מספר שיא של 44 איש ואישה השיאו את המשואות בטקס יום העצמאות שהיה שונה במיוחד, וכמה מהם ריגשו במיוחד. התצפיתנית ששוחררה מהשבי במבצע נועז, החיילת היחידה שנפצעה קשה בעזה, זה שחילץ מאות במסיבת הנובה וגם אימו של החטוף שנורה למוות בשוגג ברצועה. הנה הרגעים שנזכור מטקס המשואות שנערך ללא קהל.
"לכבוד יותם שלי, ורוח העם": משואת הרוח
(צילום: אולפני הרצליה)

איריס חיים ממושב שדה ניצן, אמו של יותם חיים שנחטף לעזה ונהרג בשוגג מירי חיילי צה"ל, השיאה את משואת הרוח. מיד אחרי האסון היא שלחה לחיילים שירו בבנה הודעה מוקלטת שבה הם מזדהה עם כאבם, מחזקת אותם בלחימה ומזמינה אותם לביתה.
כשהיא דומעת, אמרה איריס חיים כי היא משיאה את המשואה "לכבוד יותם שלי. לכבוד רוח העם שלעולם לא נשברת. לכבוד היכולת להאמין, ולראות את הטוב בחברה הישראלית. לכבוד האחדות".
יחד איתה השיאו את המשואה המוזיקאים עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל, וגם עזרא יכין, המילואימניק המבוגר ביותר. יכין, בן 95, נואם גם כיום ביחידות צה"ל. "אני משיא משואה זו לכבוד רוח הגבורה שעוברת מדור לדור, מדור המכבים לדור התקומה. לחמתי בשורות הלח״י מגיל 15 ועד היום אני גאה לשרת כחייל נאמן של מדינת ישראל", אמר.
"לכבוד כל מי שבזכותו אני פה": משואת התקווה
(צילום: אולפני הרצליה)

רב"ט אורי מגידיש, התצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז ושוחררה משבי חמאס, השיאה את משואת התקווה יחד עם סגן אלוף ליאת נפש, ראש ענף נפגעים במילואים של חיל הגנת הגבולות, ועם ורדה פומרנץ, ראש מערך הנפגעים של צה"ל, חברה בצוות הממונה על החטופים והנעדרים. "אני משיאה משואה זו לכבוד חברותיי התצפיתניות, שהגנו אז ומגנות היום על גבולות הארץ. לכבוד כל מי שבזכותו אני פה. גם בחושך שהייתי בו - ידעתי שתבואו לחלץ אותי. ולתפארת מדינת ישראל", אמרה אורי מגידיש.
גאיה צוברי שירתה בקרבות בעזה כפראמדיקית בגדוד שריון. היא נפצעה בקרב בעזה, תוך כדי טיפול בִפצועים, והיא החיילת היחידה שנפצעה קשה ברצועה. "אני משיאה משואה זוֹ לכבוד כוחות הרפואה שבשטח, ובתוכם החובשות, הפרמדיקיות והרופאות הלוחמות, גיבורות ישראל, שמצילות חיים תחת אש", אמרה - והשיאה את משואת הרפואה והשיקום עם יוסי ערבליך, שהקים את עמותת "למענכם", עם ענת בן דור, אחות בבית החולים השיקומי בשיבא, עם ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים סורוקה, ועם ד"ר דקלה מצליח מבית החולים ברזילי באשקלון.
"לכבוד החובשות, הפרמדיקיות והרופאות הגיבורות": משואת הרפואה והשיקום
(צילום: אולפני הרצליה)

"לכבוד האחים והאחיות, שלא הצלחנו להציל": משואת המחלצים
(צילום: אולפני הרצליה)

משואת המחלצים הייתה מהמרגשות ביותר. יחד עם הרב שחר בוחצק, רב הגרעין התורני באופקים, שקפץ בשבת 7 באוקטובר וחבר לכיתת הכוננות, והאחים דניאל ונריה שרעבי, חברי "צוות שרעבי" שנלחמו בגבורה במשך שעות אחרי שנכחו במסיבה, השיאו אותה יוסף אל-זיאדנה, נהג מיניבוס מרהט שהציל את חייהם של 30 משתתפים במסיבת הטבע ברעים - וגם תושב מושב פטיש רמי דוידיאן שחילץ מאות ניצולים ממסיבת הנובה.
אל-זיאדנה, שארבעה מבני משפחתו של יוסף נחטפו וּמוחזקים כעת בעזה, אמר כי הוא "משיא משואה זו, לכבוד היהודים, הערבים, שיחיו יחד במדינה הזאת, בשלום". דוידיאן הוסיף: "אני משיא משואה לכבודכם, האחים והאחיות שלנו שלא הצלחנו, שלא הצלחתי להציל. אין יום, אין יום שאני, שאנחנו לא חושבים עליכם".
1 צפייה בגלריה
משואת המגן
משואת המגן
מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי (במרכז) משיא את משואת המגן
(צילום: אולפני הרצליה)