סגור
דוד אמסלם דודי אמסלם מליאת הכנסת 15.1.24
השר דודי אמסלם שכחלון נחשב למועמדו לתפקיד (צילום: רפי קוץ)

המועמד למנהל רשות החברות שנבלם על ידי הנציבות דרש להקפיא את הליך הבחירה

רועי כחלון, שנחשב למועמדו של השר דודי אמסלם למחליפה של מיכל רוזנבוים, דרש מבית המשפט להקפיא את המינוי, לאחר שנציבות שירות המדינה קבעה כי איננו עומד בתנאי הסף לתפקיד. בית המשפט דחה את הבקשה לצו זמני וקבע דיון במעמד הצדדים בעוד שבוע וחצי

סוגיית המינוי של מנהל רשות החברות הבא במקום מי שנושא בתפקיד כעת כממלא מקום ינקי קוינט, הגיעה לבית המשפט.
רועי כחלון, מי שנחשב למועמדו של השר דודי אמסלם לתפקיד, פנה לבית המשפט בדרישה להקפיא את הליך הבחירה - זאת לאחר שנציבות שירות המדינה קבעה כי איננו עומד בתנאי הסף שנקבעו על ידי ועדת האיתור. לטענת הנציבות, לכחלון אין ניסיון ניהולי מספיק כדי להתמודד על התפקיד.
על רקע זה, פנה כחלון לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה שיוציא צו זמני המורה למשרד האוצר ולנציבות שלא לקדם בשום דרך את הליך בחירת יו"ר רשות החברות עד לקיום דיון במעמד הצדדים. במקביל ביקש להקפיא את בחינת המועמדות שלו, עד שלא יועברו לידיו המסמכים והנימוקים לפסילת מועמדותו.
השופטת רחל ברג הירשברג קבעה דיון במעמד הצדדים ליום שני הבא (27 במאי) כשהנציבות אמורה להשיב לטענות עד יום חמישי הקרוב. השופטת דחתה את הבקשה של כחלון למתן צו ארעי וטענה כי אין בכך טעם מאחר שהדיון ייערך בקרוב.
ב-11 במרץ חשף "כלכליסט" כי כחלון הוא מועמדו של השר לפיתוח אזורי דודי אמסלם לתפקיד מנהל רשות החברות הקבוע במקום מיכל רוזנבוים. כחלון שימש סגן בכיר למנהל הרשות עד אמצע 2022 ובעידודו של רם בלינקוב שהיה אז מ"מ יו"ר הרשות ומנכ"ל האוצר, הוביל את הפרטת נמל חיפה.
כחלון ביקש לבטל את החלטת הנציבות ולהעביר את ההחלטה בעניין עמידתו בתנאי הסף לוועדת האיתור עצמה. ככל הידוע, חברי הוועדה תומכים בבחירה בו. הוא מבקש מבית המשפט לקבוע כי ועדת האיתור היא הגורם המוסמך לקבוע אם הוא עומד בתנאי הסף או לחילופין שבית המשפט יקבע שהוא אכן עומד בתנאי הסף.
לטענת כחלון, החלטת הנציבות התקבלה בחוסר סמכות. הוא טוען בעתירה שהגיש כי מי שמוסמכת לקבל החלטה בנושא היא ועדת האיתור בלבד וכי הנציבות היא גורם שיכול לשמש רק כבודק וממליץ.
לדבריו, החלטת הנציבות איננה מנומקת ומנוגדת באופן בוטה לרקע העובדתי שהציג בדבר ניסיונו הניהולי הבכיר בשירות המדינה ובמגזר הפרטי, שם הוא משמש היום כמנהל פרויקטים בקבוצת תעבורה של משפחת לבנת, הפניקס ולאומי.
למועמדות שהציג צירף כחלון אישור של רשות החברות, ואישור של הממונה על חדלות פירעון שתחתיו עבד בתיקים שונים.
כאמור כחלון דרש מבית המשפט לקיים דיון כדי לקבוע שהסמכות בנושא נתונה בידי ועדת האיתור ולא בידי הנציבות, וכי הוא עומד בדרישות התפקיד.