X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שואב עידוד מחיזוק מעמדו בשטחים

חמאס מאיים בהסלמה חדשה

ארגון חמאס מאיים בהסלמה חדשה מול ישראל על-רקע הכוונה להרוס עשרות בתים בכפר סילוואן וקיום "צעדת דגלים" בשבוע הבא בערים לוד-רמלה. בשבועות האחרונים שומר חמאס על רגיעה בגבול הרצועה אך רק בימים הקרובים יתברר לאן מועדות פניו באמת
▪  ▪  ▪
פעילי עז א-דין אל-קסאם [צילום: עאדל חנה/AP]

כלקח ממבצע "שומר החומות" ומתוך רצון לשמר את משוואת "עזה ירושלים" ארגון חמאס שוב מתערב בנעשה במזרח ירושלים וגם בערים המעורבות בישראל. חמאס שוב מנסה למצב את עצמו כ"מגן ירושלים ומסגד אל-אקצה" וגם מי ששומר על הזהות הפלשתינית של ערביי ישראל ומטפח אותה על חשבון הזהות הישראלית שלהם. אמש הודיע הארגון כי יום השנה ה-34 להקמתו יתקיים תחת הסיסמה "מגן ירושלים והדרך לשחרור".
ארגון חמאס שואב עידוד מהעובדה שמעמדו ברחוב הפלשתיני בשטחים התחזק בעקבות מבצע "שומר החומות", גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי גם בקרב ערביי ישראל יש הלכי רוח התומכים בהתערבות החדשה של חמאס בנעשה במזרח ירושלים, בהר-הבית ובערים המעורבות בישראל.
הפעם על הפרק פרסומים בתקשורת הישראלית על כוונת עיריית ירושלים לפנות ולהרוס מאה בתים של משפחות פלשתיניות בכפר סילוואן במזרח ירושלים שנבנו לא רישיון לצורך הקמת פרויקט "גן המלך". העתירות שהגישו המשפחות נגד ההריסה המתוכננת לבית משפט ישראלי נדחו ועל-פי החלטת בית המשפט, עירית ירושלים יכולה לבצע את הריסות הבתים ופינוי המשפחות בטווח הזמן המיידי.
הבתים שוכנים בשכונת אלבוסתאן ב"אגן הקדוש",כמה מאות מטרים בלבד מדרום להר-הבית, בכפר סילוואן קוראים לשכונה "המגן של מסגד אל-אקצה", השכונה משתרעת על שטח של 70 דונמים ומתגוררים בה 1200 איש. מאז שאושרה התוכנית לפרויקט "גן המלך" היא מעוררת התנגדויות פלשתיניות, ערביות ובינלאומיות, כולל התנגדות של האו"ם. גם ממשל ביידן קרא לפני כמה חודשים לישראל להימנע מהריסת הבתים. ארגון חמאס הבטיח למשפחות מהכפר סילוואן לעמוד לצידן ולמנוע את פינויין ואת הריסת הבתים.
בשבועות האחרונים הגיעו המגעים בין עיריית ירושלים לבין המשפחות למבוי סתום, עיריית ירושלים דחתה את הצעת המשפחות להקים את פרויקט "גן המלך" רק על 40 אחוזים מהשטח שיפונה. כעת נכנס ארגון חמאס שוב לתמונה, הוא שיגר לישראל אזהרה באמצעות עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני אשר דיווח ב-1 בדצמבר כי הנהגת חמאס עוקבת אחר מה שקורה במזרח ירושלים וכי "יהיו לה החלטות מכריעות אם הכיבוש יבצע את תוכניותיו". הנהגת חמאס הזהירה את ישראל "לא לבצע מעשים טפשיים בירושלים שיביאו לפיצוץ המצב".
בצד המתיחות בכפר סילוואן התגלה מוקד מתיחות חדש בערים לוד ורמלה על-רקע הכוונה של ארגוני ימין ישראלים לקיים ברחובותיהן ב-5 בדצמבר "צעדת דגלים". תנועת חמאס הודיע כי היא רואה בצעדה הזו "התגרות בפלשתינים". דובר חמאס, עבד א-לטיף קטנוע קרא לתושבים הערבים בלוד וברמלה להיאבק ב"פשע" של צעדת הדגלים וגינה את כוונת "ארגוני המתנחלים הימניים" לקיים את הצעדה.
כזכור, ארגון חמאס תקף ב-10 במאי במטח גדול של רקטות את ירושלים על-רקע "צעדת הדגלים" ביום ירושלים, דבר הביא למבצע "שומר החומות" ברצועת עזה. בירושלים יש כבר כוחות מתוגברים של המשטרה ומשמר הגבול בעקבות פיגוע הירי הרצחני שעשה מחבל החמאס פאדי אבו שחידם אך המשטרה תצטרך לתגבר גם את כוחותיה בערים המעורבות בישראל בעקבות צעדת הדגלים המתוכננת לשבוע הבא. בשבועות האחרונים גברה הביקורת על ארגון חמאס ברשתות החברתיות על כך שהסיסמה שלו כי הוא "מגן ירושלים" היא ריקה מתוכן וכי אינו עושה דבר נגד מאמצי ישראלי "לייהד" את מזרח ירושלים.
עד עתה שמר ארגון חמאס על שקט יחסי מרצועת עזה על-פי בקשת מצרים וגם כדי לשקם את יכולותיו הצבאיות שנפגעו במלחמה האחרונה אך רק בימים הקרובים יתברר לאן מועדות פניו באמת, המצב במזרח ירושלים ובהר-הבית ממשיך להיות גורם קבוע למתיחות שאותה מנסה חמאס לנצל כדי לבנות את מעמדו ברחוב הפלשתיני.

תאריך:  02/12/2021   |   עודכן:  02/12/2021
+פייסבוק הסירה דיסאינפורמציה של חמאס ומתנגדי חיסונים
13:28 02/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הסירה רשתות של חשבונות שהפיצו מידע כוזב נגד ישראל ובעד חמאס, תיאמו הטרדות נגד רופאים ועיתונאים תומכי חיסונים, ניהלו תעמולה נגד פולין בשל משבר הפליטים וקידמו את עמדותיה של סין בנושא הקורונה

היקף הדיסאינפורמציה אינו ידוע [צילום: ג'ני קיין, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הודיע כי ייכנס בחודש הבא את המועצה המרכזית של אש"ף כדי לקבל החלטות מכריעות לגבי היחסים ע ישראל. מחמוד עבאס מתוסכל מכשלונותיו המדיניים ומחפש דרכים לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני ולהאיץ בממשל ביידן לפתוח את הקונסוליה בירושלים
עידן יוסף
בכיר במשטרה על תופעת השב"חים: "כדי להגיש כתב אישום אני צריך להוכיח 5 עבירות. 5 פעמים הוא צריך להיכנס ולהיתפס"    יו"ר ועדת חוץ וביטחון:" למה משקיעים במעבר גבול אם כל אחד יכול לעקוף אותו?"
ציפי לידר
בנט מציג: 10 מעלות ימינה? 100% שמאלה!    מיהו הכובש המשחית? קבלו את פתח החותר לחסל את ישראל    ולקינוח פסוקו
יוני בן-מנחם
חתימת ההסכם הביטחוני בין ישראל למרוקו היא "עליית מדרגה" חשובה בנורמליזציה בין שתי המדינות וחיזוק מעמדה האזורי של ישראל. אלג'יריה מודאגת מההסכם ואילו הפלשתינים זועמים וקוראים למרוקו לחזור בה מהחתימה על ההסכם
איתן קלינסקי
את קריאת פרשת "מקץ" יש להפקיע מ-ד' אמות של הפרשה ולהרימה לדרגה של מחאה צועקת, הקוראת לנקוט יוזמה מדינית    יוזמה הכרוכה במחיר כואב שחובה לשלם, כדי להוציא את ילדינו מעתיד של בור כלא מדמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il