סגור

בינה מלאכותית ורשת חברתית: רדיט חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם OpenAI

ההסכם יאפשר שימוש בתכנים של רדיט בהכשרת הצ'טבוט ChatGPT ובמוצרים אחרים - במקביל הרשת החברתית תוסיף מאפייני AI חדשים לפורומים שלה  

רדיט חתמה על הסכם שיתוף פעולה ורשיונות עם OpenAI, שיאפשר שימוש בתכנים של הרשת החברתית בהכשרת הצ'טבוט ChatGPT ובמוצרים אחרים - במקביל רדיט תוסיף מאפייני AI חדשים לפורומים שלה.
בהצהרה שפרסמו שתי החברות נמסר כי ההסכם "יאפשר למוצרי ה-AI של OpenAI להבין בצורה טובה יותר ולהציג את התכנים של רדיט, במיוחד בנושאים עדכניים". ההסכם מאפשר ל- OpenAI להציג את התכנים של רדיט ולהכשיר את מערכות הבינה המלאכותית על המידע. במקביל, רדיט תוכל להציע למשתמשים כלים חדשים המבוססים על AI שפותחו על ידי OpenAI. הפרטים הפיננסים של ההסכם לא נחשפו.
התכנים של רדיט (שהונפקה בחודש מרץ השנה) נחשבים כבר תקופה למקור פופולרי להכשרת מודלי AI, כולל את אלה של OpenAI. בשבוע שעבר חשפה רדיט מדיניות חדשה לפיקוח על השימוש במידע שלה, זאת כחלק מהמאמצים להעלות את ההכנסות באמצעות הסכמי רישוי עם מפתחי בינה מלאכותית וחברות אחרות.
"הנתונים שלנו הם בעלי שווי גבוה במיוחד", אמר המנכ"ל סטיב הופמן בריאיון בתחילת החודש. "אנחנו חווים התעניינות רבה בהם". מציאת מקורות הכנסה חדשים הייתה חלק מהאסטרטגיה שהציגה רדיט למשקיעים לקראת ההנפקה. בהתאם, בינואר חתמה החברה על הסכם עם גוגל בשווי 60 מיליון דולר, במסגרתו תעזור להכשיר מודלי שפה גדולים.
OpenAI מצידה פועלת להגיע להסכמי שיתופי פעולה עם חברות מדיה וזאת כדי להכשיר את מערכות ה-AI שלה. כך, היא הגיעה בחודשים האחרונים להסכמים דומים עם Dotdash Meredith ועם הפייננשל טיימס. החברה, שאחת המשקיעות הגדולות שלה היא מיקרוסופט, נחשבת לאחת המובילות בתחום הבינה המלאכותית. למנכ"ל סם אלטמן היסטוריה ארוכה עם רדיט. הוא היה אחד מבעלי המניות הגדולים בזמן ההנפקה ואף שימש לזמן קצר כמנכ"ל זמני ב-2014.
השבוע דווח כי המייסד והמדען הראשי של OpenAI, ד"ר איליה סוצקבר, עוזב את החברה חצי שנה בלבד לאחר שהוביל את המהלך הכושל להדחתו של אלטמן.