סגור
ה קונגרס של ארצות הברית
הקונגרס האמריקאי (צילום: EPA/MICHAEL REYNOLDS)

ארה"ב: בית הנבחרים אישר את הצעת החוק שתחייב להעביר לישראל סיוע צבאי ללא עיכוב

ההצעה, שעברה בבית התחתון של הקונגרס, אושרה ברוב של 224 מול 187 מתנגדים, אך לא צפויה להפוך לחוק

בית הנבחרים האמריקאי, שבשליטת הרפובליקנים, העביר אמש (ה') חוק שאמור לחייב את הנשיא ג'ו ביידן לשלוח כלי נשק לישראל, זאת על אף איומו לעכב משלוחי פצצות בשל הפעולה ברפיח, כך לפי דיווח ברויטרס.
חוק התמיכה בסיוע ביטחוני לישראל (The Israel Security Assistance Support Act) אושר ברוב של 224 תומכים מול 187 מתנגדים. 16 חברי קונגרס דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים בהצבעה בעד החוק, בעוד ששלושה רפובליקנים התמרדו והצביעו נגד.
עם זאת, ההצעה לא צפויה להפוך לחוק רשמי בקרוב. היא בעיקר חושפת את הפערים בין המפלגות סביב המדיניות כלפי ישראל מאז מתקפת החמאס בשבעה באוקטובר. בעוד שבקרב המפלגה הדמוקרטית גוברת הביקורת נגד ביידן על תמיכתו בישראל, הרפובליקנים תוקפים את החלטתו לעכב את משלוחי הנשק. "זוהי החלטה קטסטרופלית עם השלכות בינלאומיות", אמר ביום רביעי יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הרפובליקני. "היא התקבלה ממניעים פוליטיים, ואיננו יכולים לאפשר לה לקרות".
הדמוקרטים מצידם, טוענים כי הרפובליקנים מעוותים את עמדתו של ביידן וזאת לצרכים הפוליטיים שלהם לקראת הבחירות לנשיאות בארה"ב בנובמבר. "זה כלל לא ניסיון רציני להעביר חקיקה, ולכן כמה מחברי הקונגרס הדמוקרטים התומכים ביותר בישראל יצביעו נגד", אמר מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים חאקים ג'פריס לפני ההצבעה.
על אף הודעתו של ביידן, ישראל צפויה לקבל נשק אמריקאי בשווי מיליארדי דולרים. כך, ביום שלישי פורסם כי משרד החוץ האמריקאי קידם העברת סיוע בשווי מיליארד דולר לישראל.