סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה גוגל
מטה גוגל (צילום: Shutterstock)

אחרי OpenAI: גוגל חושפת גם מודלי AI חדשים

גוגל הכריזה בכנס המפתחים שלה על מודל ג'מיני 1.5 FLASH שלטענת החברה יהיה מהיר וחסכוני יותר מהמודלים הקיימים. במקביל הודיעה על מודל משופר של ג'מיני 1.5 PRO עם יכולת להבין מסמכים בהיקף של 1,500 עמודים. הכרזות גוגל מגיעות על רקע השקת מודל GPT-4o  של OpenAI שמסוגל "לחוש את רגשות המשתמשים"

גוגל חשפה הערב (ג') בכנס המפתחים השנתי שלה את מה שהחברה הגדירה כ"מודלי הבינה המלאכותית הקלים והיעילים ביותר שלה".
תחילה הכריזה ענקית הטק במסגרת כנס Google I/O על ג'מיני 1.5 Flash, התוספת החדשה ביותר לסדרת המודלים של ג'מיני. "שמענו ממפתחים שהם רוצים מודל מהיר יותר וחסכוני יותר", אמר דמיס חסאביס, מנכ"ל Google DeepMind, בתדרוך לעיתונאים.
חשיפת המודל נעשתה על רקע השקת המודל ש-OpenAI חשפה אתמול - ה-GPT-4o שמסוגל "לחוש את הרגשות של המשתמשים", על פי החברה. עוד השיקה החברה גרסת דסקטופ חדשה ל-ChatGPT וממשק משתמש חדש. לטענת החברה, המודל החדש GPT-4o מהיר פי שניים מה-GPT-4 Turbo ועולה חצי ממנו.
גוגל הכריזה גם על מודל משופר של Gemini 1.5 Pro, שיש לו את היכולת להבין מספר מסמכים בהיקף גדול של 1,500 עמודים בסך הכל או לסכם 100 מיילים, כך על פי סיסי הסיאהו (Sissie Hsiao) סגן הנשיא שאחראי על ג'מיני. לטענת גוגל, ג'מיני 1.5 PRO יוכל להתמודד בקרוב עם שעה של תוכן וידאו, או קוד עם יותר מ-30 אלף שורות.
"אתה יכול לקבל במהירות תשובות ותובנות לגבי מסמכים צפופים, למשל להבין את המדיניות של בעל הבית שלך כלפי חיות מחמד בהסכם השכירות או להשוות את הטיעונים המרכזיים במספר עבודות מחקר", אמר הסיאהו.
השדרוג האחרון של OpenAI, שהוכרז השבוע, מביא איתו איכות ומהירות משופרים של ChatGPT עבור 50 שפות שונות. על פי החברה, הוא יהיה זמין גם דרך ממשק ה-API של OpenAI, מה שיאשר למפתחים להתחיל לבנות יישומים באמצעות המודל החדש באופן מיידי, טענו בכירים בחברה.
מנגד, ג'מיני 1.5 PRO של גוגל תומך ב-35 שפות וחלון הקונטקסט שלו יכול להחיל 2 מיליון טוקנים.
"אנחנו מציעים את חלון הקונטקסט הגדול ביותר בין כל המודלים הבסיסיים שהוצגו עד כה", אמר מנכ"ל אלפבית, סונדאר פיצ'אי, בתדרוך העיתונאים. באירוע, הוא נתן דוגמה של הורה שביקש לסכם את כל המיילים האחרונים מבית הספר של ילדם.