"לכי מפה - את לא רצויה": כך קיבלו היום (שלישי) מפגינים את פניה של שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל בביקורה במכון ויצמן למדע שברחובות. המפגינים, בהם בין היתר סטודנטים ועובדי המכון, צעקו כי "דמם של 1,500 ישראלים על הידיים של ממשלת הדמים", והוסיפו קריאות "בושה!". בעקבות כך, שוטרים ליוו את השרה אל רכבה, והיא עזבה את המקום.
המחאה במכון ויצמן, היום
(צילום: עדי כהן)

2 צפייה בגלריה
גילה מליאל, מחאה מול חברת הכנסת גילה גמליאל
גילה מליאל, מחאה מול חברת הכנסת גילה גמליאל
גילה גמליאל והמחאה מחוץ לחדר הישיבות
(צילום: יריב כץ, עדי כהן)
כוחות המשטרה הוזעקו למקום מחשש כי המפגינים ינסו לפרוץ לחדר הישיבות שבו נמצאת השרה, לאחר שבתיעוד מהמכון נראים הסטודנטים והעובדים שבחרו להפגין כשהם מקיפים את חדר הישיבות. עוד הם קראו: "גילה את לא רצויה, לכי מפה", ו"נשים נאנסות בעזה". מטעם השרה נמסר כי עזבה את המכון לאחר תום הביקור, כמתוכנן.
רק אתמול הגיעו אלפי מפגינים למשכן הכנסת בירושלים, במחאה וקריאה לקיום בחירות, לאחריה יצאו לצעדה לכיוון ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בעיר. המפגינים קראו להפלת הממשלה, אך גם לעצירת המלחמה והחזרת החטופות והחטופים מעזה, החזרת המפונים בצפון ובדרום לבתיהם והתנגדות לחוק הגיוס.
2 צפייה בגלריה
מפגינים קוראים לבחירות מחוץ לכנסת
מפגינים קוראים לבחירות מחוץ לכנסת
אלפים קראו לבחירות מול הכנסת
(צילום: אלכס גמבורג)
בהמשך, משפחות חטופים הגיעו לגשר המיתרים וחסמו לזמן קצר את היציאה מהעיר בדרישה כי הממשלה תפעל לשחרור יקיריהן המוחזקים בשבי חמאס כבר יותר מ-200 ימים. זאת לאחר שעימותים מילוליים נרשמו בין חלק מקרובי החטופים לחברי כנסת ושרים מהליכוד.
לפני כן, חברת הכנסת טלי גוטליב עוררה סערה כשפנתה לעינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, ואמרה: "המחאה שלכם משודרת באל-ג'זירה, היא מחרבת את מדינת ישראל". את דבריה השמיעה גוטליב בוועדת החוקה של הכנסת, בדיון על אכיפה בררנית בהפגנות. במקביל, ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית נטשה את הדיון.