סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דגלי ארה"ב ו סין
דגלי ארה"ב וסין (צילום: Teh Eng Koon | AFP | Getty Images)

המתח מול סין: ביידן הורה לחברת קריפטו למכור קרקע סמוך לבסיס גרעיני

הבית הלבן הקצה לחברת חברת MineOne Partners שבבעלות סינית ולשותפותיה פרק זמן של 120 יום למכור את הקרקע שנמצאת בסמוך לבסיס חיל האוויר בוויומינג בו נמצאים טילים גרעיניים בין יבשתיים; זאת מחשש לריגול ולפגיעה בביטחון הלאומי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה לחברת כריית קריפטו בבעלות סינית ושותפותיה למכור קרקע שבבעלותן בסמוך לבסיס טילים גרעיניים אמריקאי, זאת בעקבות חששות לריגול.
חברת MineOne Partners, שלדברי הבית הלבן רוב מניותיה נמצאות בבעלות אזרחים סינים, קיבלה 120 יום למכור את הנכס, בו היא מבצעת פעילות כריית קריפטו. השטח נמצא פחות מ-1.6 ק"מ מבסיס חיל האוויר האמריקאי במדינת ויומינג, ומאוחסנים בו טילים בליסטיים בין יבשתיים.
"הקרבה של נדל"ן בבעלות זרה לבסיס טילים אסטרטגי והנוכחות של ציוד זר שמסוגל לבצע פעילויות מעקב וריגול, מהווה סיכון לביטחון הלאומי", כך מסר הבית הלבן.
בבסיס חיל האוויר פרנסיס אי. וורן (Francis E. Warren) שבוויומינג מוצבים בין היתר טילי מינוטמן 3 גרעיניים בין יבשתיים. MineOne רכשה את הקרקע ב-2022, ומאוחר יותר התקינה בה ציוד לכריית קריפטו.
הוועדה להשקעות זרות בארה"ב (CFIUS), גוף חזק שבוחן את הסיכונים לביטחון הלאומי בעסקאות שמתבצעות, לא קיבלה הודעה על הרכישה על ידי החברה, כך לדברי הבית הלבן, ולרשויות נודע עליה רק לאחר שאזרח פנה אליהן בנושא. בעקבות זאת קבעה הוועדה שהרכישה מסכנת את הביטחון הלאומי.
לאחרונה גבר החשש בקרב מחוקקים אמריקאים לגבי רכישות של נדל"ן בסמוך למתקנים רגישים ע"י חברות סיניות. ההודעה של הבית הלבן מגיעה יום לפני שממשל ביידן צפוי להעלות בחדות מכסים על מספר סחורות סיניות מיובאות, כולל כלי רכב חשמליים.