חגיגות יום העצמאות מתקיימות בחולון הערב (יום שני) כסדרן, חרף מחאתה של מירב ברגר, שבתה אגם נחטפה מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר, ומוחזקת זה 220 ימים בשבי חמאס ברצועת זה. מירב סיפרה ל-ynet כי המשפחה בחרה שלא לשהות בחולון הערב, אך אמרה כי ״זה מאכזב לשמוע שבחולון חגגו כרגיל. את מה שרציתי להגיד אמרתי לראש העיר, שי קינן, אך לצערי בפועל החגיגות התקיימו כבכל שנה. זו אכזבה".
4 צפייה בגלריה
טקס ערב יום העצמאות של מטה המשפחות בחולון
טקס ערב יום העצמאות של מטה המשפחות בחולון
פעילי מטה המשפחות מוחים בחולון
(צילום: באדיבות מטה חולון של משפחות החטופים והנעדרים)
4 צפייה בגלריה
טקס ערב יום העצמאות של מטה המשפחות בחולון
טקס ערב יום העצמאות של מטה המשפחות בחולון
החגיגות ברחבה הסמוכה לבית משפחת ברגר
(צילום: אפרת אולברג)
העצרת בכיכר החטופים
(צילום: satview)

אחת הבמות - ברחבת המדיטק - ניצבת בסמוך לבית משפחת ברגר, ומירב ציינה כי במקום להשתתף בחגיגות יום העצמאות בעיר, בני המשפחה הלכו לבית הכנסת הגדול בתל אביב לטקס תפילה והודיה, והמשיכו משם לטקס בכיכר החטופים. במקביל לקיום החגיגות, פעילים של מטה משפחות החטופים בחולון הפגינו בשקט והניפו שלטים עם תמונותיהם של אגם ושל בר קופרשטיין, תושב העיר שמוחזק גם הוא בשבי חמאס.
ברגר הדגישה אתמול כי לא קראה לביטול החגיגות, אלא ביקשה לציין אותן באופן שונה. "צריך חשיבה שונה לציון העצמאות בשעה שקיומנו בסכנה קיומית אמיתית. משהו בסימן אחדות, תפילה וזעקה", אמרה. "זה מרגיש הזוי ולא ראוי. רק לפני שלושה ימים נפל חייל תושב חולון מפצמ״ר בצפון ואנחנו בעיצומה של לחימה. לא ייאמן איך אנחנו ממשיכים לא ללמוד כלום, לחטוא ולהחטיא. עד מתי? עד מתי? מה עוד?״.
4 צפייה בגלריה
בר קופרשטיין
בר קופרשטיין
בר קופרשטיין
(צילום: באדיבות המשפחה)
אפרת אולברג ממטה החטופים בחולון אמרה כי ״אני נמצאת עכשיו ברחבת המדיטק בחולון מול הבמה. כבר כמעט שלוש שעות שמתנגנת כאן מוזיקה רועשת ושמחה בפול ווליום, ממש מתחת לחלון ביתה של משפחת ברגר". אולברג תקפה כי "אחרי שכל הפניות לראש העיר לא הועילו, הגענו לערב שלם של חוסר רגישות מדהים. אנחנו עומדים כאן בשם מטה משפחות החטופים וזוכים להמון אהדה מהציבור".
ראש העיר חולון, שי קינן, מסר אתמול בתגובה לביקורת: ״גם בימים הקשים שאנו עוברים, עלינו לזקוף קומה ולחגוג בגאווה את עצמאותנו. הימים אינם ימים רגילים ולכן נעשו מספר התאמות, ביניהן ההחלטה לוותר על מופע הזיקוקים. לצד זאת, חולון תחגוג את יום העצמאות במופעים של אומנים מקומיים לצד אומנים מבחוץ, כדי לחזק את הרוח החולונית והישראלית ולחגוג את תקומתו של העם היהודי במדינתו. אני מייחל לשובם של 132 החטופים, בהם אגם ברגר ובר קופרשטיין תושבי העיר, ולימים שקטים ובטוחים יותר".
המונים הגיעו הערב לעצרת בכיכר החטופים, שם נשאו דברים בני משפחות שיקיריהם עדיין בשבי חמאס. אלה בן עמי, שאמה רז חזרה מהשבי ואביה אוהד עדיין חטוף, אמרה כי "חגיגת יום העצמאות של מדינת ישראל נובעת מתוך המשפט 'להיות עם חופשי בארצנו', שנכתב בהמנון שלנו. אבל היום אני כועסת וכואבת על כך ש-132 אזרחים ממדינת ישראל לא יכולים לעמוד בגאווה ולשיר שהם חופשיים בארצם, לא יכולים לנשום בחופשיות ולהיות חלק מחגיגת העם שלנו אחרי ותוך כדי מלחמה קשה". חן אביגדורי, שאשתו וביתו שוחררו מהשבי, אך קרוב משפחתו טל שוהם עדיין ברצועת עזה - כבר 220 ימים, אמר: "השנה יום העצמאות הוא לא חג, והוא בטח שלא שמח".