ועשית הישר והטוב
|
שלוש מילים בפרשת השבוע שימשו במשך מאות שנים - מימי התלמוד ועד זמננו - כמקור לקריאה, ולעיתים אף לחובה, לנהוג לפנים משורת הדין * גם במשפט הישראלי יש מקום מכובד להתנהלות כזאת
|
|
|
שיטת משפט, לא סקילה
|
ההלכה היהודית כוללת עקרונות יסוד שניתן וצריך ליישם גם בפסיקה הישראלית המודרנית. זה נכון במימוש משכון, בגילוי מסמכים ובענישת עבריינים
|
|
|
אפשר וראוי להגיד "סליחה"
|
התנצלות בדיני לשון הרע ובתחומי משפט נוספים: האם ניתן ליישם את המשפט העברי במשפט הישראלי? * כאשר עורך דין פוגע בחברו או במוסד שיפוטי, ראוי שענישתו תהיה תלויה בשאלה האם התנצל אם לאו
|
|
|
לבקש סליחה
|
הרעיון היהודי המרכזי של בקשת מחילה מן הנפגע, עשוי למצוא את מקומו גם למשפט המדינה - לא רק במישור האזרחי, אלא גם ואף בעיקר במישור הפלילי
|
|
|
ראיות נסיבתיות לרצח
|
ברבות הימים ועם שינוי העתים, לא יכול היה המשפט העברי לעמוד בדרישה שכל פסק דין יבוסס רק על עדי ראייה. מתוך כך, התאפשר להרשיע אפילו ברצח על סמך ראיות נסיבתיות
|
|
|
מדינת מצרים נ' אשת פוטיפר
|
כיצד היה נראה הסיפור המקראי הידוע נוכח החוק למניעת הטרדה מינית בישראל? מה משמעות הבגד שנשאר בידיה של אשת פוטיפר כראיה נסיבתית? והאם היה ניתן לזהות את בידוי הראיות שביצעה גם ללא מעבדות מז"פ? * יוסף ואשת פוטיפר כתיק פלילי
|
|
|