|
|
|
זה כל כך ברור וזה יהיה
|
הארץ חיה שורה ארוכה של בעיות לא פתורות ושל מחלוקות לא סגורות ושל השקפות שהפכו לדוקטרינות פוליטיות ושל אמונות דווקניות המשיקות בזו אחר זו בעניינים של פיקוח נפש שאי-אפשר לוותר עליהם אלא אם כן מוותרים על האמונות בכלל
|
|
|
על-פי תפילותיה
|
ליום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל התש"ף * היו פעם ימים * היו זמנים * היו שירים * היו סערות חיים שנדמו כאגדות גבורה, כחירוף נפש של אבות שהקריבו בנים, של אמונה תמימה "כי הארץ תשקוט", כי מלחמות הן משחקי אלים של ניצחונות מדממים לתפארת
|
|
|
טיוטה
|
ליום הזיכרון לשואה ולגבורה
|
|
|
בזרוע נטויה וביד רמה
|
עיון לקראת חג הפסח * בשני הפסוקים העוסקים ביציאת מצרים יש לביטוי "ביד רמה" מטען חיובי
|
|
|
תזכורת
|
צריכים הכל להיזהר * בכל גיל רעדה, בכל גיל זהירות, בכל גיל שמירה מוקפדת, בכל גיל אמונה ביכולת של הפלא הזה ששמו החיים להדוף את התרעלה
|
|
|
בימי הנגיף האלה, זוטות
|
מה שמדכא יותר מכל הוא שבשיחות האלה מתגלה כי האמון במשבר * האמון במה שהיה, במשבר * האמון במה שיהיה, במשבר * האמון במה שמתרחש, במשבר
|
|
|
אדלשטיין
|
אני רואה בהתפטרותו צעד האומר לחבריו ורעיו כי המצב אליו נקלע הוא אישי, מצפוני, לא היענות ללחצים סקטוריאליים ולא התגודדות לתוך מחנה, אפילו מחנה קרוב
|
|
|
וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד
|
פשטם של הדברים הוא ששמירת החוקים והמשפטים בארץ, היא שמירת הנפש * אין הפשט דוחה את הדרש ואין הדרש מבטל את הפשט
|
|
|
זה כוחי
|
אל תהלך עלי אימים בימי האימה האלה,
|
|
|
דאגה ברוכה
|
תודה לאגודת הסופרים * יש בכך לא רק ביטוי לאחווה בכלל ולאחוות רעים בפרט, אלא גם מעשה שיש בו אבחנה ברוכה בין שיח היודע להביע דאגה לבין שיח מעודד חרדה ופחד
|
|
|
עירוי חירום
|
עכשיו במצור, אנחנו חשים פתע, כי אנו מתקשים לנשום דמוקרטיה. כל העניין הזה של אישון לילה יוצר תחושה של מחנק. אנחנו יודעים שנגיף משתולל בעולם ואינו פוסח לא על מעצמה ולא על מדינה ולא על משטרים ולא על בני האדם באשר הם בני אדם ואנחנו נכנסים למצור אבל רוצים לחיות מאחורי חומות המגן עם הדמוקרטיה
|
|
|
מנפש אל נפש
|
לא קל בימים האלה לא להיות נער או נערה שרוצים לרוץ והחדווה שלהם מרוסנת ואסורה, ולא קל להיות מוזהרים מחבק נכדים, מוזהרים מהוות סכנה מודרים מבא בקהל שמא יילקה או שמא ילקה
|
|
|
דלדול הרזרבות הדמוקרטיות
|
הקול הוא קול של עת משבר, של עת לעשות לאיחוי קרעים, של עת פיוס, של עת חירום, של עת מלחמה באויב המשותף, הקורונה שאינה מבחינה בין מפלגות או סקטורים או אמונות או דעות
|
|
|
סוס פרא דוהר
|
האהבות הנושנות, השנאות המקובעות, היריבויות המורגלות, הפסילות ההדדיות, התורות הדווקניות, האמונות הטפלות, היהירות, זחיחות הדעת, תחושות ההשפלה והדיכוי, הכל כקדם
|
|
|
במצור
|
אבל, גם במצור, גם במציאות של גזירות קשות מנשוא בחברה פתוחה, טכנולוגית, חופשית, יצירתית ויצרנית, צריכים לשמור על הרוח הדמוקרטית, לבל נצא, והרי נצא, מן המצור ונמצא כי איבדנו אגב שמירה על חיינו ערכים שבלעדיהם נתקשה להתאושש ולחיות אחרי המגפה
|
|
|
|
מה הוא לאום בממשלת חירום לאומית
|
עיון קצר במקורות * כיוון שממשלת חירום ממונה על הכל, כולל הביטחון, כולל הזהות, אי-אפשר לצרף גם נציגי האוכלוסייה הערבית הישראלית מפני שנציגים אלה רואים עצמם גם כנציגם של בני הלאום הפלשתיני, שאינו מכיר בלגיטימיות של עצם הקיום של מדינת ישראל
|
|
|
|
נגיף אחד בעולם אחד
|
העולם כולו אחד, בהרבה מובנים * התחבורה השופעת קושרת ארץ לארץ, משנעת אוכלוסיות באוויר, בים וביבשה בשיעור שלא היה כמוהו מאז ימי האדם ומערבלת את האנושות לבליל אחד
|
|
|
חוט הפלדה עליו נתלתה זהותה היהודית הנסתרת של אסתר
|
בארבע השנים הארוכות בהן חייתה אסתר בהצלחה מרשימה את חיי ההרמון, על סריסיו נאמני המלך ועל הנשים שקינאו כל אחת בהן בירך חברתה ובוודאי היו ממהרות להיבנות אפילו מן המופרך בפגמי זולתן, ועל אחת כמה וכמה מפגם מוסתר בייחוס חברתי ולאומי, היא הצלחה הקרובה לנס
|
|
|
כל רוב וכל מיעוט הוא ממאה ועשרים
|
כל הסיעות נבחרו כחוק, אושרו על-ידי ועדת הבחירות של הפרלמנט הישראלי הדמוקרטי, במקרה של ערעור אושרו על-ידי בית המשפט העליון, אין אף לא סיעה שאינה לגיטימית
|
|
|
על אתיקה עיתונאית
|
פנייה פתוחה למועצת העיתונות * האם כללי האתיקה של העיתונות בישראל יכולים לחשות, להתיר בשתיקתם את הפצת הפקרת שמו הטוב של אדם, באורח הפומבי ביותר על-ידי כל כך הרבה כלי תקשורת?
|
|
|