X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
האמריקנים יירטו את הטייס הירדני, הישראלים והאירנים עושים יד אחת כדי לשלוט על העולם הערבי. אלו הן רק חלק מהזיות המזרח התיכון שהמשאב הבטוח ביותר שלו הוא השמש
▪  ▪  ▪
הגרעין האירני [צילום: AP]

תורת הקונספירציה חיה ונושמת
הפלת מטוסו של הטייס הירדני אלכסאסבה היא מזימה אמריקנית, כותב העיתונאי עבד אלמג'יד עבידאת בעיתון "אלקודס אלערבי" (7.2.2015). עבידאת שולל את הגירסה שדאעש הפיל את המטוס, בנימוק שאין לו טילי נ"מ. מכאן, מסקנתו היא כי מי שיירט את המטוס הירדני הוא מטוס אמריקני שליווה את מטוסי התקיפה הירדניים, וכי הירי בוצע מגובה רב.
עבידאת מסביר כי מטרת היירוט היא לאלץ את צבא ירדן להשתתף בקרבות קרקע נגד דאעש, היות שארצות-הברית אינה מעוניינת לערב כוחות קרקע במערכה, כשהיא יוצאת מתוך הנחה שהמוני העם הירדני יתקוממו נגד דאעש וידרשו מן המלך לנקום. בעל המאמר ממשיך וכותב כי קונספירציה זו תואמת את רצונו של המשטר בירדן להסיח את דעת ההמונים מן האבטלה והעוני השוררים במדינה.
האם יש שוני כלשהו בין גירסה זאת לגירסת ה-11 בספטמבר 2001, שפיגוע מגדלי התאומים הוא קונספירציה של המוסד הישראלי והממשל האמריקני?
עולם של מזימות נרקמות
נראה כי אין גבול להזיות הדמיון החולני. באיחוד מדינות-המפרץ יצא לאור ספר בשם "עולם בלי ישראל" מאת הסופר מוחמד אלבאהלי, ובו בין היתר ניתן למצוא את הקביעה הבאה:
אירן וישראל רוקמות מזימה זדונית נגד העולם הערבי והעולם המוסלמי, וקיימת ברית חשאית בין אירן, ישראל וארה"ב להוציא לפועל את המזימה.
ומה הראיות לקיומה של המזימה האמורה?
בישראל חיים 200 אלף יהודים ממוצא אירני, וביניהם יש הממלאים תפקידי הנהגה ופיקוד רמים. כך למשל הנשיא משה קצב, מי שהיה שר ביטחון שאול מופז והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הם ממוצא אירני.
באירן חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר במזרח התיכון חוץ מישראל ויש לה ייצוג בפרלמנט האירני. לקהילה יש 40 בתי כנסת, בתי ספר יהודיים ואף ספרייה הכוללת 20 אלף ספרים.
כמו-כן מתקיימים קשרים חשאיים וגלויים בין ישראל לאירן. המשטרים באירן ובישראל מתואמים בקשר לגירסה השקרית שכאילו יש ביניהם מחלוקת, כדי לכסות על המזימה הנרקמת. עם זאת, מתואם בין שני הצדדים כי אירן תפגין עמדה תומכת בבעיה הפלשתינית אפילו יותר ממדינות ערב, כשלמעשה אין שום הוכחה לקיומה של תמיכה זו.
לסיכום, טוען כותב המאמר, כי מגמתן של ישראל, אירן וארה"ב היא להטיל מצור על העולם הערבי, שישרת את האינטרסים של שלוש המדינות.
אחמדינג'אד מכה שנית
לקראת הבחירות הכלליות שייערכו בארצו בעוד כשנה, מחדש נשיא אירן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד את פעילותו הפוליטית, לאחר פסק זמן של שנה וחצי מתום כהונתו.
גם השמרנים וגם הרפורמיסטים באירן מותחים ביקורת קשה על אחמדינג'אד ומאשימים אותו בבזבוז הכנסות-הנפט שהן המרכיב העיקרי בהכנסותיה של מדינה זו. לפני כשבועיים, הוא התנער מאחד ממקורביו, חבר הפרלמנט מוחמד ריבא רחימי, שנגזרו עליו בגין עבירות שחיתות 5 שנות מאסר וקנס של 300 אלף דולר. כמו-כן הוא חויב להחזיר חובות בסכום של 600 אלף דולר.
למרות הביקורת הקטלנית שנמתחה נגדו, זוכה אחמדינג'אד לתמיכתו הבלתי מסויגת של המנהיג העליון עלי חמינאי. ב-2009 כשזכה בנשיאות כהונה נוספת לאחר זיוף תוצאות-הבחירות, אמר אחמדינג'אד: "המנהיג העליון חמינאי מאשר את תוצאות הבחירות, ומי שמתנגד להן, כאילו מתנגד לאלוהים".
ואילו תומכיו של אחמדינג'אד מונים בימים אלה את הישגיו כראש עיריית טהרן:
- קבע כללים דתיים שמרניים ונוקשים לפעילותם של מרכזי התרבות;
- בנה בצפון טהרן ארמון גדול למהדי, בעלות של 35 מיליון דולר, שלפי אמונת השיעים עוד ישוב ויציל את העולם מתוהו ובוהו.
- קבע מעליות נפרדות לגברים ולנשים בבניינים ציבוריים;
- שיפר במקצת את סדרי התנועה ברחובות טהרן;
- הורה לחלק יומיום מרק חם לעניים.
לייצא את השמש
הנפט אינו מעיין בלתי נדלה. יבוא יום והוא יאזל. מחקרי הנפט מראים כי תוך 20 שנה יתייבשו בארות הנפט באירן, וכי אם לא יתגלו מקורות חדשים, תהיה אירן ללא נפט ותיאלץ לייבא אותו או לנסות להשתלט על מקורות הנפט של המדינות השכנות. מומחים סעודיים מעריכים כי הנפט הסעודי יאזל בערך בשנת 2035.
המצב בעירק טוב יותר, כשההערכה היא שיש לה רזרבות ל-150 שנה. עירק מוגדרת כאי היושב על ים של נפט.
אותן מדינות שהנפט שלהן עומד להיגמר תולות תקוות באנרגיית השמש. מדינות ערב משופעות בשמש וחום לוהט, והן זקוקות לטכנולוגיה מתקדמת שתהפוך את חום השמש לאנרגיה שימושית שניתן יהיה לייצא אותה למדינות הקרות במקום הנפט והגז. מדובר באנרגיה נקייה וידידותית לסביבה.
הסופר הכווייתי פואד אלהאשים כותב ב"אלערב" (20.1.2015) כי אנרגיית השמש תשחרר את מדינות הצפון מן הסחטנות האירנית ומאיומי הערבים שמאיימים להשתמש בנפט כנשק. לדבריו, "אין בעולם מדבריות שבהם זורחת השמש כ-10 חודשים בשנה כמו המדבריות של לוב, מצרים, סעודיה ומדינות המפרץ".

פורסם במקור במגזין מראה
הכותב הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  15/02/2015   |   עודכן:  15/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קונספירציות תוצרת המזרח התיכון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עולם ללא אסלאם
אהרון שחר  |  15/02/15 11:36
2
פרשן עם מוח צר, בושה !
מסעודה משדרות  |  15/02/15 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
המנהיג העליון של אירן שיגר לנשיא ארצות הברית תגובה "מכובדת אך לא מחייבת" להצעתו לשיתוף פעולה בין המדינות במאבק נגד דאעש    גורמים אמריקניים: חמינאי פרט עוולות שלדבריו גרמה ארה"ב לאירן ב-60 השנים האחרונות
יעקב עמר
ברור לי כי ממשלת ישראל הבאה תהיה זו שתכריע האם לעצור את הגרעין האירני או להשלים עם יכולת אטומית למי שמצהיר ללא בושה כי בכוונתו להשלים את מה שלא הספיקו הגרמנים. ומכאן עולה חשיבותן של הבחירות הקרובות
שמואל אבן
הירידה התלולה במחירי הנפט בעולם מהווה מכה נוספת לכלכלת אירן הנתונה תחת סנקציות כלכליות. אירן מאשימה את ערב הסעודית במלחמת נפט ומאיימת בתגובה כלפיה. האיומים מלמדים על הסכנה הטמונה בתהליך גירעון אירן ליציבות המפרץ הפרסי בפרט ולמשק האנרגיה העולמי בכלל. ברם, הלחץ הכלכלי על אירן עשוי להיות הזדמנות למערב לשפר את תנאי ההסכם בסוגיית הגרעין
עמי דור-און
בשעה שהעולם המערבי עוסק בשאלת הרחבת הסנקציות ובנושא המלחמות במזרח התיכון כמו גם בתופעת דאעש והתוכניות הרצחנית שלו לאיסלאמיזציה של העולם, ממשיכה אירן, בהתמדה ובנחישות, במסע הממוקד שלה להשיג נשק גרעיני
עידן יוסף
עקץ את נתניהו: "על אף חיבתי לאנגלה מרקל, לא הייתי מזמין אותה לבית הלבן שבועיים לפני הבחירות, והיא כנראה גם לא הייתה מבקשת כזו"
רשימות נוספות
זריף: כישלון המו"מ הגרעיני - סוף למשטר המתון  /  עופר וולפסון
אירן: שיגרנו לווין נוסף לחלל  /  איציק וולף
נאום נתניהו המתוכנן בלם את העיצומים  /  איציק וולף
סע ביבי, סע  /  דרור אידר
אובמה, התעורר!  /  יורם אטינגר
הנאום - הקונגרס - ואובמה  /  אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il