הצפי לחג - פקקים: ערב חג הפסח שיחול היום (שני), כמו גם חול המועד, צפויים להיות שונים מאוד מהחגים הקודמים בכל הקשור לכבישי ישראל. מחד, פחות ישראלים צפויים לצאת לחו"ל בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה לפני הקורונה והמלחמה. מנגד, רבים מהישראלים שהיו רגילים לבלות את החג בצימרים ובבתי הארחה בצפון ובדרום לא יוכלו לעשות זאת בשל הלחימה.
בשל כך, ההערכות באגף התנועה של המשטרה הינן כי מרבית הפקקים בערב החג ובחול המועד יתרכזו במרכז הארץ, ולא בצפון ובדרום כבשנים עברו. גורמים במשטרה טענו כי גבולות הגזרה של הפקקים צפויים להיות עד חוף הכינרת בצפון וכן בכביש 6 ובכביש 90 בדרך לאילת.
2 צפייה בגלריה
רכבת ישראל
רכבת ישראל
תגבור בערב החג - השבתה בחג. רכבת ישראל
(צילום: אלעד גרשגורן)
פקקים צפויים היום בכביש 1, בעיקר בכניסה וביציאה מירושלים; בכביש 20 באזור המרכז ובכביש 4, גם כן בערי המרכז. לפי גורמים שונים צפויים גם פקקים בכביש 6 לצפון ולדרום, שכן זו הפכה להיות הדרך הבטוחה יותר עבור הישראלים הרוצים לנוע לחבלי ארץ אלו, בשל הטילים המשוגרים לישראל על ידי חמאס וחיזבאללה, המכוונים לריכוזי אוכלוסייה.

תחב"צ: תגבור בערב החג - השבתה בחג

מי שיבחר שלא להתנייד בחג ברכבו הפרטי אלא בתחבורה הציבורית, יגלה כי היא תהיה מושבתת מערב החג ובמהלכו, ותשוב לפעול כסדרה בחול המועד. כך למשל, ברכבת ישראל הודיעו כי בערב החג יהיה תגבור של רכבות על פי לוח זמנים ייעודי, הכולל תגבור והארכת מסלולי רכבות קיימות לפני כניסת החג. ברכבת ממליצים לנוסעים בימים אלה להתעדכן בזמני הרכבות באמצעות אתר האינטרנט והיישומון או במוקד שירות הלקוחות הטלפוני במספר *5770.
בערב החג (יום שני 22.04.24) וכן בערב חג שני (יום ראשון 28.04.24) רכבות ייפעלו בין השעות 17:00-06:00 במתכונת מתוגברת, המבוססת על לוחות הזמנים של ימי שישי בתוספת שירות רכבתי בתדירות גבוהה של שתי רכבות מדי שעה בקו חיפה-תל אביב, וכן הפעלת שירות רכבתי בקו דימונה-באר שבע.
2 צפייה בגלריה
אגד: תגבור קווים בין-עירוניים ובירושלים
אגד: תגבור קווים בין-עירוניים ובירושלים
אגד: תגבור קווים בין-עירוניים ובירושלים
(צילום: shutterstock)
במוצאי חג ראשון (יום שלישי 23.04.24) וכן במוצאי חג שני (יום שני 29.04.24) רכבות ייפעלו בין השעות 00:30-21:30 במתכונת מתוגברת המבוססת על לוחות זמנים של מוצאי שבת בתוספת שירות רכבתי בקו דימונה-באר שבע.
בימי חול המועד (רביעי-חמישי 24-25.04.24) וכן באסרו חג (יום שלישי 30.04.24) תתוגבר תנועת הרכבות, כשיוארך מסלולה של רכבת מספר 30 שתצא מתחנת באר שבע מרכז בשעה 9:41 ותסיים נסיעתה בתחנת חיפה מרכז השמונה בשעה 12:23 (במקום בתחנת ת"א-סבידור מרכז). עצירות ייתווספו בתחנות ת"א האוניברסיטה, הרצליה ותחנות חיפה.
כמו כן, יוארך מסלולה של רכבת מספר 37 שתצא מתחנת חיפה מרכז השמונה (במקום מת"א-סבידור מרכז) בשעה 14:02 ותסיים נסיעתה בתחנת באר שבע מרכז בשעה 16:49. עצירות ייתווספו בתחנות חיפה, הרצליה ות"א האוניברסיטה. בשל העובדה שמדובר בחג שהינו אחד משלושת הרגלים, בלילה שבין שלישי ורביעי (23-24.04.24) יוארך מסלולן של רכבות הלילה שיוצאות מתחנת הרצליה ויסיימו נסיעתן בתחנת ירושלים יצחק נבון (במקום בתחנת נתב"ג).
לא רק ברכבת ישראל זמני הפעילות ישתנו, אלא גם בקווי הרכבות הקלות בתל אביב ובירושלים, שם יפעלו הרכבות במתכונת שישי היום (ערב החג), ובמתכונת של מוצאי שבת בצאת החג.
כמו כן, חברת אגד הודיעה כי היא תתגבר את מערך הקווים העירוני והבין-עירוני לירושלים ובתוך הבירה: החל מיום שני (22.04.24) ועד יום שלישי, מוצאי חג שני (29.04.24), יתוגברו קווי התחבורה הציבורית בעיר. יתרה מכך, לקראת ברכת כוהנים בכותל המערבי ביום חמישי 25.04.24, תתגבר אגד את קווי הכותל בעיר. כמו כן, יחולו שינויים בלוחות הזמנים של הקווים העירוניים והבין-עירוניים ברחבי הארץ.
פורסם לראשונה: 22:46, 21.04.24