X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
שרון מגנזי
עמוד 1 מתוך 3
כוח רצון מיכאל
העוגן של מיכאל רצון (70) בים פועלו והישגיו הוא משפחתו. האיש שעשה דרך ארוכה משכונת שערייה בפ"ת ובנה את אב-גד בנייה כשלצידו שני בניו, ראם מנכ"ל ועודד מהנדס החברה, הוא אחד היזמים המובילים של פרויקט עיר כנרת שאוטוטו יוצא לדרך. "הפרויקט הזה משנה את משוואת עולם התיירות. אגן הכנרת הוא משאב טבע לאומי ממדרגה ראשונה, ונקרתה בדרכינו הזדמנות להפוך אותו למרכז התיירות של מדינת ישראל"
20/03/2023  |  שרון מגנזי
נקודת מבט דעתנית בהתחדשות העירונית
בקומה ה-40 במגדלי עזריאלי ת"א במשרד רחב ידיים מול נוף פנורמי אינסופי, פורס את משנתו העסקית והחברתית, עו"ד יעקב אטרקצ'י (56) נשוי ואב לשלושה, בעלים ומנכ"ל חברת אאורה הנחשבת לאחת מיזמיות הפינוי בינוי הגדולות בארץ. "פינוי בינוי זאת הציונות המודרנית של 'אנו בנו ארצה לבנות ולהיבנות'. בסוף הכל צריך להתחבר יחד וזה תהליך ארוך שלא כולם בנויים אליו. בעיניי זאת שותפות גורל, אחרת זה לא יכול לקרות"
09/01/2023  |  שרון מגנזי
מה בין חשיפה לאור ובין תרופות נוגדות דיכאון
אין זה דבר חדש שאור משפיע על המצב הנפשי. מחקרים בחיות מודל חשפו, כי מעבר של מידע על עוצמת האור דרך רשת עצבית בקליפת המוח, משפיע בצורה דרמטית על מצבם הנפשי. בהתבסס על המחקרים הללו, החליט ד"ר שי סבח מהפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, לבדוק, האם אותה רשת עצבית, שקשורה להשפעה של אור על דיכאון, נמצאת גם בבני אדם. תוצאות המחקר המפתיעות התפרסמו לאחרונה בכתב העת המדעי PNAS
05/09/2022  |  שרון מגנזי
חוקר בסקאלה גבוהה
פרופסור אוריאל לוי (52) מהמחלקה לפיסיקה יישומית באוניברסיטה העברית, הוא חוקר ספורטיבי ותחרותי, שלא עוצר באינפרא אדום. שני היבטים לתרומת התגלית החדשה במחקר מטא עדשות בהובלתו, האחד הוא הבנת המגבלות, מה אפשר ואי אפשר לעשות עם עדשות שטוחות. ההיבט השני הוא ההדגמה בשטח של תמונה שצולמה בעזרת מטא עדשה שיוצרה במעבדתו
11/07/2022  |  שרון מגנזי
הפריזמה של האפילפסיה
שיטה חדשה שתוכל למנוע התפרצות התקפים אפילפטיים, ובעתיד את התפתחות מחלת האפילפסיה, נרקחה במעבדת המחקר של הד"ר תאופיק שיח' אחמד. באמצעות תרפיה גנית חדשה, נבדקת כיום אפשרות למפות את התאים שמשתתפים בפעילות האפילפטית ולבצע בהם התערבות טיפולית. לאחרונה זכה תאופיק בפרס הצטיינות במחקר פורץ דרך לשנת 2022. "אם נצליח במחקר, לשפוך מעט אור על ההבנה של המורכבות של מחלת האפילפסיה ולהשפיע גם על המשמעויות החברתיות והנלוות האחרות, זאת המשמעות האמיתית
27/06/2022  |  שרון מגנזי
האצן הטכנולוגי
ד"ר אביב יחזקאל (28), הוא יזם במרוץ הנחשב למטאור בשמי הסייבר הישראלי, ונבחר לאחרונה לרשימת 30under30 של פורבס. מוחו הקודח קורם ללא הפסק את העור והגידים של הפיתוח הטכנולוגי הבא. יחזקאל מייסד שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הזנק הסייבר ההגנתי Cynamics, שפיתחה גישה טכנולוגית AI חדשנית, המאפשרת לראשונה לכסות את הרשת המלאה. המשמעות: הגנה על 100% מרשת התקשורת וחיזוי התקפות, באמצעות דגימות של פחות מ-1% מתעבורת הרשת
12/04/2022  |  שרון מגנזי
האם הקנביס הוא האנטיביוטיקה של המאה ה-21
המיקרוביולוגיה המודרנית, מסביר הפרופסור דורון שטיינברג, חוקר ומרצה בפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית ומנהל המעבדה לחקר הביופילם, לא מכוונת להריגת החיידקים, אלא דווקא לפגוע במרקם הביופילם. במעבדתו המחקר הבסיסי נפגש עם היישום הקליני, במגוון פיתוחים ופטנטים למלחמה בביופילם הגורם למחלות זיהומיות, כגון מחלה פטרייתית וגינלית וסיסטיק פיברוזיס, עליהם הוא עובד בימים אלו. "המטרה שלי היא לחשוב על שימושים יישומיים נוספים של הקנבינואידים והם אינסופיים"
16/07/2021  |  שרון מגנזי
בין מדיטציה בזום לקשיבות בוואטסאפ
"הכל אצלי קשור לטכנולוגיה ואנשים", מכריזה הד"ר דפנה ישועה-כ"ץ חוקרת ומרצה באוניברסיטת בן-גוריון. במסגרת מחקר התערבות קבוצתית, בדקה כיצד תמיכה דיגיטלית יכולה לסייע לזקנים בעתות חרום, ועם צוות החוקרים, יצרה מודל חדשני של תמיכה מרחוק דרך קבוצות ווטסאפ וזום. היא מספרת על פרדוקס התמיכה הדיגיטלית בפוסט טראומה של יוצאי צבא הלומי קרב ומבהירה: "הגיעה העת שגופים טיפוליים ללא מטרת רווח יכנסו למשחק הזה של קבוצות תמיכה"
27/05/2021  |  שרון מגנזי
מנגנונים מולקולריים בפרזיט המלריה
הד"ר ענת פלורנטין, חוקרת פרזיטולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית, נלהבת מהרעיון שהיא מגדירה 'דמוקרטיזציה של המדע', להנגיש את המדע ולהביא את הסיפור המדעי שלה מההבט האישי. מחקרה מתמקד בהבנת המנגנונים המולקולריים של פרזיט המלריה, כמו גם ביישום הכלים הגנטיים והמולקולריים בשאלות אחרות שקשורות לפרזיט. לאחרונה, מובילה פלורנטין בקשה למענק מחקר, שהוא בסיס לפעולה נרחבת, ראשונה מסוגה, עם שותפי מחקר מסודן
22/03/2021  |  שרון מגנזי
חוקרת מקוונת
האם הלמידה שלנו יעילה יותר בתמיכה של רובוט? האם מורים יכולים ללמוד מרובוטים כיצד ללמד? במחקרה על תמיכה רגשית באמצעות רובוטים בניהול למידה בסביבה מקוונת, בדקה הד"ר רינת רוזנברג-קימה מהטכניון, האם רובוט יכול לעזור לסטודנט להישאר בקורס המקוון ולא לנשור ממנו, באמצעות פיתוח קשר אישי עם הרובוט. "המרכיב הרגשי הוא, בעיני, משתנה בעל השפעה מכרעת על ההנאה מהלמידה ועל הלמידה עצמה"
23/02/2021  |  שרון מגנזי
מלכת האמפתיה
"האינטראקציות החברתיות הן חלק מכל דבר ביום יום שלנו", אומרת הד"ר ענת פרי, חוקרת נירו-קוגניציה חברתית מהאוניברסיטה העברית. במחקרה על דיוק אמפתי, ניסתה למדוד את הדיוק של אנשים בתפיסת רגשותיהם של אחרים. במחקריה יש חשיבות להבט הקליני * "יש לכך השפעות ברמות שונות בעולם הרפואה, למשל, ברמת האבחון, אם נפתח כלים מספיק טובים כדי לראות מה זה אומר להבין את האחר"
13/01/2021  |  שרון מגנזי
מעיין של מדע
קשה לדמיין שבדיקה לא חודרנית כמו בדיקת רוק יכולה ללמד אותנו על הימצאותו של גידול בגוף. במעבדת המחקר של הד"ר מעיין סלטון, חוקרת גנטיקה מהאוניברסיטה העברית, נמצא שיעור גבוה של רנ"א ברוק בקרב נשים חולות לעומת נשים בריאות, אשר יכול לחזות סרטן שד. "מעניין אותנו לדעת האם נוכל לנבא סרטן שד אצל אישה שהתהליך הסרטני רק החל אצלה, ובטכנולוגיות עכשוויות לא היינו מצליחות לזהותו. כמובן שיש לכך השלכות גם על השיפור ביעילות בטיפול בסרטן השד"
07/12/2020  |  שרון מגנזי
חוקרת בתצפית
הד"ר שלוה וייל, חוקרת בכירה בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית, מובילה במחקר רצח נשים בארץ ובעולם, מקדישה את השנה הקרובה להקמת התצפית הישראלית הראשונה על רצח נשים, IOF - Israel Observatory on Femicide. מטרת המיזם היא לנטר באופן שיטתי את התופעה. "אני קוראת לארגוני הנשים בארץ, להיות שותפים למיזם הזה, ומבקשת את תמיכתם בי להיות הקול הרשמי בנושא הזה. משם נוכל לספק לכנסת ואף לאו"ם נתונים אמינים עם מעקב על המקרים"
22/11/2020  |  שרון מגנזי
רואה לכם בעיניים
"הושיטי שתי ידיים קדימה", מבקשת הד"ר שרון גילאי דותן מבית הספר לאופטומטריה ומדעי הראייה בפקולטה למדעי החיים בבר-אילן, "זה בערך טווח התחום שנחקר עד כה במערכת הראייה". תגליתה פורצת הדרך במחקרי הדמיה מוחית המתמחים בעיבוד פרצופים הובילה לתגלית חדשה על הבדל בין שתי תבניות של תנועות עיניים. "המחקר הוא בסיסי וצריך לראות לאיזה כיוונים קליניים ניתן להוביל אותו, כמו גם להאיר מודעות לחשיבות, למשל, של הערכת הראייה הפריפריאלית ובדיקתה"
23/10/2020  |  שרון מגנזי
במשקפיים אפיגנטיות
הפרופסור יהודית ברגמן, אפיגנטיקאית, מהמחלקה לביולוגיה התפתחותית בחקר הסרטן בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, היא מהראשונים שפיצחו את המנגנון העומד בבסיס השפעת המיקרוביוטה על תאי אפיתל המעי. עם צוות המחקר הראתה לראשונה שהמיקרוביוטה מפעילה תוכנה אפיגנטית חדשה בתאי המעי, הכוללת שינויים במתילציה של הדנ"א, אשר יש לה חשיבות בהכנת הגוף לאתגרים עתידיים במהלך החיים. "המנגנון שאנו מציעים מתאים למנעד רחב של גנים שמעורבים במחלה"
04/10/2020  |  שרון מגנזי
בחירה היא שם המשחק
בשנים האחרונות חלה במדינות המערב עלייה משמעותית בשיעור האנשים הסובלים מהשמנת יתר וממחלות מעיים. מכאן הרקע ל"משחקי המזון", מיזם אירופי חדשני שמובילה הפרופסור מירי ברק מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. המיזם מתבצע בתמיכת EIT-Food, המכון האירופי לחדשנות וטכנולוגיה בתחום המזון. סדר-היום של ברק אינו מסחרי והיא מכריזה: "לא הייתי רוצה שרק מי שיש לו כסף יוכל לרכוש את היישומים שלי ולהשתמש בהם, זה נוגד את תפישת העולם שלי"
22/09/2020  |  שרון מגנזי
חמישים גוונים של אפור
"ככל שאנו מזדקנים, הגיל הכרונולוגי שלנו מספר לנו פחות על היכולת שלנו", טוען הפרופסור עמית שרירא, פסיכולוג קליני מהחוג המשולב למדעי החברה באוניברסיטת בר-אילן. אוכלוסיית הזקנים היא הטרוגנית ומגוונת, וחשוב להבין את זה גם ברמה של מקבלי ההחלטות, ברמה של מדיניות - הוא מסביר. "קבוצת גיל הזקנה היא הקבוצה ההטרוגנית ביותר מכל קבוצת גיל אחרת, בעיקר מבחינת היכולת והתפקוד בכל תחום. יש הרבה גוונים של זקנה"
28/08/2020  |  שרון מגנזי
רצה למרחקים ארוכים
"יש כל מיני אסטרטגיות לניהול אנרגיות בממשק בין הבית ובין העבודה. אני אימצתי את האסטרטגיה של 'לעבוד קשה', שאני מכירה עוד מהילדות", אומרת הפרופסור ליאת קוליק מבית הספר לעבודה סוציאלית בבר-אילן. "באקדמיה זה כמו צנטריפוגה, אם אתה לא מסתובב במהירות, לא משנה באיזה גיל אתה, אתה פשוט נפלט מהמערכת". מחקרה ההשוואתי המסקרן, על ההבדלים בהתנדבות בצוק איתן מול 'עידן הקורונה', מעורר עניין ובעל השלכות על תחומים נוספים
10/08/2020  |  שרון מגנזי
שיח עם ארכיאולוג
"המחברים של התיאורים המקראיים אף פעם לא התיימרו לשקף מציאות היסטורית. זו פרשנות של ההיסטוריה כדי להעביר מסרים בהווה לקהל הקוראים ולהסביר להם מדוע הדברים קרו, ובעיקר - איך הם צריכים להתנהג היום". הפרופסור עודד ליפשיץ, חוקר היסטוריה וארכיאולוגיה של א"י, ראש המכון לארכיאולוגיה ותרבות המזרח הקדום באוניברסיטת ת"א, פורס את משנתו על הגישה הביקורתית בבחינת הממצאים הארכיאולוגיים בפרשנות למקרא ולהיסטוריה המקראית
21/07/2020  |  שרון מגנזי
הריקוד המדעי של נטלי
מה שהחל ברצון של הד"ר נטלי קרבצ'נקו-בלשה, לחבר בין אלגברה לביוכימיה, התפתח דרך התאוריה וכעת מתפתח לאט-לאט לאלגוריתמים שמאפשרים לתת לחולי סרטן פתרונות קליניים מותאמים אישית. החיבור האינטר דיסציפלינרי ההדוק בא לידי ביטוי גם אצל חברת MEDPNC, שחתמה על הסכם מסחור עם האוניברסיטה העברית לקידום המחקר. קרבצ'נקו-בלשה המשמשת בחברה כמדענית ראשית מסבירה: "יש לנו עוד הרבה מה להוכיח, לגלות פרמטרים רבים, לשפר מנגנונים ולמצוא אסטרטגיות חדשות"
05/07/2020  |  שרון מגנזי
איש העטלף
הפרופסור יוסי יובל, ראש המעבדה לתפיסה חושית וקוגניציה במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת ת"א, סימן עוד מהילדות את יעדו להיות חוקר חיות. בחיבור בין פיסיקה וביולוגיה, הוא בחר להתמקד במחקר הסונר, החוש השישי של העטלפים. עם פריזמה כובשת וחושיו החדים, הוא מנווט את דרכו בעולם המחקר עם מיזמים חדשניים בתחום החקלאות המדייקת, ויישומים מרתקים כגון רובוט אקוסטי אוטונומי שמנווט את דרכו באמצעות גשוש-הד בלבד
21/06/2020  |  שרון מגנזי
מדענית מחפשת משמעות
"אם יש לך משמעות בחיים את יכולה להתמודד עם כל דבר", אומרת הפרופסור תמי רונן, דקאן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת ת"א. דרך פיתוח דרכים של עזרה לפרט, לילדים בסיכון ולילדים חולי סרטן, הרחיבה את הטיפול לרמות של הסביבה עם מודלים ששואלים: "אני ואתה נשנה את העולם?"
02/06/2020  |  שרון מגנזי
מומחית לפרזיטולוגיה בפעולה
"אם הייתה פורצת בארה"ב מחלה בהיקף תמותה כזה, המלריה כבר מזמן הייתה נפתרת עם תרופות וחיסון", מכריזה הפרופסור נטע רגב רוצקי ממכון ויצמן. חקר המלריה, שהוא בבחינת שליחות עבורה, הוא גם הערך המוסף של תחום המחקר שלה - פרזיטולוגיה. טפיל המלריה לא ׳נוגע׳ במערב ולכן מתעלמים ממנו, היא מסבירה, שלא כמו נגיף הקורונה שהוביל להיסטריית אקטיביזם
05/05/2020  |  שרון מגנזי
לוחמת בחזית המדע
התגלית המרתקת של הפרופסור עידית שחר ממכון ויצמן על תפקידה החשוב של מולקולת חלבון CD74 בתפקוד הבסיסי של תאים במערכת החיסון נתקלה בסירוב נחרץ של קהילת המחקר העולמית. כלוחמת, התעקשה שחר להמשיך ולחקור והוכיחה את אמיתות התגלית. במסגרת מיזם לפיתוח נוגדן פעיל לחסימת ההידודיות בין מולקולה CD84 לתאי המקרו סביבה בסרטן הדם, יצרה שחר שת"פ עם מרכז לטיפול בחולי סרטן בארה"ב. "ברגע שנמצא נוגדן פעיל, יש לנו את האישור לתת מימון להתחלה של ניסוי קליני"
17/04/2020  |  שרון מגנזי
פני החדשנות בהנדסת מזון
"אני אדם של דרך", מעיד הפרופסור יואב ליבני, "אחד הדברים שהם נר לרגלי הוא לראות את האדם בכל ממד של העשייה שלי. לראות את בריאות האדם, גם בהיבט של רפואה מותאמת אישית, לטובת התמודדות עם מחלות קשות, לא רק סרטן, אלא גם השמנת יתר או סוכרת". במסגרת שיתוף פעולה חדשני ומרתק עם חברת ההזנק הישראלית Amai Proteins, מפתח הצוות של ליבני, טכנולוגיה חדשה של חלבון מתוק כתחליף לסוכר. ההערכה ליישום בשוק היא כשנתיים-שלוש
31/03/2020  |  שרון מגנזי
 1   2   3  >>
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il