X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפקה מרשימה ונפלאה של הקאמרי, שמאפשר לשחקנים צעירים, רעננים ותאבי במה להעלות בשנת 2015 את המחזמר הנודע "שיער"
▪  ▪  ▪
גם עוז זהבי על הבמה [צילום: ליאור נורדמן]

בצהרי שישי האחרון התקיימה בקאמרי הצגת הבכורה של המחזמר: "שיער". איזו חגיגה הייתה זאת. צבעים, תנועה, מוזיקה, ריקוד, בשילובים הרמוניים של נגנים, שחקנים, זמרים, רקדנים, הגישו את המחזמר שהפך מזמן לקלאסי בכל הזמנים, אך עדיין חי, בועט, מוחה, צורח, את רעיונותיו הפציפיסטיים, ואומר לא למלחמה, כן לשלום, או לפחות הדברות וגישור בין אי-הבנות של עמים ותרבויות.
עצמתי לכמה רגעים את עיני כדי לחוות את השירים המוכרים, הנפלאים שחווינו בצעירותנו, שירת ילדי הפרחים בארצות הברית,(על-רקע מלחמת ויאטנם 1959-1975) ונדמה היה לי כי אני נמצאת בניו-יורק, ולא בתל אביב.
הפקה מרשימה ונפלאה של הקאמרי, שמאפשר לשחקנים צעירים, רעננים ותאבי במה להעלות בשנת 2015 את המחזמר הנודע: "שיער" בבימויו של משה קפטן והכוריאוגרפיה של אביחי חכם.
המחזמר מנסה להגדיר מחדש מושגים בסיסיים, כמו: אושר, משפחה, חיים, נתינה, קבלה, חופש, חברה, ובכלל זה מי אנחנו ומה מצופה מאיתנו. החידוש ברעיונות ההצגה הוא ניסיון לעורר שאלות ולחשוב, מי מנהל אותנו,כיצד אנו נשחקים בצל האפור של הביורוקרטיה, האדישות וההתכהות.
אחד המפתחות העיקריים בהבנת המחזמר הוא מושג השבט, לא במשמעות של התבדלות, אלא במשמעות של מחאה חברתית, כנגד הממסד. אפשר לומר שהמחאה החברתית של השנים האחרונות כאן, וכן ילדי הנרות של שנות התשעים, מזכירה מאוד את ההיפים, בעלי השיער הארוך של שנות השישים.
"שיער" זועק נגד מלחמה מיותרת על אדמת ניכר. ההחלטה להציב חיילים ולגייסם מול המלחמה הארורה, תובעת הקורבנות, היא דרך לא נכונה לפתור בעיות. המסר הוא שצריך לנסות הכול לפני הברזל והטנקים. השיח והמחשבה צריכים לבוא ממקום של צדק ושוויון. הכלה וכבוד אחד לשני.
בסך הכול אנשים רוצים לחיות חיים טובים ושלווים, "שיער" מנסה לעצור את הסחף הפוליטי מלחמתי שעוטף את חיינו כבר שבעים שנה. הוא קריאה לחלום יחד על עתיד ועולם טוב יותר לדור הבא. "שיער החל את דרכו באוף ברודווי, ב-1967 ב-1979 עובד המחזמר לסרט בבימויו של מילוש פורמן.
כשעלה המחזמר לראשונה הוא פרץ דרך, לא רק בכך שעסק בנושאים חברתיים בוערים, כי אם שבר כל מוסכמה בתיאטרון, והפך לאירוע תיאטרוני, שסחף את הקהל כולו. "שיער" הוא סמל לתקופה, וכן למחאה על-זמנית של האנושות בכלל, ואנשים צעירים בפרט, המאמינים בפתיחות, שלום ואחווה.
המחזמר הועלה כבר מספר פעמים בישראל,ועדיין מועלה בכל כמה שנים מחדש. החל משנת 1970.
מחזה ושירים: ג'רום רגני, ג'יימס ראדו
תרגום: אהוד מנור
במאי: משה קפטן
כוראוגרפיה: אביחי חכם
תפאורה: ערן עצמון
תלבושות: יובל כספין
מוזיקה: גאלט מק'דרמוט
תאורה: קרן גרנק
ניהול מוסיקלי: טל בלכרוביץ', ג'וני גולדשטיין
הדרכה קולית: דוקי עצמון
עיצוב סאונד: ערן פדרליק
יחסי ציבור: ארבל תקשורת
ע.כוריאוגרף: קים גורדון
ע. במאי: אורית גפן
מפיק בפועל: חיים סלע
בין השחקנים בהפקת "שיער" בקאמרי ניתן יהיה למצוא את: עוז זהבי, חן אמסלם, מיי פיינגולד, מירב פלדמן, דן שפירא, עידו רוזנברג, משי קליינשטיין ועוד. כולם נפלאים.

תאריך:  25/01/2015   |   עודכן:  25/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
אם חשבתם שגוף האדם הוא "מכונת על" שיש לה תכונות נסתרות או קסומות, אז תספרו עד 10 ותשלימו מידע על כל הקשור במערך חילוף החומרים
עינת בודנשטיין
פעילות גופנית מתונה כמו הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים ועוד, היא דרך לשמור על מערכת חיסונית יציבה וכן חיזוק שרירים    ברפואה הנטורופתית והסינית יש להימנע במהלך החורף ממזונות היוצרים לחות
חיים נוי
ביקורת: שיער - מחזמר מלהיב, סוחף ומבדר - התיאטרון הקאמרי    הועלה באוקטובר 1967 באוף ברודווי, ועל גלי התהילה המשיך לברודווי שנה לאחר מכן
תמיר שובלי
מפגש עם מטופלים ועם העובדים במרכז לבריאות הנפש מציג באור אחר את הטיפול והתוצאות שמגיעות בזכותו
עליס בליטנטל
המחזמר ששינה את פני עולם מחזות הזמר כליל היה "שיער", מאת ג'רום ראגני וג'יימס ראדו למוזיקה של גאלט מקדרמוט, שעלה בברודווי ב-1968. המחאה כנגד מלחמת ויטנאם הפכה לאבן דרך בתולדות המחזמרים. כך גם הפקת התיאטרון הקאמרי של "שיער" ב-2015 מחזירה אותנו לימי הזוהר של מחזות הזמר הרוקיסטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il