X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ביצוע מושקע [צילום: ליאור נורדמן]
שיער כמחאה חברתית
המחזמר ששינה את פני עולם מחזות הזמר כליל היה "שיער", מאת ג'רום ראגני וג'יימס ראדו למוזיקה של גאלט מקדרמוט, שעלה בברודווי ב-1968. המחאה כנגד מלחמת ויטנאם הפכה לאבן דרך בתולדות המחזמרים. כך גם הפקת התיאטרון הקאמרי של "שיער" ב-2015 מחזירה אותנו לימי הזוהר של מחזות הזמר הרוקיסטיים

חיים סלע הוותיק החל להפיק מטעם ת' הקאמרי את הקאסט הענקי של 17 שחקנים ו-27 רקדנים וזמרים לפני שנה, עם האודישנים בהם נבחרו בפינצטה מתוך 680 הנבחנים אלה שמככבים היום בהצגה. חודש ימים הוקדש לסדנה, ועוד חודשיים לחזרות. השקעה לא רגילה בתחום התיאטרון. היוצרים הם מהעידית של תחום זה: תרגומו הנפלא העכשווי והקולח עד היום של אהוד מנור, בימויו הרענן, המושלם והשומר על הטעם הטוב (במיוחד בסצינת העירום הקבוצתי) של משה קפטן, התזמורת החיה מאחורי הבמה, עיצוב הבמה המגוון, המדהים והמתחלף של ערן עצמון עם הרקע המקסים של הסנטרל פארק בניו-יורק והשלכת בסתיו, עיצוב התלבושות המרהיב של יובל כספין, הקולות המופלאים של כוכבי ההצגה, הרקדנים המקצועיים (כמו יגאל משינסקי ואור דנון בין היתר) שהרהיבו את העין במחולות שעיצב אביחי חכם, ומעצבי הוידאו שמהווה חלק חי מהמתרחש - אדם לבינסון ויואב כהן, ומחלקת הפאות שעשתה מלאכת מחשבת - כל אלה מעמידים הפקה חוויתית מענגת במיוחד על-רקע הסערות שבחוץ.
דן שפירא שהוא שחקן דרמטי קלאסי מהמעלה הראשונה, מגלם בשכנוע את קלוד, בחור חנון המגיע לניו-יורק כדי להתגייס לצבא, במלוא התמימות והחן שבזה. עוז זהבי בכשרון משחקי, שירי וריקודי כאחדאת ברגר, מנהיג קבוצת ההיפים ארוכי השיער שמבלים את כל ימיהם בהפגנות למען אהבה חופשית, סמים חופשיים, והתנגדות להתגייס . מה שקורה גם אצלנו וגם כיום. וכפי שמצוטט בתכניה אחד מאנשי הטלוויזיה המוערכים: מי מתוך החרדים שלנו - הם לא מגודלי שיער פיאות וזקן, ומתנגדים למלא את חובתם להתגייס לצה"ל, חלקם אינם עובדים וחיים ע"ח נדבות? כך גם ההיפים של שנות הששים והשבעים. ברור שהתופעה בארה"ב כבר גזה. ונקוה שגם כאן יתעשתו המשתמטים וימלאו את חובתם.
ועד אז - נוכל להינות מאופרת הרוק הראשונה, שסימנה את הדרך לבאים אחריה: לטים רייס ואנדרו לויד וובר, עם גדולי מחזות הזמר שיצרו ושישארו לנצח כשיאה של תקופה במוזיקה.
שירתו של עידו רוזנברג כ-ווף מהווה עוד שיא בקריירה המגוונת של שחקן דרמטי רגיש ונדיר זה. כך גם קולותיהם הנהדרים של דן שפירא, עוז זהבי, אופיר צמח כ-האד הכושי, ומיי פיינגולד הנהדרת כ-דיון - באותו תפקיד שעשתה קרן הדר המופלאה ושעשה אותה לדיווה.
עודד ליאופולד הגברי והקשוח, שמגלם בהצלחה אנשי צבא ותפקידים בעלי אופי חזק ובוטה, מגלם את המודל למישטר הצבאי הנוקשה כקצין הגיוס והאימונים של הטירונים. עבור עודד זה a piece of cake לעשות תפקיד דרמטי חזק כזה. אני, לא אשכח אותו במחזה "בריטניקוס" בבית צבי, כשגילם את אחיו של הקיסר המטורף נרון, אותו גילם איתי טיראן, ואותו רצח נרון, ושניהם גם יחד - עשו את הבלתי יאומן במחזה זה.
זוהר בדש הרעיד את הבמה בקולו הנפלא, מה שכבר עשה בעבר ב"עלובי החיים" ב"ספריה", ויואב מילשטיין הכה מוכשר הפתיע במיוחד כ"אשה מן הקהל" שהסצינה שלו לא תשכח, במיוחד סופה המפתיע... קול שזהר מבין כולם, היה קולה של זמרת-עילוי, משי קליינשטיין, שכל שורה שהיא שרה הייתה קסם לאזני הקהל.
חן אמסלם החמודה הייתה שילה, אהובתו של קלוד, בשירה ומשחק נעימים; צר המקום להכיל את שמות כולם, שעשו עבודה נפלאה, ותרמו את היופי החזותי במחולות, את הדרמה במשחק, ואת השירה המלווה בתזמורת - שהרקידה גם את הקהל שעלה לבמה, והצטרף לשיר המסיים עם השחקנים.
השיר המסיים, ליד קברו של החייל שנהרג, גרם לי תמיד לדמוע, בכל אחת משש הפעמים שצפיתי במחזמר - בניו-יורק, לונדון, בסרט של מילוש פורמן, שהיה חלש לעומת ההצגות, ופעמיים ב"בית צבי" ובתיאטרון הספריה. ובשיר זה הומחשה יותר מכל האיוולת שבמלחמה.
מחזמר טוטאלי, מהמקסימים שהיו אי-פעם, בביצוע מושקע עד התפעלות, עם כשרונות פנומנליים.

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כך פסק בית המשפט העליון, בערעור שהגישו בני הזוג ויגה והרמן גרשים על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, שדחה תביעתם    "המערערים לא הוכיחו מהם הסכומים שנגבו מידם ביתר כאמור, ומשכך לא הוכח הנזק הנטען"
יואב יצחק
אחד הבוררים הידועים והעסוקים, שופט בדימוס, אימץ לעצמו שיטה: לסחוט כספים מלקוחותיו. לא פחות.    פעם אחר פעם הוא דורש כספים מעבר להסכם הבוררות שנחתם עימו, וחסר למי שלא יסכים לשלם...
אלעזר לוין
עו"ד איתיאל בן-פורת ושותפו דור ריטמן עומדים בימים אלו במרכזה של סערה כלכלית-משפטית שהגיעה לבית המשפט העליון: האם יוכלו יזמים להפעיל את תמ"א 38 באבן גבירול, אחד הרחובות המרכזיים של תל אביב? ומה תהיה המדיניות לגבי התחדשות עירונית? והוא בכלל רוצה רק לחזק, לבנות ולהרוויח
אריאל י. לוין
אפרים ענבר ועמיר רפפורט אומרים שאפשר רק לנהל את הסכסוך הישראלי-פלשתיני    אובמה ממשיך לא להבין את המציאות במזה"ת    כל עוד אין שינוי בחינוך הפלשתיני - לא יהיה פתרון לסכסוך
איתמר לוין
ב-24 בינואר 1965 הלך לעולמו וינסטון צ'רצ'יל, גדול המנהיגים במאה ה-20. מסמכים שפורסמו עשרות שנים לאחר מותו גילו, כיצד מנע במו ידיו מבריטניה להיכנס למו"מ עם גרמניה הנאצית - ובכך בלם את השתלטותה על העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il