קבוצת לוזון "מזהירה": הרווח הנקי יזנק עד 160% ברבעון הראשון

הקבוצה מציינת כי בעקבות שיפור משמעותי של פעילות הבנייה למגורים שלה בפולין, היא צפויה להציג עליה בהכנסות וברווחים עם סיכום הרבעון הראשון • בנוסף מציינת כי היא חזרה לקדם את הקמת תחנת הכח "דוראד 2" על רקע החלטות הממשלה לאחרונה

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

קבוצת לוזון , שבשליטת ובניהולו של עמוס לוזון, מפרסמת הבוקר (א') הודעה לציבור המשקיעים לפיה היא צפויה להציג שיפור משמעותי בתוצאות הכספיות שלה ברבעון הראשון של השנה. בעוד שבדרך כלל חברות ציבוריות מפרסמות קודם לדוחות הכספיים "אזהרת רווח", שבהן הן מתריעות מירידה חדה ולא צפויה בתוצאות - כאן מדובר כאמור במקרה ההפוך.

משתיים תצא אחת: איזו קבוצה תרכוש את דואר ישראל 
עלייה של 64% במחירי הביטוח: זה הרכב הנגנב ביותר בישראל מתחילת המלחמה 

הקבוצה הפועלת בתחומי הבנייה למגורים בארץ ובפולין, עם החזקות בתחומי האנרגיה (דוראד) וההלוואות החברתיות (טריא ) מעריכה כי ההכנסות שלה יזנקו ב-39% בתום הרבעון הראשון, ביחס למקבילו אשתקד, ויעמדו על 220 מיליון שקל. הרווח הגולמי באותה תקופה ינוע בין 57 ל-63 מיליון שקל, כלומר בערך פי 3 ביחס לרווח גולמי של 20 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

בלוזון צופים זינוק ברווח הנקי בטווח של 100%-160%

בשורה התחתונה צופה קבוצת לוזון כי הרווח הנקי בסיכום הרבעון ינוע בין 21 ל-26 מיליון שקל, מול רווח נקי של 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה. כלומר, מדובר בזינוק שבין 100% ל-160% בשורת הרווח הנקי. השיפור בתוצאות לפי החברה נובע משיפור תוצאות המגזרים התפעוליים שלה, "בדגש לשיפור משמעותי בתוצאות חברת רונסון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד".

נזכיר כי פעילות רונסון היא בתחום הייזום והבנייה של דירות מגורים בפולין. קבוצת לוזון מיזגה את פעילות הייזום הנדל"ני שלה בארץ שכוללת מספר פרויקטים באזורי הביקוש בגוש דן, עם פעילותה של רונסון והפכה אותה לחברת אג"ח בבורסה בתל אביב. רונסון נהנת בשנתיים האחרונות מרוח גבית חזקה מהפעילות שלה בפולין, על רקע פרוץ המלחמה באוקראינה. מיליוני אוקראינים שנמלטו מאימת הקרבות היגרו בין היתר לפולין והקפיצו שם את מחירי הדיור.

בנוסף מעדכנת קבוצת לוזון על חדשות משמעותיות בתחום האנרגיה. לפי העדכון הממשלה החליטה לדחות את התוכנית להרחבת תחנת הכח בחדרה. המשמעות הנגזרת היא שדוראד, שבה מחזיקה קבוצת לוזון בשרשור בשיעור של כ-9.4%, תוכל לחזור ולקדם תוכנית להרחבתה (דוראד 2). מדובר בתחנת כח חדשה בהספק מתוכנן של 650 מגה-וואט. תחנת הכח בדוראד פועלת מלפני עשור והינה בהספק כיום של 860 מגה-וואט. התחנה פועלת באמצעות גז טבעי ומגובה על ידי שימוש בסולר.

יש לציין כי קבוצת לוזון מקדמת בימים אלה הנפקת אג"ח בהיקף של 250 מיליון שקל. לאותן אגרות תשעבד הקבוצה את האחזקות שלה בתחנת הכח "דוראד", מה שאמור לסייע לקבוצה להשיג ריבית נמוכה. את ההנפקה תוביל חברת ווליו בייס.