X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תקופת הבחינות של סמסטר החורף יצאה לדרך ועימה הגיעו גם הלחצים, החרדות והמתח. בשביל לצלוח את תקופת הבחינות הקרובה, הנה עשרה טיפים שיעזרו לכם לעבור אותה בשלום
▪  ▪  ▪
לא להגיע תשושים למבחן [צילום אילוסטרציה: AP]

1. סגנונות למידה - לבד בשקט או בקבוצות עם חברים לספסל הלימודים, עם חברים קרובים או עם סטודנטים שאנחנו פחות מכירים. לכל אחד יש את מה שעובד בשבילו. תקפידו על כך ותלמדו רק באופן שנוח לכם ולא איך שנוח לאחרים.
2. ארגון וסדר - מארקרים, קלסרים, חוצצים, דפדפות, מדבקות, נצלו כל דבר קטן שיכול לעזור לכם. בין אם אתם מאלו שקוראים על המחשב או מאלו שניתן למצוא ליד המדפסות בספרייה עם כמויות של סיכומים מודפסים או אפילו סיכומים בכתב-יד, ודאו לפחות שבוע לפני שיש לכם את כל החומר מסודר ומאורגן. זה השלב הראשון בדרך להצלחה במבחן.
3. הימנעו מהסחות דעת - קל להגיד, קשה לעשות. ובכל זאת, הרחיקו את הפלאפון, הגדירו הפסקות מראש, ארגנו אוכל ושתייה לידכם כדי למנוע טיולים מיותרים, צאו מהפייסבוק, ותחליטו שמעכשיו מתרכזים.
4. ארגנו לו"ז - קבעו מראש למה אתם לומדים, כמה זמן אתם לומדים ומתי אתם לא לומדים. ודאו שיש לכם גם זמן לחזור על החומר שלמדתם, ואתם לא מעמיסים המון חומר חדש ביום שלפני המבחן עצמו.
5. תזונה - איש לא יגיד לכם לעבור להתקיים מאגוזים, אבל תזכרו לאכול בגבולות ההיגיון. לפעמים הלחץ של תקופת המבחנים גורם לנו להפסיק לאכול לחלוטין ולהגיע למבחן תשושים, ולפעמים אנחנו אוכלים יותר מדי רק כי אנחנו מחפשים תירוצים להפסקות. אוכל זה חשוב, אבל חשוב לשים לב מה נכנס לנו לפה ואיך זה משפיע עלינו. תזכרו, שוקולד באמצע או לפני מבחן זה טעים וממלא אנרגיה, אבל היא יורדת מהר כמו שהיא עולה.
6. עזרי לימוד נוספים - אם אתם עדיין לא מצליחים להתרכז, ישנן דרכים אלטרנטיביות שיכולות לעזור במהלך הלמידה למבחנים. על-פי הרפואה ההודית ההוליסטית למשל, שמנים ריחניים משרים רוגע ויכולים לסייע בשיפור הזיכרון. לכל שמן יש תפקיד אחר: הלבנדר בעיקר מוביל לרוגע ולריכוז, בעוד שמן האורנים עובד גם על ריכוז וגם על זיכרון. עוד המלצה מתוך הרפואה ההודית היא לשמור על הרגליים בחימום ועל הראש מאוורר. לא ללכת עם כובעים ביום של מבחן ולא לחפוף עם מים חמים מדי יום לפני. הכי חשוב בסופו של דבר זה ללמוד, ואם יש דברים שיכולים לעזור בכך, אז למה לא?
7. תפסיקו להשוות - אז חברים שלכם התחילו לחרוש שבוע לפניכם ואומרים שהם קראו כל מאמר. זה לא אומר כלום. לא לגביהם ובטח שלא לגביכם. אתם מכירים את עצמכם הכי טוב ויודעים מה הכי טוב עבורכם.
8. אל תשאירו דברים לרגע האחרון - לא לדעת באיזה כיתה אתם נבחנים, לא למצוא את הארנק, לא לדעת איפה תעודת הסטודנט שלכם ולאבד את כל העטים - זה לא מה שאתם צריכים רגע לפני מבחן. תדאגו שהכל מאורגן לעת הבחינה לילה לפני.
9. לישון - למרות שלפעמים אנחנו חושבים שלמידה לילה לפני המבחן תועיל לנו ותחזק את הידע הקיים, בדרך כלל חוסר השינה פועל לרעתנו ומעלה את רמת החרדה לפני הבחינה. תחליטו מראש על שעה בה אתם מפסיקים את הלמידה, תעשו מקלחת טובה ותיכנסו למיטה.
10. הכי חשוב: פרופורציות - לפעמים לא הולך וזה בסדר. השאלות לא היו ברורות, או שהשקענו את רוב המאמצים שלנו בחומר שבסוף בכלל לא הופיע בבחינה, או שפשוט שכחנו - גם זה קורה. מועד ב' זו לא מילה גסה ומבחן הוא בסך-הכל מבחן.
שיהיה בהצלחה!

פורסם במקור: אוונגרד - מגזין המרכז הבינתחומי הרצליה
הכותבת היא סטודנטית שנה ב', בית ספר סמי עופר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה.
תאריך:  26/01/2015   |   עודכן:  26/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביחי קמחי / Avihay Kimhi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מה אפשר ללמוד תוך כדי שינה? ומה קרה בניסוי למתנדבים שנוהגים לעשן, שנחשפו בעת שישנו לריח סיגריות בשילוב ריח של ביצים מקולקלות או דגים רקובים?
צילה שיר-אל
למי ששכח מהן השפעות הכוכב מרקורי – הרי שתפקיד נסיגתו הוא להאיר על-ידי אירועים שונים בעיות שהיו תמיד, אך בזמן רגיל יש נטייה להתעלם מהן
אתי דור-נחום
הם גדלו יחד, ישנו ראש-רגל, התכסו בשמיכה אחת, וגדלו על ערכי עזרה לזולת, ויתור ונתינה. "כדי להביא הרבה ילדים צריך לאהוב ולוותר", אומרת אם המשפחה. ומה עם פרנסה? "לכל ילד יש את המזל שלו", היא משיבה. אשת חיל, כבר אמרנו?    ראיון
דפנה קאן-נופרבר
היא שייכת למשפחה מכובדת של מזונות על    היא מכילה את כל רכיבי התזונה הדרושים לקיומנו    כמות המינרלים, הוויטמינים, האנטיאוקסידנטים והאנזימים שהיא מכילה, גדולה פי מאות מאשר במזון רגיל    מה זה הפלא הזה ולמי הוא נועד?
אוקסנה סופלין
האירועים האחרונים שפקדו את צרפת גרמו לזעזוע ברחבי העולם, שכעת כולו עוסק בחופש הביטוי ובסיכונים הכרוכים בו. השאלה כיצד רצח 12 עיתונאים עורר הדים חזקים יותר מרצח אלפי קורבנות ע"י ארגון טרור מוסלמי באפריקה, גרמה לעולם שלם לעצור ולחשוב
רשימות נוספות
רמי לוי פה בשביל להישאר  /  מור רפאל שבתאי
רואה החשבון של המחר  /  מערכת אוונגרד
מהו המפתח להצלחה במצב של שבירת שוק?  /  פרופ' רון שחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il