ראש הממשלה בנימין נתניהו התעמת ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) עם נשיא קולומביה גוסטבו פטרו, שמאז פרוץ המלחמה מוביל קו תקיף מאוד נגד ישראל - שהגיע לשיא בתחילת החודש בניתוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.
במהלך המערכה בעזה מרבה פטרו לתקוף את ישראל, וכינה את מנהיגיה - ובראשם נתניהו - "מפלצות" ו"רוצחי עם". להאשמות האלה הגיבה שגרירות ישראל בקולומביה במספר הזדמנויות.
1 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו , נשיא קולומביה גוסטבו פטרו
ביבי נתניהו , נשיא קולומביה גוסטבו פטרו
(צילום: רויטרס / Leonardo Fernandez Viloria /REUTERS Ronen Zvulun )
ביום שישי האחרון צייץ פטרו כי "נתניהו לא יעצור את רצח העם, מה שמחייב צו מעצר בינלאומי מבית הדין הפלילי הבינלאומי. מועצת הביטחון צריכה להתחיל לשקול הקמת כוח שמירת שלום עבור השטח ברצועת עזה".
נתניהו לא נותר חייב, והשיב לקריאה להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי, בצל החשש בלשכתו מאפשרות כזו. בתגובה באנגלית שצייץ בשבת, ושזכתה ל-2.4 מיליון צפיות, כתב ראש הממשלה: "לא נקבל הטפות מוסר מאנטישמי, תומך חמאס - ארגון טרור ג'נוסיידי שטבח, אנס, ערף ושרף בחיים 1,200 בני אדם חפים מפשע ב-7 באוקטובר. תתבייש לך הנשיא פטרו".
פטרו השיב לראש הממשלה לפנות בוקר: "אדון נתניהו, אתה תיכנס להיסטוריה כרוצח עם. הטלת פצצות על אלפי ילדים, נשים וקשישים תמימים לא הופכת אותך לגיבור. אתה נשאר לצד אלה שהרגו מיליוני יהודים באירופה. רצח עם הוא רצח עם, לא משנה אם יש לו דת או לא. נסה לפחות לעצור את הטבח".