סגור
מלינדה גייטס מאי 2019
מלינדה גייטס (בלומברג)

פילנתרופית עצמאית: מלינדה גייטס עוזבת את הקרן שייסדה עם ביל גייטס

גייטס עוזבת את קרן הצדקה שייסדה עם בעלה לשעבר ומייסד מיקרוסופט לפני יותר מ-20 שנה; היא תקבל סכום של 12.5 מיליארד דולר שישמש אותה להמשך עבודתה בסיוע לנשים ולמשפחות

מלינדה פרנץ' גייטס עוזבת את קרן הצדקה שייסדה יחד עם בעלה לשעבר, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, לאחר יותר מ-20 שנה, ותקבל 12.5 מיליארד דולר להמשך עבודתה בשיקום נשים ומשפחות, כך היא היא מסרה אתמול (ב').
זוג המיליארדרים נפרדו ב-2021 אחרי 27 שנות נישואים, אך הבטיחו להמשיך את עבודתם הפילנתרופית יחד. לא ידוע האם במסגרת פרידתם הגיעו להסכם חלוקת רכוש.


"תחת תנאי ההסכם עם ביל, יש בידי 12.5 מיליארד דולר נוספים להשקיע לטובת נשים ומשפחות", כך הודיעה גייטס בפלטפורמת X. עם עזיבתה תשנה הקרן את שמה ותיקרא מעתה "גייטס פאונדיישן", כאשר ביל גייטס יהיה העומד היחיד בראשה, כך מסר מנכ"ל הקרן מארק סוזמן. "אחרי כמה שנים קשות בהן (מלינדה) ראתה נסיגה בזכויות הנשים בארה"ב וברחבי העולם, היא רוצה להשתמש בפרק הבא בחייה כדי להתמקד בשינוי המגמה הזאת", כך אמר סוזמן.
הקרן שהקים הזוג גייטס היא אחד הכוחות החזקים והמשפיעים בתחום בריאות הציבור העולמית, לאחר שהשקיעה יותר מ-75 מיליארד דולר מאז הקמתה במלחמה בעוני ובמחלות. בשנים 1994-2018 העביר הזוג כ-59.5 מיליארד דולר לקרן שבסיסה בסיאטל, כך על פי האתר שלה. יומה האחרון של מלינדה בקרן יהיה ה-7 ביוני.
"אני מצטער שמלינדה עוזבת, אבל אני בטוח שתהיה לה השפעה עצומה בעבודתה הפילנתרופית העתידית", כך כתב גייטס בפלטפורמת X. מלינדה גייטס, ששוויה מוערך ב-11.3 מיליארד דולר על פי פורבס, מנהלת חלק מהשקעותיה ותרומותיה דרך חברת Pivotal Ventures שבבעלותה. חברת ההשקעות, שהוקמה ב-2015, מתמקדת בסיוע לנשים ולמשפחות.