שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רוית פלג בר-דיין, האריכה בשישה ימים את מעצרה של ליאורה חייא, אימו של ראש ארגון הפשיעה ערן חייא, בחשד לעבירות של סחיטה באיומים ותקיפה של תושב רמת גן, על רקע סכסוך בין שניים שהיו שותפים בעבר בעסקי הימורים. פרט לחייא הוארך גם מעצרם של שלושה חשודים נוספים שנעצרו יחד עימה.
על-פי החשד, חייא ועוד שלושה חשודים, סחטו, איימו ותקפו בצורה קשה אדם מבוגר בשל הסכסוך שלו עם אדם אחר שנעצר לפני כחודשיים. על-פי המשטרה, כתוצאה מהתקיפה הקשה הקורבן נחבל קשות עד לרמה של שבירת עצמות. כמו כן החשודים הגיעו אל הקורבן ואמרו לו בצורה מפורשת מה הם דורשים ממנו ומי שלח אותם אליו.
1 צפייה בגלריה
ערן חייא
ערן חייא
ערן חייא
(צילום: יריב כץ)
הארבעה הובאו הבוקר (שלישי) לבית המשפט שם טען נציג המשטרה כי לא מדובר באנשים שרשומים באיגוד הגישור אלא כאלה שבאופן ישיר מקושרים לארגוני פשיעה עוצמתיים. הוא ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים למשך 10 ימים. מנגד טענו באי כוח שלושת החשודים כי הקורבן לכאורה הוא עבריין שלטענתם אין אדם בישראל שהוא לא עקץ: "את אמא שלו הכניס לחובות, לבן שלו רשם רכבים על שמו. הוא עקץ עד כדי כך שגרם לאדם מנתניה להתאבד לכאורה. זה הבן אדם שמשטרת ישראל כל כך דואגת לשלומו וביטחונו עד כדי כך שעוצרת אנשים בטענה שסחטו אותו כשהוא מה שעושה בחייו זה לגנוב כספים, ומבני משפחתו ולהביא אותם למצב של חובות. כל מי שמגיע איתו למגע מסתבך. הוא לא מסכן זה האדם שבונים עליו תיק", אמרה עו"ד שני מורן.
בהמשך הוסיפה: "זה בן אדם שמסובך בחובות ובבעיות מעל ראשו. מי שהולך לישון עם כלבים שלא יופתע שמתעורר עם פרעושים. אף אחד לא אומר שצריך לתקוף או לסחוט אותו. מוצג פה מוצג שווא, יש סכסוך בין אנשי עסקים ויש סכסוך בעולמות מקבילים, הוא חייב כספים ובאים ומבקשים ממנו הוא לא הקורבן פה".
הסנגורית של ליאורה חייא, עו"ד נעמה אלחדד, אמרה בבית המשפט כי חייא היא בת 60, נעדרת כל עבר פלילי שהגיעה לחקירה ודיברה מעומק ליבה. "היא לא חשבה שיש צורך בכלל לדבר עם עו"ד כי היא יודעת שהיא לא קשורה למקרה. אין לה קשר למתלונן, היא לא ביצעה שום אקט אלים. עם מה נותרנו?".
כאמור, השופטת בר-דיין האריכה את מעצרם של הארבעה בשישה ימים, תוך שהיא מציינת כי לא ניתן בשלב זה לערוך הפרדה בין החשודים ומעיון בדוח הסודי של המשטרה קיימות פעולות חקירה המחייבות מעצרם של החשודים.