סמ"ר אריאל צים, לוחם בגדוד 931 של הנח"ל, בן 20 ממודיעין, נהרג אתמול סמוך לזירת המטענים הקטלנית בשכונת זייתון בעזה - שם נהרגו עוד ארבעה לוחמים. כך הותר אתמול (יום שבת) לפרסום. הוא יובא למנוחות היום בשעה 11:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין. הוא השאיר אחריו הורים, מילי וקירל, ואחים.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אריאל צים ז"ל
סמ"ר אריאל צים ז"ל
סמ"ר אריאל צים ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
יעקב צים, אחיו הגדול של אריאל, כתב בטוויטר: "אחי הקטן, האהוב, אני לא מאמין שכאן הסיפור שלך נגמר. שלושה ימים לפני יום הזיכרון, 217 ימים לתוך המלחמה הארורה הזאת, חודשים על חודשים שבהם כל שיחה הכי קטנה איתך אני מסיים ב'תשמור על עצמך' ו'בלי שטויות שם'".
צים נהרג בהיתקלות באזור הלחימה והוא החלל החמישי מהפעילות אתמול בזייתון. הכוח שנפגע היה בדרכו אל היעד, מתחם בתי ספר שבו הסתתרו מחבלים רבים, כאשר חיילים נפגעו משני פיצוצים עזים ככל הנראה עקב זירת מטענים, בזמן שחצו סמטה.
ארבעת ההרוגים ששמם פורסם שלשום הם גם לוחמי גדוד 931 בנח"ל: סמל איתי לבני, בן 19 מרמת השרון; סמל יוסף דסה, בן 19 מקריית ביאליק, סמל ארמיאס מקוריאו, בן 19 מבאר שבע; וסמל דניאל לוי, בן 19 מקריית מוצקין.
דובר צה"ל: "הכוחות בזייתון בעיצומו של המבצע"
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
נופלים חללים מלחמת חרבות ברזל
נופלים חללים מלחמת חרבות ברזל
ארבעת ההרוגים ששמם פורסם שלשום: דניאל לוי, ארמיאס מקוריאו, יוסף דסה, איתי לבני
אריאל צים התגייס באוגוסט 2022, בתחילה לסיירת הנח"ל ולאחר מכן עבר לגדודים. הוא למד בבית הספר יח"ד מהיסודי ועד סיום התיכון. מכריו מספרים כי אהב לרוץ, עסק הרבה בספורט, התאמן בצוות יהונתן במודיעין. את רוב זמנו מחוץ לצבא בילה עם חברים. לאחר שסיים לימודים בתיכון התקבל למכינת "ארז" בכפר יונה, שם העביר כחצי שנה ולאחר מכן התגייס.
חבריו מספרים שאריאל היה "בחור חזק, ג'ינגי עם אופי חם, שנלחם כל הזמן כדי להגשים את הדברים שרצה. עבד קשה מאוד פיזית ומנטלית על מנת להתקבל ללחימה. הוא חלם לרוץ מרתונים אחרי השחרור".
ב-7 באוקטובר הוא היה בקו באיו"ש, לאחר מכן נלחם בצפון, ועם תחילת השלב הקרקעי נכנס לתמרון ונלחם כמו כל חטיבת הנח"ל בצפון הרצועה ובמרכזה.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אריאל צים ז"ל
סמ"ר אריאל צים ז"ל
סמ"ר אריאל צים ז"ל עם הוריו מיל וקירל
באירוע שבו נפלו חמשת הלוחמים נפצעו קשה קצין לוחם וכן לוחם נוסף מגדוד 931. בנוסף, שני לוחמים מגדוד 9, חטיבה 401, נפצעו קשה מירי נ"ט על טנק בדרום רצועת עזה. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.
"הם נלחמו בגבורה בקרב במרחב זייתון בעזה ונפלו כתוצאה מפיצוץ מטען והיתקלות עם מחבלים. אנו מלווים את המשפחות השכולות ומשתתפים בצערן בשעות קשות אלה", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרתו הערב. "בזייתון הכוחות נמצאים בעיצומו של המבצע, ובשעות האחרונות הם איתרו תוואי תת-קרקעי משמעותי שדרכו תכננו מחבלים לבצע פיגוע לעבר כוחותינו".
הגרי הוסיף כי בצפון הרצועה החל "תהליך פינוי זמני של מרחב ג'באליה כחלק מהיערכות שלנו לפעולה במרחב", וציין גם כי "בדרום הרצועה הכוחות ממשיכים בהתקפה על יעדי טרור במזרח רפיח. מדובר בפעילות ממוקדת מבוססת מודיעין".
פורסם לראשונה: 20:18, 11.05.24