סגור
משלוח שופרסל אונליין
משלוח שופרסל אונליין (צילום: שושנה חן)

אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל, בטענה לשימוש מטעה בקופונים באתר

בהזמנה באונליין יצרה הרשת מצג שווא להנחה במחיר, כך לפי התובעים; לטענתם, שופרסל הציגה ללקוחות מחיר סופי לתשלום הכולל הנחות מקופונים, אך כשההזמנה הגיעה לביתם הם גילו בחשבונית כי המחיר הסופי גבוה מזה שהוצג להם באתר; התביעה מוערכת ב-45 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד שופרסל לפני כשלוש שנים. התובע, ניצן לוי, הגיש את הבקשה לתביעה להכיר בה כייצוגית, בטענה לכאורה להטעיית לקוחות שופרסל, המבצעים הזמנות באתר האונליין של החברה, ועושים שימוש בקופוני הנחה שמעניקה הרשת ללקוחותיה.
הקבוצה שייצוגה אושר במסגרת בקשת האישור, כוללת את לקוחות שופרסל שמימשו תלושי הנחה בקניותיהם באתר, וגילו לאחר קבלת ההזמנה כי שילמו יותר מכפי שידעו במועד השלמת ההזמנה באתר, בתקופה שהחלה שבע שנים קודם להגשת הבקשה ועד לאישור הבקשה על ידי בית המשפט.
מכירות זרוע האונליין של שופרסל עמדו בשנים האחרונות על כ-2.5 מיליארד שקל, כשבשנת 2020, הגיעו לשיא של 3 מיליארד שקל והיוו כחמישית מפעילות החברה.
התביעה מבוססת על טענה ולפיה שופרסל מאפשרת ללקוחותיה שימוש בקופונים שונים לצורך קבלת הנחות על מוצרים ומפרסמת אותם באמצעים שונים, בכדי לעודד השימוש בהם. במסגרת זו, במהלך ביצוע ההזמנה באתר הרשת, החברה "מקפיצה" קופונים אלו, המייצרים מצג שבו מופיע מחיר זול יותר עבור מוצרים שונים וכן מקבלים מצג שווא כאילו התאריך המופיע על גבי הקופון הוא הקובע ושימוש בו לפני מועד זה, יזכה את הצרכן בהוזלה.
לאחר בחירת סל הקניות והזנת הקופונים, שופרסל מציגה ללקוחותיה מחיר סופי לתשלום, הכולל את ההנחות מהקופונים, אלא שכשהם מקבלים את ההזמנה לביתם, הם מגלים על גבי החשבונית כי המחיר הסופי הוא גבוה מזה שהוצג להם באתר האונליין בעת סיום ההזמנה.
עוד טען לוי כי כיוון שהרשת מעודדת את לקוחותיה באתר לבחור את מועד אספקת ההזמנה כבר בתחילת ההזמנה, והיא מציינת כי מועד האספקה ישמר להם למשך 30 דקות, היא יכולה היתה מראש למנוע מהצרכן שימוש בקופונים שעד מועד האספקה כבר לא יהיו בתוקף. אלא שלוי גילה זאת רק אחרי שלטענתו "נכווה מספר פעמים כתוצאה משימוש בקופונים שונים של שופרסל שלא כובדו", כי החברה כוללת תנאי לפיו הטבות הקופונים לא נשמרות והן יחולו בתנאי שהקופון בתוקף במועד האספקה.
לפי הערכת נזק ממוצעת של 35 שקלים להזמנה, הנזק הממוני לקבוצה עומד על 9.6 מיליון שקל לשנת 2020 ועל 33.4 מיליון שקל בשש השנים שקדמו להגשת התביעה.
בדיווח למשקיעים ציינה שופרסל כי "החברה לומדת את החלטת בית המשפט".