אינה כוס התה שלהם אחרי שנודע שזינגר קיבל ממני לפני ארבע שנים עיטור כבוד של אומ"ץ. בתגובתי, שלא פורסמה משום מה בכלי תקשורת אלה, נאמר שאומ"ץ אינה מחלקת תעודות יושר אלא מביעה את הוקרתה על פעילות נקודתית של הנבחר.
במקרה הנדון קיבל זינגר את העיטור על שיתוף הפעולה שלו עם אומ"ץ לחשיפת מעשי השחיתות בתקופתו של בר ועל כך ששימש ראש צוות השופטים במשפט ציבורי שערכנו בשעתו לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשיתוף עם התנועה לאיכות השלטון.
אולמרט הורשע במשפט זה הרבה לפני שהורשע בבית המשפט.

ראש הממשלה לשעבר

ההקלטות המביכות שביצעה לאורך זמן שולה זקן מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט חשפו מחדש את אולמרט במלוא ערוותו העבריינית.
בעקבות זאת פנתה אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואל פרקליט המדינה שי ניצן: "בקלטות של מנהלת לשכתו של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, שמהם עולה בבירור כי אולמרט שתל לכאורה בפיה של זקן גרסאות שונות ביחס לכספים שהעביר לעד המדינה שמואל דכנר בפרשת הולילנד.
מטרתו של אולמרט הייתה לשבש את תהליכי המשפט, למנוע מזקן עריכת עסקת טיעון שבמסגרתה הייתה אמורה לספר שהמדובר היה בכספי שוחד ששולמו לאולמרט ולביים רומן מדומה עם עד המדינה במטרה לחלץ את עצמה ואת אולמרט מכתב אישום פלילי חמור לקבלת שוחד. תמורת שינוי גרסתה וביטול עסקת הטיעון הציע לה אולמרט בקולו המוקלט סכומי כסף ניכרים שאמורים היו להיות משולמים ע"י אילי הון הנמנים על מקורביו.
לאור האמור לעיל נראה לנו שאין מנוס מהגשת כתב אישום חדש נגד אולמרט בגין שיבוש הליכי משפט והדחת עד".
עד כה לא התקבלה תשובתם של השניים. אם לא יקבלו את ההחלטה הנכונה לא יהיה מנוס מלהגיש עתירה לבג"ץ.
בסוגריים כדאי לציין כי לפני זמן קצר פנתה אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון מחדש את ההחלטה שנתקבלה בעבר שלא להעמיד לדין את עורך הדין אורי מסר שהיה שותפו לדבר עבירה של אולמרט. הדרישה הסתמכה על ההקלטות שביצעה זקן שבהן נחשף שאולמרט הצביע במפורש על חלקו של מסר בגלגול התרומות של טלנסקי שלכאורה היו לצרכים פוליטיים אבל בפועל הגיעו לכיסיו הפרטיים של אולמרט.
כצפוי בקשתנו לא התקבלה.
אפילוג: המאבק הבלתי נילאה של אומ"ץ לאורך שנים לחשיפת מעלליו של אולמרט קוצר עתה פרי באושים. מאבק זה נתקל לא אחת בספקנות בין השאר מצדם של עיתונאים שסגדו לו ובאחרונה יצאו נגדנו. בשנה החולפת עשו סיבוב פרסה והצטרפו לרשימת טרמפיסטים שמייחסים לעצמם את החשיפות והגילויים. ברוכים הבאים. במקום שבעלי תשובה כותבים ומשדרים אפילו צדיקים גמורים ותנועות הנאבקות בשחיתות צריכים לחשות.

תאריך:  26/12/2014   |   עודכן:  26/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוקפי החוק
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
השופט העליון
שמ  |  26/12/14 10:57
2
ספרך "זעקי ארץ מושחתת"זו עדות
שיצאה לאור לפני   |  26/12/14 12:33
3
בושה וחרפה
איפכא מסתברא  |  26/12/14 18:56
4
כוחות מהשאול
נינה-עמליה  |  26/12/14 19:13
5
אם ארבל יכלה לכהן בעליון
אז הכל מותר שם  |  26/12/14 19:51
 
- כל השופטים חברים
הימאי:   |  8/01/15 15:11
6
קצה הקרחון
בעל מידע בדוק  |  26/12/14 21:09
 
- אומ"ץ - זרוע של מפלגת העבודה
זרוע  |  27/12/14 23:27
7
אומ"ץ
אביחי קמחי  |  27/12/14 06:49
8
מקור השחיתות
אורי מילשטיין  |  27/12/14 07:01
 
- תיקון
שמ  |  27/12/14 21:10
 
- יש לך בעיה קשה .  ל"ת
למילשטיין  |  27/12/14 22:00
9
מחכה לגילויים בפרשת ליברמן
עובר ושב  |  27/12/14 12:31
10
מזוז החזיר את הכסף? ל"ת
שמיים  |  27/12/14 17:34
11
אם אלמגור שופטת גם דנציגר יכול
שמחה ברטר  |  27/12/14 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
יואב יצחק
בשנים 2008-2005 פרסמנו ב-News1 סדרת תחקירים וחשפנו את פשעי אולמרט בשורה של פרשות: מינויים פוליטיים, כ"ט בנובמבר, כרמיה, בנק לאומי, שוחד העטים והסיגרים, כספים שחורים (קופה סודית) ופרשת הולילנד    התחקירים הובילו לחקירות, לחשיפת ראשונטורס ולתפיסת יומני שולה זקן (2006) (שהובילה לחשיפת הכספים מטלנסקי)    חשיפת פרשת הולילנד ב-News1 הובילה לכתב אישום, להרשעת אולמרט בשוחד ולשבירת שולה זקן    עכשיו מנסים כמה עיתונאים לשכתב את האמת...
אריה אבנרי
שולה זקן החזיקה לאורך השנים את אולמרט במקום רגיש ביותר, ונראה היה שאולמרט חשש שהפה הגדול שלה עלול להמיט עליו שואה פלילית    ביטוי מוחשי לכך ניתן כאשר המשטרה חשפה בשעתו במהלך חקירה פלילית שזקן קיימה האזנות סתר קבועות לשיחות שניהל אולמרט כאשר כיהן כראש הממשלה. אולמרט היה מופתע ביותר ואמר לחוקרי המשטרה שלא ידע על כך דבר
הרב אליהו קאופמן
לפעמים המושיע מגיע מכיוון נושא הכלים, העבד ששירת את המושחת עד כדי כך שהמושחת האמין שהעבד יאכל את כל הצפרדעים וגם ילך במקומו לכלא. זה קרה בגדול לאולמרט וזה התחיל לקרות ליונה מצגר. מרד העבדים של 2014 הצליח בכל זאת להביא לדין את אדוניו
יוסי דר
חלק נכבד בשיקולי התביעה לאסור את אולמרט בעוד הערעור מתנהל - אינו אלא מאמץ לשפר הסיכוי להותיר על-כנה את הרשעתו בבית המשפט המחוזי
אריה אבנרי
נשיא על הכוונת - הפרסומים השיקריים על-אודות הנשיא ריבלין גרמו עוולה רבה לנשיא שלא נתבקש להגיב על הפרסום המגמתי    רה"מ לשעבר במצור - עבור אולמרט הנהנתן עונש עיכוב היציאה מן הארץ - הינו כבד מנשוא    מצוקת העותרים הציבוריים - המדיניות החדשה של הנשיא אשר גרוניס מצמצמת את העתירות הציבוריות בבג"ץ ופוגעת בזכות המידע שלהם    פרשת רונאל - מעלליו היכו בתדהמה לא רק את הציבור אלא גם את לקוחותיו שביניהם אנשי עסקים ידועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il