סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סדרת אייפון 15
מכשירי אייפון (צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

דיווח: האייפון שאפל תשיק ב-2025 יהיה דק יותר

אתר The Information מדווח כי הגרסה החדשה תושק יחד עם האייפון 17 בספטמבר הבא; בנוסף, החברה מתכננת לנטוש את הדגם המוזל שלה – אייפון פלוס, ומתכוונת להשיק טלפון זול אף יותר

אפל מפתחת גרסה דקה יותר של האייפון שכנראה תושק ב-2025, כך דיווח אתמול (ו') אתר The Information, מפי שלושה מקורות.
גרסה זו תהיה כנראה יקרה יותר מהאייפון פרו מקס, והיא צפויה להיות מושקת יחד עם האייפון 17 בספטמבר 2025, כך על פי הדיווח. החברה שבסיסה בקופרטינו, קליפורניה, עדיין בוחנת עיצובים שונים למכשיר, שמכונה כיום 23D, שעשוי להכיל את המעבד מהדור מהאחרון של אפל, שכנראה מכונה 19A, לדברי הדיווח.
החידוש מדגיש את הצורך של אפל לרענן את האייפון – המוצר הפופולרי ביותר שלה – בעודה נאבקת בתחרות קשה מצד חברות הונור ו-וואווי בסין, ומצד סמסונג ברחבי שאר העולם. סמסונג החזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בשוק הסמארטפונים ברבעון הראשון של 2024, עם 20.8%, ואחריה אפל עם 17.3%, כך על פי מידע של חברת המחקר International Data Corporation. ברבעון השני של השנה הפיסקאלית הנוכחית ירדו מכירות האייפון של אפל ב-10.5% לרמה של 45.96 מיליארד דולר.
אפל גם מתכננת לנטוש את דגם האייפון המוזל שלה – אייפון פלוס, ומתכוונת להשיק טלפון זול אף יותר, שימשיך את דרכו של דגם האייפון SE, באביב 2025. החדשות מגיעות מספר ימים לאחר שאפל חשפה את האייפון פרו האחרון שלה שמכיל שבב חדש של בינה מלאכותית, בעודה מנסה לסגור את הפער בינה ליריבותיה בתחום הטק במירוץ לשליטה בתחום הטכנולוגיה החדשה.