סגור

אלפים הפגינו בת"א; עשרות משאיות שהיו בדרכן לרצועת עזה הושחתו

5 לוחמים נפצעו קשה בתקריות שונות ברצועה ביומיים האחרונים, אזרח במצב אנוש; יום זיכרון סוער בבתי העלמין: במהלך נאומו של גלנט קראו: "הדם על הידיים שלך", צעקות לעבר נתניהו בטקס בהר הרצל: "זבל, לקחת את הילדים שלי"; 4 חיילים נפצעו בינוני וקל מפגיעת נ"ט סמוך לקיבוץ יפתח; ארדואן: יותר מ-1,000 פעילי חמאס מטופלים בבתי חולים בטורקיה

23:49 - צה"ל: מטוסי קרב יירטו כטב"ם שהיה בדרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי הכלי היה במעקב על ידי הכוחות, לא חצה לעבר שטח הארץ ולא הופעלו בגללו התרעות. אין נפגעים ולא נגרם נזק. (יואב זיתון)
22:16 - אלפים צעדו מכיכר הבימה על שדרות רוטשילד: "זה לא עצמאות בלי החטופים". אלפי מפגינים צעדו מכיכר הבימה, שם הוקרן טקס "כיבוי המשואות", על שדרות רוטשילד, לכיוון בית העצמאות. הצועדים קראו "זה לא עצמאות בלי החטופים" ו"הממשלה מפקירה גם אותנו, גם אותך". בסיום הצעדה הגיעו המפגינים לבית העצמאות ברוטשילד 16 בתל אביב, שם יקראו את מגילת העצמאות. (יעל צ'כנובר)
6 צפייה בגלריה
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב למען ה חטופים יום העצמאות 2024
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב למען ה חטופים יום העצמאות 2024
מפגינים בכיכר הבימה, הערב
(צילום: עידו ארז)
22:00 - עשרות משאיות שהיו בדרכן לרצועת עזה הושחתו ע"י פעילים מתנגדי הכנסת הסיוע. פעילי תנועת "צו 9" חסמו עשרות משאיות סיוע הומניטרי במעבר תרקומיא, סמוך לחברון. במהלך החסימה המפגינים השליכו את הסיוע ההומניטרי מהמשאיות, שהיו אמורות להגיע לרצועת עזה, ושלושה מוחים נעצרו. בשעות הערב אף הוצתו חלק מהמשאיות שנחסמו במקום. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הפרות הסדר. תנועת "צו 9" טענה כי לא מדובר באנשים מטעמה שהשליכו את הסיוע והשחיתו את המשאיות, ומסרה כי אנשיה רק חסמו את הכביש. (אלישע בן קימון)

18:45 - ארדואן: יותר מ-1,000 פעילי חמאס מטופלים בבתי חולים בטורקיה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי יותר מ-1,000 פעילי חמאס מטופלים בבתי החולים ברחבי המדינה. ארדואן הוסיף כי חמאס היא "תנועת התנגדות", ואמר לראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס כי זה עצוב שיוון רואה בחמאס ארגון טרור. מיצוטאקיס השיב לו: "נסכים שלא להסכים". (רויטרס)
6 צפייה בגלריה
עצרת תמיכה ב פלסטינים ב איסטנבול טורקיה דצמבר 2023 מלחמה בעזה
עצרת תמיכה ב פלסטינים ב איסטנבול טורקיה דצמבר 2023 מלחמה בעזה
עצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול
(צילום: AP Photo/Emrah Gurel)

18:17 - בילינסון: מצבו של עובד הקבלן שנפצע ברצועה - אנוש. בית החולים בילינסון בפתח תקווה עדכן כי במהלך היום פונו במסוק ארבעה פצועים מאזורי הלחימה. "מצבו של אחד מוגדר אנוש, שניים במצב קשה ואחד במצב קל", נמסר מבית החולים, שציין כי הפצוע אנוש הוא עובד קבלן מטעם משרד הביטחון שנפצע במהלך משימות שביצע בדרום הרצועה. (רענן בן צור)
17:30 - הותר לפרסום: 5 לוחמי צה"ל נפצעו קשה בתקריות שונות ברצועה ביומיים האחרונים. שני לוחמי צה"ל מיחידת יהל"ם נפצעו באורח קשה ושישה נוספים נפצעו באורח בינוני משיגור פצצות מרגמה לעבר הכוח בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי שלושה עובדי חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון שהיה במשימות במרחב נפצעו, אחד באורח קשה ושניים באורח קל. בנוסף, לוחם מגדוד רותם של חטיבת גבעתי נפצע אמש באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה, ושני לוחמים מגדוד 51 של חטיבת גולני נפצעו שלשום באורח קשה בתאונה מבצעית במרחב גבול הרצועה, סמוך לניר עם. (יואב זיתון)
15:32 - דיווח: שני עובדי ארגון הבריאות העולמי נפגעו בתקיפה ברפיח, אחד מהם נהרג. תחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דיווחה כי נהג פלסטיני נהרג ואזרחית זרה נפצעה בתקיפה אווירית באזור רפיח. לפי הדיווח, השניים עובדים בארגון הבריאות העולמי (WHO). (עינב חלבי)
15:20 - פעילי "צו 9" פירקו את סחורת משאיות הסיוע ליד חברון, 4 נעצרו. פעילי תנועת "צו 9" פירקו את סחורת משאיות הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה והשליכו חלק ממנו על הרצפה, במהלך חסימתן באזור מעבר תרקומיא, סמוך לחברון. במקום נעצרו ארבעה חשודים. (אלישע בן קימון)

14:56 - פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס באצבע הגליל: "האירוע הסתיים". בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים באצבע הגליל, פיקוד העורף עדכן כי "האירוע הסתיים". לא נמסר אם כלי טיס כלשהו יורט.
14:49 - חשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים רג'ר, הגושרים, דפנה, שניר, שאר ישוב וקיבוץ דן, שבאצבע הגליל.
14:02 - צעקות לעבר נתניהו בטקס בהר הרצל: "זבל, לקחת את הילדים שלי". קריאות גנאי נשמעו לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסיום נאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות איבה בארץ ובחו"ל בהר הרצל. בין השאר נצעק לעברו: "זבל, לקחת את הילדים שלי". נתניהו אמר בנאומו כי "כל חלל, כל נפגע, סודק את ליבי וסודק את לב העם כולו. אני יודע את גודל יגונכם, אני יודע את כאבה של כל משפחה". (לירן תמרי)

13:54 - נתניהו: "ברגע האמת הוכח, מעבר לכל ויכוח - כולנו אחים". ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות איבה בארץ ובחו"ל בהר הרצל, ואמר: "איננו שוכחים ולו לרגע את החטופים. אנו פועלים בלא הרף להחזיר אותם, החזרנו כבר כמחצית מהם ונחזיר את כולם". נתניהו התייחס לסיפורי הגבורה מ-7 באוקטובר, ואמר כי "ברגע האמת הוכח שכולנו אחים. מעבר לכל ויכוח, מעבר לכל הבדלי השקפה. עלינו לבחור באור ולא בבור". במהלך דבריו, נשמעו צעקות נגד נתניהו מהקהל, והונף מולו דגל ישראל שעליו כתוב "7.10". (לירן תמרי)
6 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם ב הר הרצל יום הזיכרון 13.5.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם ב הר הרצל יום הזיכרון 13.5.24
נתניהו נואם בהר הרצל
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
13:34 - הרצוג: "השבת החטופים - צעד הכרחי בתהליכי התיקון והצמיחה". נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות איבה בארץ ובחו"ל בהר הרצל, ואמר כי "מתקפת 7 באוקטובר הייתה על הזכות והריבונות שלנו במולדתנו. כמו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו - טבעי שהמעמד המקודש הזה מפגיש כאן דורות של משפחות שכולות, של שורדים - שאיבדו את אהוביהם במתקפות טרור רצחניות, במאבק המתמשך על קיומנו פה". לדבריו, "השיקום לא עוסק רק בעתיד ובניינו, אלא בתיקון ההווה. הוא לא יהיה שלם עד שישובו כל החטופים. עלינו להשיב הביתה את כולם. זה צעד הכרחי בתהליכי התיקון והצמיחה של כולנו". (לירן תמרי)
6 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס הממלכתי בהר הרצל יום הזיכרון 2024
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס הממלכתי בהר הרצל יום הזיכרון 2024
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס הממלכתי בהר הרצל
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
13:30 - 3 שיגורים מלבנון לעבר בירנית, אין נפגעים. זוהו שלושה שיגורים מלבנון לעבר מרחב בירנית. מדובר צה"ל נמסר כי לא ידוע על נפגעים בשלב זה. (יאיר קראוס)
13:02 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות מחשש לירי רקטות וטילים נשמעו ביישובים נטועה, אלקוש, פסוטה ומתת שבגליל המערבי.
12:32 - כטב"ם שחדר מלבנון התפוצץ באזור זרעית. כלי טיס בלתי מאויש שחצה מלבנון התפוצץ במרחב זרעית שבגליל העליון. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים. (12:32)
12:22 - ארבעה חיילים נפצעו בינוני וקל מפגיעת טילי נ"ט סמוך לקיבוץ יפתח. ארבעה חיילים נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעה של שני טילי נ"ט מלבנון סמוך לקיבוץ יפתח. מבית החולים זיו בצפת שאליו הם פונו נמסר כי מצבם של שלושה מוגדר קל והם מטופלים במיון, ופצוע רביעי שמצבו בינוני מטופל בחדר הטראומה בהכרה מלאה ומצבו יציב. (יואב זיתון, יאיר קראוס)
11:34 - נתניהו בהר הרצל: "זה או אנחנו - או מפלצות חמאס". ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בהר הרצל, ואמר כי "המלחמה נסובה בדיוק על זה - או אנחנו או מפלצות חמאס. זה או קיום, חירות ושגשוג - או כיליון, טבח, אונס ושיעבוד". לדבריו, "האם יש מזור לכאב האישי שחותך בבשר החי? התשובה האמיתית היא לא. אין מזור. יש חיים אבל הפצע נשאר לעד". הוא הוסיף כי "מלחמת העצמאות שלנו טרם הסתיימה. היא נמשכת בימים אלו". (לירן תמרי)
11:28 - יום זיכרון סוער בבתי העלמין: צעקות כלפי השרים והח"כים. שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ספג קריאות "בושה" במהלך דבריו בטקס יום הזיכרון בבית העלמין ברחובות. בבית העלמין בנתניה, קרא הקהל לעבר שרת המודיעין גילה גמליאל: "מה את עושה פה? לכי הביתה. למה נהרגו חיילים?". במהלך נאומו של שר הביטחון יואב גלנט הונפו שלטים בקהל שקראו: "הדם על הידיים שלך". כמו כן, בסיום דבריה של שרת התחבורה מירי רגב בבית העלמין בחולון נשמעו צעקות כלפיה: "לכו הביתה, אתם בושה". (כתבי ynet)


6 צפייה בגלריה
יום הזיכרון 2024 בית עלמין באשדוד
יום הזיכרון 2024 בית עלמין באשדוד
משפחות שכולות בבית עלמין באשדוד
(צילום: REUTERS/Nir Elias)

6 צפייה בגלריה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבית העלמין באופקים טקס יום הזיכרון 2024
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבית העלמין באופקים טקס יום הזיכרון 2024
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבית העלמין באופקים
(צילום: הרצל יוסף)

11:11 - צעקות לעבר בן גביר בבית העלמין באשדוד: "פושע, מה אתה עושה פה?". נוכחים בטקס בבית העלמין הצבאי באשדוד צעקו לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בהגיעו למקום: "פושע, מה אתה עושה פה?". לקראת יום הזיכרון, ניסו בני משפחות שכולות למנוע את נאומי השרים וחברי הכנסת - ולאפשר לאלה שאיבדו את יקיריהם ב-7 באוקטובר לנאום במקומם. חלק מבני המשפחות החליטו שלא יפקדו את בתי העלמין ביום הזיכרון השנה, עקב הגעתם של פוליטיקאים. (אדיר ינקו)
11:00 - ראש השב"כ: "מתחקרים את חלקנו ב-7.10. ללא אמון הציבור - אין לנו זכות קיום". ראש השב"כ רונן בר נאם בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה שהתקיים במטה הארגון, ואמר כי "את חלקו של שב"כ למול מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר אנחנו מתחקרים לעומק. תחקיר כואב ומשמעותי. אנחנו נלמד מזה ונתקן את מה שנדרש. זאת חובתנו לעם ישראל וזאת חובתנו לנופלים". הוא הוסיף: "ללא אמון הציבור במוסדות המדינה ובנו - אין לנו זכות קיום". (יואב זיתון)
10:20 - ישראל מתייחדת עם זכר הנופלים: ב-11:00 תישמע צפירה בת שתי דקות. צפירת דומייה בת שתי דקות תישמע ברחבי הארץ בשעה 11:00, לציון יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה. לאחריה יחלו הטקסים הממלכתיים ב-53 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובאתרי ההנצחה. הטקס הממלכתי המרכזי יתקיים בהר הרצל, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, וממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן. (איתמר אייכנר)
9:53 - ללא אזעקה: שני כטב"מים מתאבדים התפוצצו ליד בית הלל שבגליל העליון. שני כטב"מים מתאבדים התפוצצו בסמוך לישוב בית הלל שבגליל העליון, מבלי שהופעלה אזעקה באזור. שריפה פרצה במקום וכובתה, לא נרשמו נפגעים. (יאיר קראוס)
9:45 - הרמטכ"ל וראש השב"כ לבג"ץ: לדחות את ההחלטה על הביקורת בחודש. נמשך ניסיון מערכת הביטחון להתחמק מביקורת על מחדלי ה-7/10. הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר טוענים בתשובה לבג"ץ שתחילת ביקורת של מבקר המדינה במערכת הביטחון "תפגע ביכולת הלחימה של צה"ל ותביא להסטת קשב של המפקדים, כולל הדרגים הבכירים ביותר בצה"ל המנהלים את הלחימה. זאת גם בשים לב להמשך המלחמה ולאתגרים הצפויים". הם מבקשים מבג"ץ לדחות את ההחלטה עד להגשת תשובה מלאה מטעמם ב-8 ביוני, מה שמהווה בפועל דחייה נוספת של הביקורת בחודש. (שחר אילן)
8:57 - אזעקה נוספת בעוטף עזה. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה ביישוב נתיב העשרה שבעוטף עזה, דקות אחרי שהופעלה בקיבוץ מפלסים. (ynet)
8:53 - גלנט בהר הרצל: "זו מלחמת אין ברירה, שתעצב את חיינו בעשורים הבאים". שר הביטחון יואב גלנט נאם בטקס הקראת שמות חללי מערכות ישראל בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל, ואמר כי "רבים הם סיפורי הגבורה שהותירו חללי המערכה, ורבים עוד יותר הם הסיפורים שיתגלו בעתיד". לדבריו, "זו מלחמת אין ברירה, מלחמה שתעצב את חיינו בעשרות השנים הבאות. היא תימשך עד שנשיב את חטופינו, נפרק את שלטון חמאס ואת יכולותיו הצבאיות, ונחזיר את השגשוג והיצירה למדינת ישראל ואת החיוך לפניהם של אזרחיה". (לירן תמרי)
8:51 - צבע אדום בעוטף עזה. אזעקה המתריעה מפני ירי טילים ורקטות הופעלה בקיבוץ מפלסים שבעוטף עזה. (ynet)
7:37 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. אזעקה המתריעה מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים יראון, ברעם ואביבים שבגליל העליון. (ynet)
6:32 - הקונסול אקוניס בטקס יום הזיכרון בניו יורק: "צריכים לסמוך רק על עצמנו". הקונסוליה הישראלית בניו יורק יחד עם משלחת ישראל לאו"ם ציינו את יום הזיכרון ה-76 לחללי מערכות ישראל בטקס רשמי שנערך בבית הכנסת טמפל עמנואל לזכר החיילים והאזרחים שנפלו במערכה על הגנת המדינה.
כ-2,000 איש מהקהילה הישראלית והיהודית בניו יורק נכחו באירוע לצד נבחרי ציבור, ומאות נוספים צפו בשידור החי באמצעי המדיה השונים של הקונסוליה. קונסול ישראל בניו יורק אופיר אקוניס פנה לנוכחים: "הבריתות הן חשובות ואנו מעריכים אותן, אבל פעם אחר פעם אנחנו למדים שאנו צריכים לסמוך רק על עצמנו ועל כוחותינו".
סיכום חדשות מהלילה
בלינקן שוחח עם גלנט: "חזר על התנגדות ארה"ב למבצע גדול ברפיח". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט וחזר בפניו על ההתנגדות של ארה"ב למבצע קרקעי צבאי גדול ברפיח, שם תופסים מחסה למעלה ממיליון בני אדם. כך מסר הבית הלבן. בנוסף, לפי ההודעה בלינקן הדגיש את "הצורך הדחוף להגן על אזרחים ועובדי סיוע בעזה, והפציר בגלנט להבטיח שהסיוע יוכל להגיע לאזרחים ברצועה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
דיווח פלסטיני: תקיפות אוויריות וירי ארטילרי במזרח רפיח. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה על תקיפות אוויריות ועל ירי ארטילרי במזרח רפיח שבדרום רצועת עזה.
יום הזיכרון צוין גם ברצועה. הלוחמים שפועלים ברחבי רצועת עזה ציינו אמש את יום הזיכרון בדקת דומייה לזכר הנופלים, ובהם אלה שנפלו במלחמה.