סגור
רן ארז יו"ר ארגון המורים
ארז: "לא נאפשר לאוצר להפריט את מערכת החינוך" (צילומים: אוראל כהן, אלכס קולומויסקי)

ארגון המורים: ביום ראשון - שביתה בת שעתיים בתיכונים ב-3 הערים הגדולות

ארגון המורים הודיע על השבתת הלימודים ביום ראשון בשעות 10:00-8:00 בחינוך העל יסודי בירושלים, תל אביב וחיפה. היו"ר רן ארז: "לא נאפשר לאוצר להפריט את מערכת החינוך ולהפוך את המורים לעובדי קבלן

עוד הסלמה בסכסוך העבודה של המורים העל יסודיים: ארגון המורים הודיע על השבתת הלימודים ביום ראשון בשעות 10:00-8:00 בחינוך העל יסודי בירושלים, תל אביב וחיפה. יו"ר הארגון רן ארז מסר: "לא נאפשר לאוצר להפריט את מערכת החינוך ולהפוך את המורים לעובדי קבלן. זה לא הצעד האחרון, הצעדים יוחרפו. שביתות וצעדים ארגוניים יימשכו ונודיע עליהם עם הכרזתם".
ההכרזה על העיצומים מגיעה ברקע צו שהוציא בית הדין הארצי לעבודה, המורה למשרדי האוצר והחינוך להשיב עד היום לעתירת ארגון המורים להורות לממונה על השכר לבטל את הנחיותיו לקנוס ולנכות משכר המורים אלפי שקלים, בשל העיצומים הקודמים שנקטו. לטענת ארגון המורים, הממונה על השכר באוצר מנסה להלך אימים על המורים באמצעות קביעת "קנסות" שנועדו להעניש את עובדי ההוראה משום שהם מממשים את זכותם החוקתית להתארגן.
בהתאם להנחיות הממונה על השכר באוצר ינוכו אלפי שקלים מהמורים החל מהמשכורת הקרובה של חודש במאי המשולמת ב-1 ביוני. מדובר בסכום של 2,400 שקלים שכבר שולמו למורים על חשבון הסכם השכר וסכומים נוספים בשל העיצומים הננקטים על-ידם. ארגון המורים טען באמצעות עו"ד סיגל פעיל כי הנחיית הממונה על השכר באוצר בלתי-חוקית, וכי עובדי ההוראה מבצעים את מלוא היקף משרתם ואינם מחסירים ולו דקה אחת.
ארז הזהיר כי בלי הסכם שכר, ארגון המורים לא יפתח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. ארז מאשים את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בסחטנות במטרה לפגוע בעבודה המאורגנת ובמורים באמצעות חוזים אישיים. לדבריו, הצדדים הגיעו להסכמות שאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, אך האוצר חזר בו ומתנה כעת את הסכם השכר בהסכמה על העקת עשרה אחוזים מהמורים ומהמנהלים בחוזים אישיים ללא שתעמד להם הגנה במסגרת ההסכם הקיבוצי.
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה לביקורת המדינה תקף ארז כי "האוצר רוצה להפריט את החינוך כמו בדואר, ועוד מעט יפריטו גם את הצבא. משבר מערכת החינוך אינו רק הסכם השכר, אלא סממן. אנחנו לא מדברים רק על תוספת כסף". ארז הוסיף כי "האוצר רוצה אותנו סמרטוטים. הממונה על השכר אמר לי שאם לא נסכים על חוזים אישיים, לא יהיה הסכם ואין על מה לדבר. חוזים אישיים מבחינתנו זה צלם בהיכל - ולכן אין התקדמות. אנחנו ממשיכים במאבק בצורה נמוכה כרגע כדי לא לפגוע בבגרויות, אבל כנראה שלא נפתח את שנת הלימודים".
סגן הממונה על השכר באוצר, אוהד אלקבץ אמר מנגד בוועדה כי "יש עיריות חזקות במרכז הארץ שמעסיקות מורים בחוזים אישיים, כמו מנהלים בתל אביב, והמטרה שלנו היא שיהיו חוזים אישיים גם בקריית גת". אלקבץ קבל על התקפות חברי הכנסת בוועדה על פקידי האוצר, ואמר: "בכל ישיבה אני שומע מחדש השתלחויות חסרות רסן כלפינו, כמו אמירות של תת-רמה".