"לעיצומים יש השפעה מצטברת, ובמהלכם האוצר יתחיל להבין שאנחנו רציניים. אחרת לא נפתח את שנת הלימודים בספטמבר", כך אמר הבוקר (שלישי) יו"ר ארגון המורים רן ארז בריאיון ל-ynet. לדבריו, "אנחנו רוצים לאותת כל הזמן שהבעיה קיימת. גם למשרד החינוך, גם להורים וגם לתלמידים. לא מדובר בכסף או בתוספת שכר, זה מאבק נגד הפרטת המערכת".
יו"ר ארגון המורים: "מאבק נגד הפרטת המערכת"
(צילום: ליאור שרון)

הוא הוסיף כי "המורים יהפכו ל'מורי קבלן'. אני לא יכול להשלים עם זה שרוצים להרוס את מערכת החינוך. לאוצר לא אכפת, לסמוטריץ' אכפת מהפרטה. כל דבר שזז - להפריט. אם זה מערכת הבריאות, הדואר או מערכת החינוך.
"העיקרון שלו זה לנסות להפריט כל דבר. הוא חושב שברגע שיש הפרטה אז התחרות משפרת את המערכת, אבל תראו מה קורה בבריאות. מי שיש לו כסף מקבל טיפול מיידי, אבל מי שבקופת חולים מחכה שנה", אמר.
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' וארז
סמוטריץ' וארז
סמוטריץ' וארז
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
יו"ר הארגון תקף גם את שר החינוך יואב קיש, ואמר: "הוא לא באירוע. הוא מתעסק בדברים אחרים. קודם פרס ישראל, ועכשיו אני לא יודע במה. יותר מחודשיים לא דיברנו. כלום. יש פה מצוקות של מורים, של תלמידים ושל המערכת, והוא לא מדבר איתנו על המו"מ. אמרתי ואני חוזר, אנחנו נמשיך בעיצומים ונחריף אותם. אם לא יקשיבו לנו, לא נפתח את שנת הלימודים".
בינתיים, על אף תחילת עונת בגרויות הקיץ, מחר יושבתו הלימודים בכיתות י-יא' בצפון הארץ למשך שעתיים, ויחלו בשעה 10:00. זאת על רקע "החרפת העיצומים", כפי שהודיע יו"ר הארגון ארז, "בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר על אי רצונם להתקדם במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי". היום הלימודים כבר הושבתו בכל מחוז הדרום, מאשדוד ועד אילת.