סגור

אזרח נהרג מפגיעת נ"ט באדמית; מחאת המנגלים בת"א: "לא תנפנפו את החטופים"

מהירי נפצעו גם חמישה חיילי צה"ל - אחד באורח בינוני וארבעה באורח קל; 4 לוחמים נפצעו באורח קשה ברצועה, שלושה מהם מגדוד 202 של הצנחנים ואחד מגדוד צבר של גבעתי; צה"ל ושב"כ: חיסלנו יותר מ-10 מחבלים בבית ספר של אונר"א; ארה"ב: נמשכים הניסיונות להגיע להסכמה על עסקת חטופים; מוקדם יותר בלון תצפית של צה"ל נפגע מירי חיזבאללה 

22:00 - מנגלים על הכביש בתל אביב ביום העצמאות: "לא תנפנפו את החטופים"
10 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים בתל אביב. מנגלים על הכביש
מחאת משפחות החטופים בתל אביב. מנגלים על הכביש
מחאת משפחות החטופים בתל אביב. מנגלים על הכביש
(צילום: ליאור שרון)
21:30 - דובר צה"ל נכנס לרצועה עם הרמטכ"ל: "יש חטופים גם במרחב רפיח". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן בהמשך הלחימה ברצועת עזה, ומסר כי בשלב זה פועלות ברצועה שלוש אוגדות. הוא הודיע כי הותקף חדר לחימה מרכזי של חמאס, שהוקם בתוך בית ספר של סוכנות אונר"א במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. הוא עדכן עוד כי בצפון הרצועה הכוחות פועלים באזורים חדשים, מחסלים מחבלים וכי עד כה אותרו אמצעי לחימה רבים.
הגרי הוסיף כי חזר ממזרח רפיח, לשם נכנס יחד עם הרמטכ"ל, וסיפר שמפקדי החטיבות שפגשו פנו לרמטכ"ל ואמרו: "יש חטופים גם במרחב רפיח - אנחנו נחושים לעשות הכל, כל מה שיידרש, על מנת לייצר את התנאים שישובו אלינו במהרה".
20:50 - ארה"ב: נמשכים הניסיונות להגיע להסכמה על עסקת חטופים. סגן דובר מחלקת המדינה של ארה"ב ודנט פאטל התייחס לאזהרתו של ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני על כך שהניסיונות להגיע להפסקת אש ועסקת חטופים "חוזרים לאחור" בגלל כניסת כוחות צה"ל לרפיח, ואמר כי המגעים נמשכים ללא קשר למבצע. "בניגוד לדיווחים - השיחות נמשכות, אנחנו ממשיכים לעשות כל מה שאפשר כדי להגיע להסכמה", אמר.
כמו כן, ציין כי "ארה"ב בוחנת דיווחים על כך שצה"ל השתמש בנערים פלסטינים כמגן אנושי בפעולותיו. "אנחנו בוחנים את זה לצד האשמות נוספות, וכפי שהברנו - לישראל ולכל בת ברית שלנו יש מחוייבות לבחון כל דיווח על הפרה של זכויות אדם והדין הבינלאומי".(דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:05- הותר לפרסום: אזרח נהרג מפגיעת טיל נ"ט באדמית. דובר צה"ל התיר לפרסם כי אזרח נהרג מפגיעת טיל נ"ט מוקדם יותר היום בקיבוץ אדמית שבגליל המערבי. מהירי נפצעו גם חמישה חיילי צה"ל - אחד באורח בינוני וארבעה באורח קל. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. כמו כן, נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון, במרחבים עייתא א-שעב ובכפר כילא. (יואב זיתון)
18:15 - הותר לפרסום: 4 לוחמים נפצעו קשה ברצועת עזה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו. שלושה מהלוחמים, מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפצעו כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים, ובאירוע נפצעו חמישה לוחמים נוספים באורח בינוני. הלוחם הנוסף שמצבו קשה, מגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפצע כתוצאה מפיצוץ מטען, וממנו נפצעו ארבעה לוחמים נוספים באורח קל ובינוני. (יואב זיתון)
18:10 - נתניהו נעדר מטקסי יום העצמאות: "מעדיף להתרכז במלחמה, ופחות בחידונים". ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מכל אירועי יום העצמאות, ושלח במקום זאת סרטונים ששודרו בטקסים. במקום האירועים המסורתיים, נתניהו ביקר היום פצועי צה"ל בבית החולים שיבא בתל השומר. גורם בכיר שמקורב לנתניהו טען: "הוא מעדיף להתרכז במלחמה ובאתגרים שלה ולבקר פצועים במתקני החלמה ושיקום, ופחות בחידונים ובטקסים. אם היה הולך לחידון התנ"ך היו מבקרים אותו. כשהוא לא הולך גם מבקרים אותו". איש התקשורת רני רהב תקף: "קיבלת עצת אחיתופל. נתת תעודת מופת לחמאס ולנבל סינוואר". (איתמר אייכנר)
10 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם ב הר הרצל יום הזיכרון 13.5.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם ב הר הרצל יום הזיכרון 13.5.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בהר הרצל, אתמול
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
17:30 - צה"ל ושב"כ: חיסלנו יותר מ-10 מחבלים בבית ספר של אונר"א. צה"ל ושב"כ תקפו באופן ממוקד חדר לחימה הממוקם בתוך בית ספר של סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה, ששימש מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס לתכנון וביצוע פעולות טרור. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי 15 מחבלים חוסלו בתקיפה, בהם יותר מ-10 שמשויכים לחמאס. כמו כן, נמסר כי בין המחבלים היו גם מחבלי נוח'בה שהשתתפו במתקפת 7 באוקטובר, כמו גם אחראים על מארבים ופעולות נגד כוחות צה"ל ברצועה. (יואב זיתון)
17:15 - הירי לגליל העליון: טרם הושגה שליטה על השריפה ליד מלכיה, אין סכנה ליישובים. ארגון כבאות והצלה עדכן כי שני צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה שפרצה בשטח פתוח בין היישובים מלכיה ודישון שבגליל העליון, כתוצאה מפגיעת רקטה במקום. נמסר כי בשלב זה אין שליטה על האש, אך לא נשקפת סכנה ליישובים. (יאיר קראוס)
16:20 - האזעקה בצפון הגולן: 10 נפילות בשטחים פתוחים. בהמשך לאזעקה בצפון רמת הגולן, זוהו 10 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר האזור, שנפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים. (יאיר קראוס)
16:00 - בשעה האחרונה: ירי לאביבים ולמלכיה, נפילות בשטחים פתוחים שגרמו לשריפה. ירי נ"ט בוצע בשעה האחרונה מלבנון לעבר המושב אביבים שבגליל העליון, וזוהתה נפילה בשטח פתוח. כמו כן, בוצע ירי תלול מסלול לאזור מלכיה, שם פרצה שריפה בשטח פתוח. (יאיר קראוס)
15:40 - דיווחים בלבנון: צה"ל תוקף בארטילריה בדרום המדינה. לפי דיווחים לבנוניים, צה"ל תוקף בארטילריה בכמה עיירות בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)

10 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית ב לבנון 06.5.2024
תקיפה ישראלית ב לבנון 06.5.2024
תקיפה ישראלית בלבנון
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)

15:15 - חילופי האש בגליל: תושבי קריית שמונה התבקשו להישאר במרחבים מוגנים. עיריית קריית שמונה ביקשה מהתושבים השוהים בעיר להיכנס למקלטים ולמרחבים מוגנים ולשהות שם עד לקבלת הודעה אחרת, על רקע חילופי האש בגליל. (יאיר קראוס)
15:07 - בלון תצפית של צה"ל נפגע מירי חיזבאללה לגליל המערבי - ונפל בלבנון. בלון תצפית של צה"ל נפגע ונפל בשטח לבנון, אין חשש לדלף מידע. כך הודיעו בצבא. זאת, כתוצאה מהשיגורים שבוצעו לגליל המערבי. (יואב זיתון)
14:54 - חילופי האש בגליל: חוסל פעיל חיזבאללה, מטוסי קרב תקפו בדרום לבנון. כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל של חיזבאללה ששהה ליד מבנה צבאי של ארגון הטרור באזור מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. כמו כן, מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה באזורים אל-חריבה, חלתא ויארון. דובר צה"ל מסר כי זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר ערב אל עראמשה ואדמית שבגליל המערבי, ושהפרטים נמצאים בבדיקה. (יואב זיתון)

10 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב לבנון 26.04.2024
תקיפה של צה"ל ב לבנון 26.04.2024
תקיפה של צה"ל בלבנון
(צילום: KAWNAT HAJU / AFP)
14:25 - אחרי הפגיעה הישירה: חילופי אש כבדים בגליל המערבי. חילופי אש כבדים מתנהלים בגליל המערבי, אחרי שאירעה פגיעה ישירה של טיל נ"ט באזור. כלי טיס ומסוקים הוזנקו. (יואב זיתון)
14:12 - 3 רקטות שוגרו לעבר שדרות ויורטו, לא ידוע על נפגעים. שלוש רקטות שוגרו לשדרות במסגרת המטח האחרון לעבר העיר, שלושתן יורטו. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק לרכוש. (מתן צורי)
14:05 - התרעות צבע אדום הופעלו בשדרות, איבים וניר עם שבעוטף. יירוטים זוהו באזור.
13:47 - עקב בקשת דרום אפריקה: ביה"ד הבינלאומי ידון השבוע בצעדי חירום נגד ישראל. בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) יערוך דיונים על צעדי חירום נוספים נגד ישראל בימים חמישי ושישי, בעקבות הבקשה הדחופה של דרום אפריקה להוציא צווי הפסקת לחימה בשל פעולת צה"ל ברפיח. דרום אפריקה ביקשה מבית הדין להוציא את הצווים, בין היתר כדי "להבטיח את עמידתה של ישראל במחויבויות שלה לא לעסוק ברצח עם". (איתמר אייכנר)

10 צפייה בגלריה
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג 26.1.24 מלחמה בעזה הקראת ההחלטה בתביעה של דרום אפריקה
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג 26.1.24 מלחמה בעזה הקראת ההחלטה בתביעה של דרום אפריקה
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג
(צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
13:40 - פגיעה ישירה של נ"ט בגליל המערבי, צה"ל תוקף בדרום לבנון. פגיעה ישירה של טיל נ"ט בגליל המערבי, לאחר האזעקות שהופעלו באזור. צה"ל תוקף בדרום לבנון. (יואב זיתון)
13:40 - טורקיה: הגשנו בקשה להצטרף לתביעת דרום אפריקה נגד ישראל בהאג. שר החוץ של טורקיה הקאן פידאן הודיע כי אנקרה הגישה בקשה להצטרף לתביעת דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. ההודעה מגיעה יומיים לאחר שמצרים הכריזה על כוונתה לתמוך בתביעה.

10 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: AP/Khalil Hamra)
13:25 - אזעקות נוספות בגליל המערבי. אזעקות הופעלו בגורן, חניתה, אילון, יערה, אדמית וערב אל עראמשה שבגליל המערבי.
13:05 - אזעקה הופעלה בערב אל עראמשה שבגליל המערבי, וכן בקיבוץ אדמית שבאזור.
12:08 - התמרון בעזה: מחבלים חוסלו במזרח רפיח, ג'באליה וזייתון. לוחמי גולני חיסלו כמה מחבלים בהיתקלויות במזרח רפיח, ואיתרו אמצעי לחימה. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלים שיצאו מאזור שיגור, והותקפה עמדה שממנה ירו מחבלים לעבר לוחמים. בג'באליה לוחמי צנחנים וחטיבות 460 ו-7 הרחיבו את הלחימה, ופשטו על יעדי טרור. בנוסף, הם ניהלו קרבות רבים וחיסלו עשרות מחבלים. בשכונת זייתון לוחמי חטיבה 2 איתרו פירי מנהרות והשמידו משגרים. לצד זאת, לוחמי נח"ל חיסלו מחבלים והשמידו אמצעי לחימה. (יואב זיתון)


11:48 - נזק לבתים משיגור טילי נ"ט למטולה במהלך הלילה. נזק נגרם ללפחות שני בתים במטולה, לאחר שחיזבאללה שיגר במהלך הלילה שני טילי נ"ט לעבר היישוב. תושב המקום נפצע באורח קל. דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית, אמר ל-ynet כי "זה לא אמיתי מה שקורה פה. ממשלת ישראל אחראית על המחדל הנוראי. שכחו אותנו במלונות". (יאיר קראוס)
11:44 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו. חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו. לפי ארגון הטרור, מדובר בחסין עבאס עיסא, תושב מיס אל-ג'בל בדרום לבנון. מפרוץ המלחמה הכריז חיזבאללה על 298 הרוגים משורותיו. (ליאור בן ארי)
11:40 - הצלב האדום מקים בית חולים שדה בדרום הרצועה. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) מקים בית חולים שדה בדרום רצועת עזה, כדי לנסות לענות על מה שתיאר כביקוש "מתגבר" של שירותי בריאות בעקבות המבצע של צה"ל ברפיח. לפי הוועד, "תושבים בעזה מתקשים להשיג את שירותי הבריאות שלהם הם זקוקים, בין היתר בשל המספר הפחות של מתקני בריאות מתפקדים".

10 צפייה בגלריה
רכב של הצלב האדום ובו חטופים מגיע למעבר רפיח 25.11.23 מלחמה בעזה
רכב של הצלב האדום ובו חטופים מגיע למעבר רפיח 25.11.23 מלחמה בעזה
רכב של הצלב האדום בעזה
(צילום: EUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
11:24 - צה"ל על הפגיעה בעובדי ארגון הבריאות העולמי ברפיח: "היו בשטח לחימה". צה"ל התייחס לדיווחים מאתמול, שלפיהם נהג פלסטיני נהרג ואזרחית זרה נפצעה בתקיפה אווירית ברפיח, ולכך ששניהם עובדים בארגון הבריאות העולמי (WHO).כך דיווחה רשת CNN. לפי צה"ל, "חקירה ראשונית מצביעה על כך שרכב של האו"ם נפגע בשטח שהוכרז כאזור לחימה פעיל. לצבא לא נודע על מסלול הרכב. נסיבות התקרית נמצאות בבדיקה".
10:28 - ראש ממשלת קטאר: "קיפאון במו"מ, המבצע ברפיח הניע דברים לאחור". ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני אמר כי ישנו מבוי סתום בשיחות להפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, המבצע הישראלי ברפיח "הניע דברים אחורה". א-תאני הוסיף כי "קטאר לא הפסיקה לתווך בין ישראל לחמאס, למרות הקשיים. משרדי חמאס בדוחא יישארו פתוחים כל עוד המלחמה מתנהלת. המחלוקת העיקרית בין ישראל לחמאס היא בעניין שחרור החטופים והמשך המלחמה. יכולה להיות עסקה תוך ימים ספורים, אך אין בהירות מצד ישראל כיצד להביא לסוף המלחמה".
10:12 - אונר"א: 450 אלף "נעקרו בכוח" מרפיח מאז שצה"ל נכנס למזרח העיר. סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) מעריכה כי 450 אלף בני אדם "נעקרו בכוח" מרפיח מאז 6 במאי, אז נכנסו כוחות צה"ל למזרח העיר. באונר"א הוסיפו כי "אנשים מתמודדים עם תשישות מתמדת, רעב ופחד. שום מקום אינו בטוח. הפסקת אש מיידית היא התקווה היחידה".

10 צפייה בגלריה
ילדים נמלטים מ רפיח
ילדים נמלטים מ רפיח
ילדים נמלטים מרפיח
(צילום: AFP)

10:12 - דיווחים בעזה: טנקים של צה"ל נכנסים עמוק יותר לתוך מזרח רפיח. טנקים של צה"ל נכנסו עמוק יותר לתוך מזרח רפיח, לשכונות אל-ג'נינה, אל-סלאם ואל-ברזיל. כך דיווחו תושבים בדרום רצועת עזה. תושב אחד סיפר כי "הטנקים נמצאים ברחובות בתוך השטח הבנוי, ויש שם עימותים".
08:55 - צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה באזור אל-חיאם, לצד מבנים נוספים של ארגון הטרור באזור הכפר כילא שבדרום לבנון. כמו כן, תקפו אמש מטוסי קרב מבנה צבאי שבו זוהה מחבל של חיזבאללה באזור אל-עדייסא. (יואב זיתון)


08:50 - משרד הבריאות של חמאס: 35,173 נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 35,173 בני אדם נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה. המשרד הוסיף כי 79,061 בני אדם נוספים נפצעו. (עינב חלבי)
08:15 - המטח לאשקלון: רקטה יורטה, לא דווח על נפגעים. רקטה אחת ששוגרה לעבר אשקלון במסגרת המטח האחרון יורטה. מד"א עדכן כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים. (מתן צורי)
08:05 - דיווח: מצרים שוקלת לצמצם את הקשרים הדיפלומטיים שלה עם ישראל. מצרים שוקלת לצמצם את הקשרים הדיפלומטיים שלה עם ישראל. כך מסרו גורמים מצרים ל"וול סטריט ג'ורנל", שציינו כי ההתלבטויות החלו לאחר שישראל עדכנה את מצרים שעות לפני שהחלה במבצע ברפיח. הדיווח מגיע ברקע הצטרפותה של מצרים לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

10 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי סיסי 1.12.23
נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי סיסי 1.12.23
נשיא מצרים א-סיסי
(צילום: Sean Gallup/Getty Images)
07:58 - אזעקות הופעלו באשקלון ומבקיעים, וכן בזיקים וכרמיה שבעוטף.
07:18 - מיליציות בעיראק, אחרי שצה"ל הודיע על יירוט כטב"ם: "ביצענו שיגורים לאילת". ההתנגדות האיסלאמית בעיראק, ארגון המורכב ממיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק וסוריה, פרסם לקיחת אחריות על שליחת שני כטב"מים מסוג "אל-ארפד" לעבר "מטרה צבאית באילת". ההודעה מגיעה לאחר שדובר צה"ל עדכן אמש כי יורט בהצלחה כטב"ם שעשה את דרכו לישראל מכיוון מזרח. לפי ההתנגדות האיסלאמית בעיראק, מדובר בכטב"מים מסוג שלא נעשה בו שימוש עד כה. (ליאור בן ארי)
07:05 - דיווח: לישראל מספיק חיילים בקצה רפיח כדי לבצע פלישה רחבה. ממשל ביידן מעריך כי ישראל הציבה מספיק חיילים בקצה העיר רפיח בדרום רצועת עזה כדי להתקדם לפלישה בקנה מידה רחב בימים הקרובים, אך בכירים אמריקנים לא בטוחים כעת אם בירושלים החליטו לנקוט בצעד כזה, בניגוד לדעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כך מסרו לרשת CNN שני בכירים בממשל האמריקני.

10 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)
במהלך הלילה:
סגנו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, קורט קמפבל, אמר כי לא סביר שישראל תשיג "ניצחון מוחלט" בהבסת חמאס בעזה. לדבריו, "אנחנו שומעים מנהיגים ישראלים מדברים על ניצחון בשדה הקרב, על 'ניצחון מוחלט', ויש לנו חילוקי דעות בנוגע להגדרה של מהו ניצחון".