X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנושאים והנותנים עם אירן מטעם מדינות המערב מומלץ ללמוד מה באמת התרחש מאחורי הקלעים בין סעודיה, האמירויות, מצרים וקטר, כדי להבין איך לנהל מו"מ במזרח התיכון
▪  ▪  ▪
האם קטר חזרה בתשובה?

כולנו מכירים את אגדת עלא אל-דין, הידוע במערב בשם אלדין, והשד שיצא ממנורת הקסמים שהייתה במערה. החלק מעורר הדמיון ושובה הלב שבסיפור הוא אותו שד רב עוצמה שיצא מהמנורה בזכות פעולתו של אלדין והגשים את כל משאלותיו. הסיבה פשוטה: כל אחד מאיתנו מקווה בסתר ליבו למצוא מנורת קסמים כזו שתוציא שד שיעשה כל מה שליבו חפץ.
אמיר קטר הקודם הוא כמו אותו אלדין. הוא מצא באר גז במפרץ הפרסי, ובאר זו העשירה את אמירות קטר והפכה אותה למעצמה פיננסית בינלאומית. אלא שהפיננסים לא השביעו את האמיר, והוא שאף לכוח, השפעה ושליטה, ואת אלה הוא מצא באמצעות ערוץ "אלג'זירה" שהקים ב-1996, שהִקנה לו יכולת לשלוט בשליטי מדינות ערב באמצעות האינפורמציה עליהם - האמיתית כמו זו השקרית - שהפיץ באמצעות הערוץ. הבזיונות שהוא גרם לשליטים אלה הפכו את "אלג'זירה" לערוץ הנצפה ביותר בעולם.
אלא שזה לא הספיק לאמיר. הוא שאף להפיל את שליטי ערב, ובעקבות "סדרת חינוך" שעשה לו שייח' ד"ר יוסף אלקרדאווי, חתר אמיר קטר להשליט על מדינות ערב את "האחים המוסלמים". ארגון זה אינו רק ארגון צדקה וחסד, אלא חממה לאלימות, טרור וג'יהאד, ומחממה אידיאולוגית זו יצאו כל ארגוני הטרור הסוניים, כולל חמאס, הג'יהאד (המצרי והפלשתיני), ג'בהת אלנוסרה, אנצאר בית אלמקדס, אל-קאעידה ו"מדינת האיסלאם". מזה שנים יודעים שליטי ערב שקטר היא המעודדת והמממנת את הארגונים האנטי-ממסדיים בעלי הגוון הדתי-פוליטי, השואפים לתפוס את השלטון בכל אחת ממדינות ערב.
כל עוד לא הצליחה קטר בנסיונותיה לקעקע את שליטי ערב, הם הניחו לה לפעול מתוך מדינותיהם, בבחינת "הכלבים נובחים והשיירה נוסעת". אלא שמאז שפרץ מרחץ הדמים המכונה "האביב הערבי", חדרה אט אט לתודעה העובדה שמי שגרם לכל "האביב" הזה - הדומה יותר לגיהנום - היו קטר, האמיר, הכסף וערוץ "אלג'זירה" שלה. יותר ויותר אנשים החלו להאשים בגלוי את קטר ביצירת הבעיה באמצעות עידוד-הטרור בתקשורת והכסף הרב שהיא הקצתה למאבק נגד השליטים, נתמכי המערב.
מאז שסילק הגנרל עבד אלפתאח א-סיסי מכס הנשיאות ביולי 2013 את נציג "האחים המוסלמים" הנשיא מוחמד מורסי, פתחה "אלג'זירה" ערוץ מיוחד למצרים, שתכליתו הייתה להחזיר את מורסי לשלטון במצרים ולסלק את א-סיסי. כל ערוצי "אלג'זירה" הקפידו לא לכנות את א-סיסי בכינוי הנשיא, למרות שנבחר לנשיא על-ידי עשרות מיליוני מצרים. אלא שבשנה האחרונה, על-רקע צמיחתה של "מדינת האיסלאם" על חורבותיהן של סוריה ועירק, פקעה סבלנותן של סעודיה, האמירויות, מצרים ועוד מדינות ערביות, וכדי להזהיר את קטר, הן הוציאו ממנה את שגריריהן, בטענה שהיא מעודדת את "האחים המוסלמים" במצרים, באיחוד האמירויות ובסעודיה, ושולחת כספים רבים לארגון "המדינה האיסלאמית".
הטחת אשמה בקטר על כך שהיא מעודדת טרור נועדה להצדיק אמצעי עונשין נגדה, ובראשם כיבוש צבאי סעודי, דומה למה שעשתה סעודיה בבחריין. קטר היא חצי-אי המוקף משלושה צדדים שלו במי המפרץ הפרסי, ובצד אחד יש לו גבול יבשתי עם סעודיה. נראה שהאמריקנים יודעים מספיק על מעורבות קטר במימון הטרור של "המדינה האיסלאמית", ואולי רמזו לסעודים שלא יקרה שום דבר נורא אם סעודיה תשתלט על קטר, תסלק את משפחת השלטון, משפחת אל-ת'אני, ותספח את חצי-האי הקטרי לסעודיה. אם פעולה כזו תסלק את תמיכת קטר בטרור הפוגע באמריקנים, אז מבחינת האמריקנים זהו מחיר סביר.
מרגע שמשפחת אל-ת'אני ראתה שהיא מבודדת, מוקפת מדינות המוכנות לבלוע את מדינתם בלי התנגדות אמריקנית משמעותית, הבינו אנשיה, והאמיר תמים בראשם, שהמשחק שלהם נגמר והם חייבים לשנות את מדיניותם. הם ארגנו "מפגש" של מדינות המפרץ, "האזינו ברוב קשב" להוראותיו של עבדאללה מלך סעודיה, ו"החליטו להיענות לבקשת האחים הערבים". הם סגרו את ערוץ "אלג'זירה" המצרי, וזחלו לקהיר יחד עם משגיח סעודי כדי "לפתור את המחלוקות" עם מדינה זו. ערוצי "אלג'זירה" החלו בימים האחרונים לכנות את א-סיסי בכינוי "נשיא".
כך נכנעה קטר לתכתיב הסעודי, וארה"ב, כך מתברר, שוב הימרה על הסוס הלא נכון - קטר. קואליציה נחושה של סעודיה, האמירויות ומצרים הצליחה להסיר את התמיכה האמריקנית מקטר, ותחושת הניצחון המצרית הובעה השבוע בהצהרה של ראש ממשלת מצרים האוסרת על השגריר האמריקני בקהיר להיפגש עם אנשי "האחים המוסלמים" במצרים, היות שצעד זה מנוגד לחוק המצרי הרואה ב"אחים" ארגון טרור. כך, מצרים בגיבוי מסעודיה והאמירויות כופה על האמריקנים את מדיניותה נגד "האחים המוסלמים". אובמה, לאחר הכישלון שנחל בבחירות אמצע הקדנציה לקונגרס, אינו חש חזק דיו לעמוד בפני קואליציה נחושה, ובפרט שקטר מעורבת עד אוזניה במימון טרור כולל זה של "המדינה האיסלאמית".
עתה נותר רק לבדוק אם קטר אכן נטשה את ארגוני הטרור וחדלה לממן אותם, או שמא היא ממשיכה לעשות זאת מאחורי גבן של מדינות שיירדמו בשמירה. בעבר נקטה קטר דרך ערמומית להעביר מימון לארגוני טרור דרך אנשים פרטיים. חשוב שמדינות העולם שנפגעו בעבר מהתנהגותה של קטר - וישראל בכללן - יעקבו אחרי הכספים הזורמים ממנה במטרה לוודא שהיא אומנם חדלה לממן טרור.
אירן קופצת על העגלה
אם אכן שינתה קטר את מדיניותה כלפי ארגוני "האחים המוסלמים", עלולים ארגונים אלה למצוא את עצמם ללא תמיכה, בעיקר כספית. מדובר בחמאס ובארגוני איסלאם פוליטי במצרים, ירדן, סודן, תוניסיה, אלג'יריה, מרוקו ובעיקר בסוריה ובעירק שבהן מעורבים ארגונים אלה בלחימה. מנהיגי אירן הבינו מיד את התפנית שנכפתה על קטר, והם כבר הצהירו שהם מוכנים ומזומנים למלא את מקומה כמקור לכספים. בנוגע לחמאס היו דוברי האירנים ברורים יותר: הם מוכנים לממן את השתלטות חמאס על יהודה ושומרון. בזכות הנכונות האירופית להכיר במדינה פלשתינית, האירנים כבר רואים אותה חיה וקיימת עם בירתה ירושלים, ומבחינתם כל שנותר הוא להשליט עליה את חמאס. כך תביא אירן לחיסול מדינת ישראל באמצעות טילים אירניים שיירו אנשי חמאס על "עוטף יהודה ושומרון", מדימונה ובאר-שבע בדרום, דרך מישור החוף וגוש-דן, וכלה בעפולה ובית שאן.
עד כמה שידיעתי מגעת, מימון הטרור אינו נמצא ברשימת הנושאים במשא-ומתן בין אירן ומעצמות המערב. כיום, עם התגברות הטרור ברחבי העולם, לאחרונה באוסטרליה ובצרפת, עלולה אירן להיות זו שתממן ארגוני טרור, שיעים וסונים, הפועלים במערב, בעיקר אם אלה יחושו מחנק כספי בשל הימנעות קטר משליחת כספים אליהם.
המערב יכול ללמוד מסעודיה והאמירויות איך לנהל מו"מ עם מדינה סוררת: המערב נושא ונותן עם אירן 17 שנים ארוכות, ולא הצליח לכפות עליה לחדול מתוכניתה הגרעינית. סעודיה והאמירויות נזקקו לשנה אחת בלבד של לחץ, מלווה באיום אמין, כדי לשנות את מדיניותה העוינת של קטר. לנושאים ונותנים עם אירן מומלץ ללמוד מה באמת התרחש מאחורי הקלעים בין סעודיה, האמירויות, מצרים וקטר, כדי להבין איך לנהל מו"מ במזרח התיכון.

תאריך:  26/12/2014   |   עודכן:  26/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השד הקטרי הוכנס חזרה לבקבוק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אתה
שמ  |  26/12/14 21:56
 
- כמה ישראלים גדלו במדינה ערבית ל"ת
חכמולוג  |  27/12/14 09:03
2
לא הבנתי למה בצוק איתן
אהרון שחר  |  27/12/14 08:26
 
- טיל אחד במסוף הגז היה...
ירון זכאי 1  |  27/12/14 21:54
3
המלך סיסי הראשון
חשדנית  |  28/12/14 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
למרות הפיוס של קטר עם מצרים היא איננה מתכוונת לוותר על תמיכתה בתנועת חמאס ונערכת בהתאם. נציג החמאס בטורקיה מכחיש את האשמות ישראל כי הוא מכווין משם פעולות טרור בגדה
יפעת גדות
אחרי 8 שנים של דחיית הבחירה בעונש מוות ירדן מוציאה להורג 11 גברים צעירים    ארגוני זכויות אדם זועמים
מרדכי קידר
האם הקואליציה הבאה תיכנע לחלומות של אלה בישראל ומחוץ לה החיים באשליית שתי-המדינות, או שתאמץ חשיבה פוליטית רציונלית שתדחה על הסף כל ניסיון להשליט על ישראל מדיניות העלולה להקים עוד מדינת טרור מזרח תיכונית, הפעם בהרי יהודה ושומרון - ערש מולדתו של העם היהודי?
עומר עינב
לא ניתן כעת לקבוע שאכן עלה בידי חיזבאללה לגייס תמיכה נרחבת בקרב הציבור והמערכת הפוליטית בלבנון. הרבה צריך עוד לקרות, כדי שהארגון יוכל להציג את תמונת הניצחון המיוחלת
איציק וולף, עידן יוסף
מאן הארון מוניס, פליט מאירן, השתלט על בית קפה במרכז סידני, אוסטרליה, והחזיק במקום בכ-30 בני ערובה במשך 16 שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il