X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא מעט נאמר ונכתב על חובתה של התקשורת להפריד בין דיווח לבין פרשנות. הדברים נכונים במיוחד כאשר מדובר באמצעי התקשורת ה"ממלכתיים". אבל, בקשת הפוליטית של אלה יש קצה אחד בלבד - הימין. לקשת הפוליטית המוצגת בתקשורת אין קצה אחר, כי שם שוכנים ה"מתונים", שברוב המקרים אינם אלא יונים טורפות
▪  ▪  ▪
חביב התקשורת במערכת הבחירות הנוכחית. הרצוג [צילום: פלאש 90]
עוקצים ולא מודים
כתבים ומגישים שונים באמצעי השידור ה"ממלכתיים" אינם מחמיצים הזדמנות לעקוץ את העיתון הנפוץ במדינה, ישראל היום, כאילו הוא עיתון הבית/החצר של נתניהו. אבל, לעולם הם לא יודו בכך שיותר מאשר ישראל היום מקדם את נתניהו, הם עצמם פועלים בגלוי ובמרומז לקידום מחנה בוז'י-לבני

המערך האדום מנסה לשווק את עצמו בשם היומרני "המחנה הציוני", בעוד שהשם הראוי לו הוא המחנה הקיצוני, המחנה שמתנכר לערכי הציונות ומוביל את ישראל לאובדן זהותה ולמלחמה נוספת במתכונת מלחמת אוסלו, או גרוע ממנה. התקשורת הישראלית, שרובה ככולה מתגייסת כעדר להפצת המסר "רק לא נתניהו", מתעקשת לשרת את המערך של בוז'י-לבני ולהציגו כמרכז-שמאל. יתר על כן, היא מציגה את ציפי לבני, העריקה מכל מפלגה שבה היתה, כמי שיכולה להביא מצביעים מן הימין, בשעה שדעותיה המדיניות ופעילותה בשנים האחרונות הן לא רק שמאלה מהרצוג אלא גם שמאלה מזהבה גלאון.
לא מעט נאמר ונכתב על תפקודה של התקשורת הישראלית. כך, למשל, היא מתיימרת - ולעתים גם מבצעת - תחקירים שונים בתחום של חשיפת שחיתויות, אבל היא ממלאת פיה מים ומעלימה עין מן השתיקה הזועקת של בוז'י הרצוג, חביבה של התקשורת במערכת הבחירות הנוכחית, והאיש שהיא חפצה ביקרו ובניצחונו. על כן שתיקתו בעניין עמותות ברק צורמת ומהדהדת וחושפת את ערוותה של התקשורת. תחקירן הגון, אייכה?
לא מעט נאמר ונכתב על חד-צדדיותה של התקשורת הישראלית. כך, למשל, כתבים ומגישים שונים באמצעי השידור ה"ממלכתיים" אינם מחמיצים הזדמנות לעקוץ את העיתון הנפוץ במדינה, ישראל היום, כאילו הוא עיתון הבית/החצר של נתניהו. אבל, לעולם הם לא יודו בכך שיותר מאשר ישראל היום מקדם את נתניהו, הם עצמם פועלים בגלוי ובמרומז לקידום מחנה בוז'י-לבני. כמוהם גם הציפיתונים המודפסים ובטאון השמאל הקיצוני והאנטי-ציוני. שאלו את מוזס, שוקן ועוד.
לא מעט נאמר ונכתב על חד-צדדיותה של התקשורת הישראלית. כך, למשל, עדר התקשורת התגייס כדי להציג את "המחאה החברתית" כאילו הייתה כזו, בעוד שהיא הייתה מחאה פוליטית של עסקנים פוליטיים שניסו להפיל שלטון לגיטימי שלא באמצעות הקלפי. התוצאה של הירתמותה החד-צדדית של התקשורת: עסקנים נטולי כישורים, שהגיעו לכנסת ולצמרת הרשימה של המערך האדום.
לא מעט נאמר ונכתב על חובתה של התקשורת להפריד בין דיווח לבין פרשנות. הדברים נכונים במיוחד כאשר מדובר באמצעי התקשורת ה"ממלכתיים". אבל, בקשת הפוליטית של אלה יש קצה אחד בלבד - הימין. לקשת הפוליטית המוצגת בתקשורת אין קצה אחר, כי שם שוכנים ה"מתונים", שברוב המקרים אינם אלא יונים טורפות.
ביקורת משמאל ולא מימין
אפילו כאשר תפקודה הבעייתי של התקשורת מופנה כשאלה (קול ישראל, יומן הצהריים, 23.1.15) אל השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות - הגוף שאמור להיות כלב השמירה על "כלב השמירה" - התשובה היא סתמית ומיתממת, משהו בנוסח: תפקידה של התקשורת הוא למתוח ביקורת על הממשלה, בין אם מדובר בממשלת ימין ובין אם מדובר בממשלת שמאל. האם אין השופטת מבחינה בכך שהתקשורת בישראל כמעט תמיד מותחת ביקורת משמאל על הממשלה, בין אם מדובר בממשלת ימין ובין אם מדובר בממשלת שמאל. מתי נתקלנו בתקשורת בביקורת מימין על ממשלה כלשהי?!
אגב, באותו ראיון עצמו, המראיין (צ'יקו מנשה) התייחס לישראל היום ופסק שמדובר בגוף תקשורת בעל צבע אחד. לו היה מתבונן במראה היה מבחין שהוא עצמו מועסק בגוף תקשורת בעל צבע אחד בולט... כדאי היה גם שיבחן את ההתייחסות העוינת והלעגנית של מרבית התקשורת המשודרת והכתובה בישראל להשתתפותו של ראש הממשלה בעצרת ההזדהות בפריז אחרי הפיגועים בצרפת מחד-גיסא, ואת התעלמותה מאידך-גיסא מעצם השתתפותו (המחויכת) של הטרוריסט מכחיש השואה מרמאללה בשורה הראשונה באירוע נגד הטרור.
לכאן אפשר לקשר גם את ההתייחסות העוינת והרדודה של מרבית התקשורת המשודרת והכתובה בישראל לחיסול המחבלים בגבול הסורי. הגדיל לעשות הקריקטוריסט (בידרמן) של העיתון לאנשים שחושבים שהם חושבים, שתחת הכותרת האלימה "מחסלים את בוז'י" הציג את נתניהו ויעלון יורים אש חיה על מטרה. האם שילוב האיור והכותרת אינם גובלים בהאשמה ברצח?
אין זו ההסתה הראשונה מבית מדרשו של אותו קריקטוריסט. בניגוד לישראל היום, שאיננו עוסק בהסתה, אי-אפשר לפתור את עיתונם של גדעון לוי ועמוס בידרמן ממעשים מאוסים בתחום זה. לדוגמה: איור בהארץ ביום 30.10.14, פרי ידיו ודמיונו הפרוע של עמוס בידרמן, המציג את ראש הממשלה נתניהו כמי שמוביל את מדינת ישראל, אשר מוצגת כמטוס, לביצוע פיגוע במגדלי התאומים בארצות הברית. האם יש הסתה חמורה מכך, עד כדי התרת דם? האם הצגת נתניהו כטרוריסט וכמחבל אינה התרת דמו? אבל, בישראל חופש העיתונות שמור למתנגדי נתניהו, לתומכי מצעד האיוולת האוסלואידי, לחסידיו השוטים של מכחיש השואה מרמאללה, וכן הלאה. ומנגד: מי שמתריע נגד הסכנות הקיומיות הנובעות מהמדיניות שבה תומך הארץ - יש לסתום את פיו.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקשורת חד-צדדית, ללא מעצורים
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
לתקשורת אין כל השפעה
א-דפנה  |  25/01/15 12:55
 
- הימין בממשלה אבל לא בשלטון
ד"ר רון בריימן  |  25/01/15 13:00
 
- השמאל של בוזי שייך לאיחוד
סניל  |  25/01/15 21:40
 
- וכאשר אתה מר בריימן תגיע
שלמה המגיב  |  30/01/15 08:05
 
- לתקשורת יש השפעה של סם מסוכן
יהודי מפוכח  |  25/01/15 23:44
2
רוב התקשורת סכנה למדינה
ישע   |  25/01/15 13:01
3
התיאור עוד עדין ביחס לעובדות
גלית חדרה  |  25/01/15 16:13
4
"סכנות קיומיות"?יונים צבועות!
וינטר הניה  |  25/01/15 19:11
5
התקשורת = רק לא ביבי
יהודי מפוכח  |  25/01/15 21:04
 
- אמש ב"המטה" בנט העמיד את ערוץ
10 במקומו.   |  25/01/15 22:05
6
לא רוצים
\kt   |  26/01/15 01:56
7
תקשורת
חרד  |  26/01/15 06:47
8
ג.לוי מקבל טובות הנאה מהנהגת
לשעבר עובד הארץ  |  26/01/15 07:02
9
גלי צה"ל בשרות השמאל
הצדקנית  |  26/01/15 08:21
10
התיאור במאמר
פרשנדתא  |  26/01/15 08:24
11
תקשורת חד צדדית
מ.דיש  |  26/01/15 14:02
12
נניח - רק לא ביבי - אז מי כן ?
dfs  |  26/01/15 21:30
13
ואף מילה על "הבית היהודי"?
קפקוד  |  27/01/15 01:01
14
רשת ב המדייקת
הצדקנית  |  27/01/15 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
יאיר דקל
בימים אלה של בחירות, כאשר שאלות של נקיון כפיים ושחיתות ציבורית ופלילית עולות על הפרק, נזכרתי באליעזר ליבנה. מה היה האירוע שגרם לח"כ להיות מופרש ממפלגתו, אירוע שאומר משהו על אובדן הערכים של היום?
יהודה דרורי
ההתנפלות הפוליטית בארץ על נתניהו, בנושא נסיעתו לנאום בארה"ב - זוהי למעשה תעמולה פוליטית נגדו. עלינו להבחין שמזלנו שמומחה מדיני ורהוט כנתניהו הוא זה שיוצא לנאום ולהסביר את המצב, ולא איזה פוליטיקאי קטן ממפלגה חסרת ניסיון
ליאור רזניק
לבטים של חילוני-לאומי בנוגע להצבעה למפלגת "הבית היהודי"    חשוב להחזיר את המדינה למסלול מוגדר וזאת בשביל שהיא תמשיך להתקיים
הרב אליהו קאופמן
הגיע הזמן ש"סוף מעשה יהיה במחשבה תחילה" וכל "רדיקל" בגרוש ידאג לא להחליף את ה"רפרטואר" שלו לאחר שהכיסא או השררה יונחו לפניו, או לאחר שעדתו או משפחתו ישאלוהו לשמע השקפותיו
נסים ישעיהו
מטיפים לנו אודות זכויות הלהטבי"ם. זה נהיה פתאום המבחן העיקרי לנאורות, בעד או נגד זכויות רשמיות להומואים. בעצם, מה שמציעים לנו הנאורים בעיני עצמם זה לבחור בביטול הבחירה החופשית. כי להיות הומו או לא זו נטייה טבעית או נרכשת, אבל כמו בכל נטייה טבעית, גם בזו יש לאדם בחירה. אפשר להיכנע לנטייה הטבעית ואפשר להתמודד ולנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il