X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטונות מצרים מאשימים את תנועת "האחים המוסלמים" כי היא מנסה לחבל בפיוס בין מצרים וקטר רשת "אלג'זירה" חידשה את ההסתה נגד מצרים שנפסקה לכמה ימים במסגרת הפיוס
▪  ▪  ▪
עדיין כח עצום ומבעבע [צילום: AP]

ב-25 בינואר צוין במצרים יום השנה הרביעי למהפכת "האביב הערבי" שלווה בהתנגשויות דמים בין כוחות הביטחון המצרים למפגינים, דבר שגרר גינויים מארצות הברית, בריטניה וארגונים לזכויות האדם.
משרד הפנים המצרי מסר כי בהתנגשויות נהרגו 20 בני אדם, מתוכם שני שוטרים, רובם נהרגו בצפון קהיר והשאר באזור דמיאט בדלתא של הנילוס.
מצרים מאשימה את תנועת "האחים המוסלמים" שהוצאה מחוץ לחוק, כי היא זו העומדת מאחורי ארגון המהומות כדי לזעזע את היציבות במדינה.
שר הפנים המצרי, מחמד אברהים, הודיע כי המשטרה עצרה 516 פעילים של "האחים המוסלמים" בעקבות ההתפרעויות שבמהלכן היה שימוש בירי, מטעני חבלה ותקיפת מתקני ציבור.
פעילות תנועת "האחים המוסלמים" מקטר
בחודש שעבר נמסר על פיוס בין מצרים לקטר ביזמתה ותיווכה של סעודיה.
במסגרת הפיוס הפסיקה קטר את שידורי הערוץ המיוחד של "אלג'זירה" למצרים שנקרא "מצר-ישיר (מבאשר-בערבית)" ושעסק בהסתה נגד משטר א-סיסי ובסיקור פעילות תנועת "האחים המוסלמים".
בדוחא שבקטר שוהים כמה עשרות מנהיגי תנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים לאחר עליית הגנרל עבד אלפתאח א-סיסי לשלטון ובראשם השיח' יוסף קרדאווי.
מצרים דרשה מקטר את הסגרתם וטענה כי הם מעורבים בארגון פעולות טרור במדינה.
כמו-כן היא דרשה את החרמת הכספים שלהם המוחזקים בבנקים בקטר ומשמשים לטענתה למימון פעולות טרור, עד כה קטר לא נענתה לדרישה.
גורמים בכירים במצרים מאשימים את תנועת "האחים המוסלמים" כי היא פועלת ליצור מתיחות בינה ובין קטר תוך שהיא משתמשת בקטר כבסיס הסתה נגד מצרים.
לדברי הגורמים האלה לקראת אירועי ה-25 בינואר פתח השיח' יוסף קרדאווי השוהה בדוחא והמשמש בתפקיד ראש "האגודה העולמית לחכמי הדת המוסלמים", בהסתה נגד השלטון המצרי.
קרדאווי העלה לאתר "יו טיוב" שני סרטוני הסתה שבהם קרא לאזרחי מצרים לצאת לרחובות ולהפר את הסדר כהתרסה נגד שלטונו של א-סיסי, הצבא והמשטרה.
כמו-כן הוא קרא להם להישמע לנשיא המודח מחמד מורסי ולעזור לו לשוב לכס השלטון.
לטענת הגורמים המצרים, פעילות ההסתה של השיח' קרדאווי נתמכה גם על-ידי העיתונות האירנית שלקראת אירועי ה-25 בינואר טענה כי עליית המשטר הנוכחי במצרים הינה "הפיכה" וכי ממשלת מצרים מבצעת "טבח במפגינים שיצאו לרחובות". היא גם ניפחה את מספרי הנפגעים בקרב המפגינים.
רשת אלג'זירה ממשיכה במתקפה על מצרים
גורמים מצרים טוענים כי למרות שרשת "אלג'זירה" המשדרת מדוחא, ביטלה את שידורי הערוץ המיוחד "מצר ישיר" שהסית נגד שלטון א-סיסי ותמך בתנועת "האחים המוסלמים", בפועל לא השתנה השיח התקשורתי והמתקפות על מצרים בשידורי הרשת נמשכות.
לטענתם, הערוץ הפועל כעת הנקרא " אל-ג'זירה עאמה (הכללי-בערבית) נוקט באותו הסגנון של הערוץ שבוטל, הוא מכפיש את מצרים ומסקר בהרחבה את פעילות תנועת "האחים המוסלמים".
פעילות "האחים המוסלמים" מארה"ב ואירופה נגד מצרים
העיתון המצרי "אליום אלסאבע" מסר ב21 בינואר כי תנועת "האחים המוסלמים" ארגנה פעילות בארה"ב ומספר מדינות באירופה נגד השלטון המצרי הנוכחי באמצעות גוף הנקרא "האיחוד העולמי של המצריים בחוץ לארץ " בהנהגת "האחים המוסלמים" בלונדון.
לטענת העיתון, הגוף הזה ארגן פעילות הסתה בעצרות וכנסים שהתקיימו לקראת ה-25 בינואר בניו ג'רזי שבארה"ב ובדיסלדורף שבגרמניה.
מצרים מודאגת מפעילות תנועת "האחים המוסלמים " שהוכיחה בימים האחרונים כי ביכולתה לשלהב את היצרים ברחוב המצרי, לנקוט באלימות ולערער את היציבות במצרים.
במקביל היא פועלת באין מפריע מדוחא כדי להסית נגד השלטון המצרי מבלי ששלטונות קטר פועלים להפסיק את התופעה.
נראה כי מצרים ממתינה להתייצבות המצב בסעודיה לאחר מותו של המלך עבדאללה בן עבד אלעזיז ואז תפנה לסעודיה כדי שתפעיל את השפעתה על קטר כדי לנטרל את גורמי המשבר.
סעודיה מייחסת חשיבות רבה לפיוס בין קטר למצרים והשקיעה בחודשים האחרונים מאמץ דיפלומטי ניכר כדי להביא לפיוס בין שתי המדינות.

תאריך:  30/01/2015   |   עודכן:  01/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מרק הלר
מאחר שהוויכוח לגבי הקשר ה"אמיתי" בין טרור לאיסלאם אינו תכליתי, מומלץ למנהיגים מערביים, לפחות למען היושרה האינטלקטואלית שלהם עצמם, להתרחק משדה המוקשים התיאולוגי/אידיאולוגי הזה. כל מאמץ להבין את המתאם שאולי קיים בין טרור לאיסלאם יישא יותר תועלת אם יתמקד פחות במה שהכתובים והמקורות אומרים, ויותר במה שמוסלמים חושבים ועושים
איציק וולף
המלון שבבירת לוב מהווה בסיס של מספר חברות מערביות    חמישה אזרחים זרים נרצחו    במקביל פוצצו החמושים מכונית תופת סמוך למלון    חשבון טוויטר המזוהה עם ארגון המדינה האיסלאמית קיבל אחריות בשם הארגון
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה השיח' נסראללה נמנע עד כה מלהגיב על תקיפת שיירת הארגון וחיסולו של ג'האד מורנייה    חיזבאללה במבוכה מהחיסול המפתיע ותגובתו תעוצב בהתאם לשורה של אינטרסים אזוריים כדי לשמור על מעמדו
עופר וולפסון
לפחות 42 בני אדם, בהם שישה ילדים, נהרגו בהשלכת חביות נפץ על כפר שבשליטת מורדים ליד דמשק    עשרה הרוגים נוספים בעיר חולה ובעיר דרעא
מרדכי קידר
הפעילות המוגברת של ארגון אל-קאעידה נועדה להשיב לעצמו את ההילה והמוניטין כארגון המוביל את הג'יהאד נגד המערב, אחרי שבשנה האחרונה הצליחה "מדינת האיסלאם" לרכז את מירב תשומת הלב העולמית, הן בקרב תומכי הג'יהאד והן בקרב מתנגדיו וקורבנותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il