X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כמאתיים איש הגיעו לסטימצקי לכבוד השקת הספר "אמריקה זה כאן" של העיתונאית לאה אתגר הספר יצא בהוצאת 'קוראים' בעריכת עשי ויינשטיין
▪  ▪  ▪

כולנו מכירים את העיתונאית לאה אתגר כאישה חילונית מודרנית מעודכנת, אופנתית. לכן היה מאוד מפתיע לגלות בספר האוטוביוגרפי שכתבה "אמריקה כזה כאן", שמתחת לחזות הכל כך זוהרת של אשת העולם הגדול מסתתרת ילדה עם משקפים עבי עדשות, שמלות ארוכות שרוולים וגרביים שחורים, שהעבירה את מרבית ילדותה בשכונת מאה שערים.
הספר מגולל את סיפורו של חיים-דב הראשון, שעלה לארץ בראשית המאה ה- 19 כדי להשלים מניין במערת המכפלה. הוא בנה בית ונשא אישה, הוליד בנים וכיוון שידע מראש את יום מותו, הזמין את צאצאיו לעמוד סביבו, בטרם החזיר את נשמתו לבורא בדמי ימיו.
עשרה דורות אחריו, אחרי שסבתה ודודה נרצחו בפרעות חברון ועם משפחה שהיא שבט חרדי במאה שערים, חנה-לאה, הלא היא לאה אתגר, משוטטת איתנו בעולמה של הילדה חנה-לאה, פורשת יריעה משפחתית רחבה ותוך כדי כך מספרת את סיפורו של הישוב הישן בירושלים, שלא זכה, כמו החלוצים בני העליות הראשונות, למקום הראוי לו בהיסטוריה המתהווה שלנו.
לאה אתגר נוברת בהיסטוריה המשפחתית והלאומית בהרבה חן ומן הנבירה נחשף פרק לא ידוע של ההיסטוריה היהודית. הספר מגולל את הסאגה של משפחתה של אתגר ממלחמת השחרור ועד היום. מימות הצנע ועד למסקנה העכשווית שישראל זה אמריקה. אתגר רוקחת קוקטייל שמטפל בהורים מן הדור הישן, בחלומות של צברים חרדים ועניים, בפגזים ירדניים שמחריבים בתים, בחינוך מחדש של הדור שבנה את המדינה בתקופת הצנע ובימי שמן הדגים.
הספר כתוב היטב, בשפה קולחת עשירה וצבעונית. האמת - הפתעה נעימה.
כמאתיים איש הגיעו להשקת הספר של אתגר בסטימצקי, גן העיר תל אביב. במסיבה הגישו מזנון ארצישראלי של גבינות וסלטים, זיתים ומאפה וגם יינות טובים. רבים מהקרואים, בני משפחה וחברים קרובים ורחוקים, הביאו זרי פרחים וקנו כל אחד ארבעה, חמישה ספרים.
חיים אתגר, הבן של לאה, הנחה את ההשקה והישרה אוירה נוחה ומחוייכת. הוא גם גילה לנו ששמו המלא הוא חיים דב, על שם גיבור הספר, הסב הראשון שעלה לפני מאתיים שנה לישראל. ד"ר מירי ברוך קראה מהספר פרק ראשון. על פגז שפגע בבית. על נס ההישארות בחיים ועל ניסים אחרים.
בין הקרואים: דב יודקובסקי, חתן פרס ישראל לתיקשורת ועורך ידיעות אחרונות לשעבר. עדי סטימצקי, בעל רשת 'סטימצקי' ואחותו אליאורה שוורץ. איתן הבר, מי שהיה יועצו של יצחק רבין המנוח. איש ההיי-טק, אפי ארזי, ורעייתו דליה בכר. מיליונר ההיי-טק, ד"ר רם בנין (דייזי) ורעייתו ישראלה. איש העסקים מבעלי "אקסלאנס נשואה", רוני בירם. הסופרת והמבקרת ד"ר מירי ברוך, סימה אלה, אבי פלד, אורי אורן, יורם טלפיר, רני רהב, הדוגמנית הותיקה קארן דונסקי, מלכת החן לשעבר והעתונאית אורנה גלזן, הסטנדאפיסטית שלי שרמן. האמא של הדוגמניות שלוה בן גל. הזמרת הברזילאית המדהימה אליזט רייטר. כוכב ההיפ הופ וכותב הקומיקס נמרוד רשף, האמן גד אולמן וקרני, דובר רשת הילטון מוטי ורסס, רמי מלין "חופית תיקשורת", הציירת רחל טימור, האדריכלית נטע דוידי, איש העסקים הלל מררי, מבעלי "תנועת המושבים". איש העסקים ובעל רשת מלונות דומר, דוד מררי. שרה מררי, אורה קשאלס, אמיר הוכנברג, חיים שנקר, רחל ויהודה שקדי, דבורה טרכטנברג, שורה ארוכה של משפטנים ויזמים ובהם: ע"וד אריה חיימסון, עו"ד בנצי קבלר. "עו"ד חיים עשהאל, עו"ד חי חיימסון, עו"ד אייל דוידי, עו"ד איריס אתגר קבלר, עו"ד איה מישר, עו"ד גבי כהן ועוד. אלה הגיעו בחליפות ובעניבות היישר ממשרדיהם. עוד הגיעו עיתונאים, יחצנים, קרובי משפחה וחברים.

תאריך:  25/04/2006   |   עודכן:  26/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הרעש המדובר, כתוצאה מנחירות "מפריע לחיים הקולקטיביים"
אלעזר לוין
יבנה בתי מלון גם במערב אירפה    זנד חוזר מחו"ל כדי לעמוד בראש חברת ניהול חדשה של מלונות אלרוב
הדר פרבר
כך טוענים ארבעה גברים שמנסים לתבוע את אותם גורמים בבריטניה
אלעזר לוין
תמכור 57.5% ממניות החברה    אלי אלעזרא סירב לקנות את החברה    עומד לחתום על החוזה לרכישת הכשרת הישוב ביטוח ב-209 מיליון שקל
הדר פרבר
טסה לוושינגטון כדי להיות במשפט    חבר המושבעים דן האם לשלוח את בנה למאסר עולם או להמליץ על עונש מוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il