זיהו את החוליה מהאוויר, ותקפו: חוליית מחבלים חוסלה לפני כחודש בפעילות צה"ל בטול כרם. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראים המחבלים כשהם מנסים לפגוע ברחפן שזיהה אותם, כשבמקביל מגיע רחפן אחר ומחסל את החוליה מהאוויר.
תיעוד: חיסול מחבלים באמצעות רחפנים

2 צפייה בגלריה
חיסול מחבלים באמצעות רחפנים ליד טול כרם
חיסול מחבלים באמצעות רחפנים ליד טול כרם
מתוך התיעוד
בסרטון נראה כוח צה"ל סורק לאור יום את סמטאות מחנה הפליטים נור א-שמס סמוך לטול כרם, כחלק ממבצע חטיבתי של צה"ל בכפר. בחודשים האחרונים הכוחות פשטו מספר פעמים על הכפר, וחיסלו עשרות מחבלים. גם הפעם, מדובר בחיסול של חוליית טרור.
כוח מיחידה מובחרת סרק את הסמטאות באמצעות רחפן, שזיהה את החוליה. ארבעת המחבלים אף תועדו כשהם מנסים לפגוע ברחפן, אך מפעיליו הסיגו אותו לאחור ושיגרו רחפן אחר במקומו - שאיתר את הנקודה המדויקת שבה שהו, וזיהה כי הם חמושים. לאחר מכן שיגר הכוח רחפן שלישי, שהטיל חימוש מתפוצץ על המחבלים, וחיסל אותם.
לאחר הפיצוץ נשלח שוב רחפן לזירה, במטרה לוודא את הריגתם ונטרולם של המחבלים. התיעוד בתחילת הכתבה מציג היטב את מהפכת הרחפנים בשדה הקרב המודרני, שהחלה לפני כחמש שנים בסוריה, עברה לזירה העולמית - ומשמשת את צה"ל גם בתמרון ברצועה בחודשים האחרונים. הרחפנים כיום סורקים ומאתרים מחבלים גם בתוך מבנים ומנהרות, וכפי שניתן לראות בסרטון גם מחסלים מחבלים באמצעות חומרי נפץ.